איראןחדשות חוץמבזקים

איראן העלתה את רמת הכוננות בעקבות הניסוי שביצעה ישראל

סוכנות הידיעות הרוסית RT מדווחת היום (שבת) כי איראן העלתה את רמת הכוננות במדינה לאחר שישראל ביצעה אמש ניסוי מוצלח ב"מערכת הנעה רקטית" מבסיס פלמחים במרכז הארץ. טהראן טענה כי הניסוי שבוצע הוא למעשה שיגור טיל בעל יכולת לשאת ראש קרב גרעיני שכוון לעבר איראן.

"ישראל ביצעה היום ניסוי של טיל גרעיני המכוון לעבר איראן", כתב אמש לאחר הניסוי שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר שלו והוסיף כי "שלושת המעצמות האירופיות E3 (צרפת, בריטניה וגרמניה) וארצות הברית מעולם לא התלוננו על המדינה במערב אסיה היחידה בעלת הארסנל הגרעיני, אבל תמיד תוקפת את איראן שברשותה טילים קונבנציונליים שנועדו לצורכי הגנה".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף

בדיווח נטען כי "הטיל המסתורי שוגר מבסיס במרכז ישראל על ידי הצבא וסביב האירוע נותר מעטה של חשאיות. בציוץ של משרד הביטחון הישראלי שנוסח בקפידה נכתב כי "מערכת הביטחון ביצעה ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ", מה שגרם לספקולציות רבות בקרב אנשי מקצוע ותקשורת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שיגור של מערכת הנעה רקטית אמש מבסיס במרכז הארץ

עוד נכתב כי "במשרד הביטחון הישראלי לא ציינו איזה טיל שוגר ואפילו את המקום ממנו בוצע השיגור לא חשפו אך הדגישו כי הוא "נקבע מראש". הסרטונים והתמונות שצצו במדיה החברתית הראו שובל עשן אחד ארוך שעולה מבסיס חיל האוויר של פלמחים שנמצא מדרום לתל אביב", כך נכתב.

בהמשך מפרטת סוכנות הידיעות כי "במתקן הצבאי ישנו כן שיגור לטילים בילסטיים מדגם יריחו שהטווח שלהם מסוגל להגיע ל-2,000 ק"מ. על פי דיווחים בכלי התקשורת מדובר בטיל שפותח בסיוע אמריקני ומסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני".

אבי שרף, עורך הגרסה האנגלית של עיתון הארץ דיווח כי "חיל האוויר שלח מטוס מטען מסוג הרקולס ועוד שני מטוסי מעקב אוויריים מסוג Gulfstream G550 שהוגדרו במיוחד כדי "לעקוב אחר הניסוי" כל הדרך עד שעזבו באזור כרתים"

שר החוץ האיראני זריף הגיב לניסוי הישראלי על רקע מכתב ששלחו רק ביום רביעי האחרון שלושת המעצמות האירופיות E3 (צרפת, בריטניה וגרמניה) למזכ"ל האו"ם. במכתב נטען כי סרטון וידאו שפורסם ברשתות החברתיות הראה כי הטיל הבליסטי החדש של איראן "שיהאב 3" מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני – דבר שעלול להפר את החלטת מועצת הביטחון שאישרה את עסקת הגרעין בשנת 2015.

טהראן מצידה הגיבה לסרטון המדובר וטענה כי המקורות במדיה החברתית "אינם אמינים" והדגישה "איראן נחושה להמשיך בפעילותה בכל הקשור בפיתוח טילים בליסטיים ורכבי שיגור לחלל".

ניסוי שיגור טיל בליסטי איראני – שיהאב 3
טיל בליסטי איראני – שיהאב 3
טיל בליסטי איראני

תגובה אחת

  1. מדינת ישראל לא עשתה שום דבר רע לאיראן ולמרות זאת איראן עוינת את ישראל. אינני מבין מה האיראנים רוצים ממדינת ישראל היחידה??? הניסוי של הטיל ששיגרה ישראל לאחרונה לא נועד להתקפה על אף מדינה, אלא אך ורק על תגובה נגד כל גורם ששואף להשמיד את מדינת ישראל היחידה. עד מתי תושבי-מדינת ישראל ימשיכו לחיות תחת האיום האיראני??? יש סוף לכל דבר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח