מבזקיםפוליטי / מדיני

פנינו לבחירות: רוב הציבור מאמין שאפסו הסיכויים להקמת ממשלה

מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, עולה כי רוב גדול בציבור מאמין שאפסו הסיכויים להקמת ממשלה במשך הזמן שנותר לכך, ושפנינו לבחירות נוספות.

על פי הממצאים, הפלונטר הפוליטי – 43% מהישראלים רואים ברה"מ בנימין נתניהו את האחראי המרכזי לכך שבחודשיים האחרונים לא הוקמה ממשלה, 38% תולים את האשם ביו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן ורק 7.5% מאשימים את יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. פילוח לפי מחנה פוליטי (יהודים) מעלה כי בשמאל ובמרכז רוב גדול (86% ו-67%) רואים בנתניהו את האשם המרכזי, ואילו בימין רק 23% תולים בו את האשם, בעוד שאת עיקר האשמה הם מעמיסים על כתפיו של ליברמן (57%).
רוב גדול בציבור (82%) פסימיים בנוגע לאפשרות שתוקם ממשלה על ידי חבר כנסת כלשהו בזמן שנותר עד תום התקופה בה עדיין אפשר לעשות זאת.

ראש ממשלה עם כתב אישום – בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה רוב מכריע בציבור הישראלי (59%) חושב כי הוא צריך לסיים את תפקידו, מהם: 35% סבורים כי על נתניהו להתפטר ולנהל את משפטו כאזרח מן השורה, 16% תומכים בפרישה זמנים וחזרה לתפקידו אם יזוכה ו- 8% תומכים בחתימה על הסכם טיעון הכולל פרישה מהחיים הפוליטיים בתמורה לאי העמדה למשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פחות משליש (32%) סבורים כי נתניהו יכול להמשיך בתפקידו כראש ממשלה לאורך משפטו, 15% מהם בעד הענקת חסינות לנתניהו.

מיקוד במצביעי הליכוד מעלה תמונה שונה: רובם תומכים בהמשך כהונת נתניהו למרות שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום (27% סבורים שעל נתניהו להמשיך בתפקידו ואחוז זהה סבור שיש להעניק לו חסינות). 17% מעדיפים פרישה זמנית ואם יזוכה בדין, יהיה רשאי לחזור לתפקיד רה"מ. 12% היו רוצים לראותו מתפטר ו- 8% תומכים בכך שיחתום על עסקת טיעון ויתרחק מהחיים הפוליטיים.

באשר לנאומו של רה"מ לאחר פרסום החלטת היועמ"ש – 47% מהציבור היהודי סבורים שנתניהו טעה כשהצהיר שהתהליך המשפטי נגדו "מזוהם" ונועד להפילו מהשלטון, לעומת 41% שאומרים שצדק. בקרב הציבור הערבי הפערים גדולים עוד יותר: 79% מהם לא חושבים שהתהליך נגד נתניהו היה מזוהם, ורק 11% הסכימו עם טענתו של נתניהו.

גנץ נתניהו וליברמן. צילום: אתר הכנסת / עיבוד: חדשות MivzakLive

2 תגובות

Back to top button