חדשות הארץמבזקים

רה"מ לשעבר אהוד ברק קיבל כרטיס בוגר האוניברסיטה העברית

האוניברסיטה העברית החליטה בשנת 2015, בשיתוף המטה הקיברנטי הלאומי ומשרד ראש הממשלה, להקים את מרכז לחקר הסייבר כדי שיתמקד באספקטים שונים של מחקר הסיבר, ביניהם אבטחת מידע, קריפטוגרפיה ובטיחות מערכות, אמינות ושרידות מערכות, ניטור וזיהוי תקיפות מוכרות, זיהוי התנהגויות חריגות, זיהוי הטמנת פוגענים בתעבורת תקשורת, באפליקציות ובמערכות ההפעלה, פרוטוקולי רשת עמידים ואמינים ועוד.

המרכז פועל כיום בזכות התרומה של משפחת פדרמן, בסך של 7 מיליוני דולרים, ונקרא מעתה מרכז פדרמן לחקר הסייבר.

משפחת פדרמן ממשיכה לחזק את הקשר שלה עם האוניברסיטה העברית שנמשך כשלושה דורות. בזמן היותו יו"ר חבר הנאמנים, מיקי פדרמן הוביל מהלך שמטרתו גיוס של 1 מיליארד דולר לאוניברסיטה לכבוד במשך 7 שנים, בין אירועי 100 השנה להנחת אבן הפינה לאוניברסיטה העברית ובין 100 השנים לפתיחת האוניברסיטה (2018-2025).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בטקס חנוכת מרכז פדרמן לחקר הסייבר שהתקיים בביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב שבאוניברסיטה העברית לפני מספר ימים אמר פדרמן: "אבא שלי היה חבר בחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית והיה מאוד קשור לאוניברסיטה. הוא היה צנוע ורוב התרומות שלו היו על שם מישהו אחר ולא על שמו. היום אחד מבניי הוא חבר בחבר הנאמנים של האוניברסיטה ונמנה על הדירקטוריון של חברת יישום. אני בונה על הדור הרביעי, הנכדים שלי, שימשיכו את המסורת. אני מאחל למרכז הסייבר להפוך למוביל ולטוב ביותר בישראל ובאקדמיה".

מימין לשמאל – עמי פדרמן ורעייתו, מיקי פדרמן ורעייתו. צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית

התרומה למרכז לחקר הסייבר והצטרפות הדור השלישי לעשייה למען האוניברסיטה העברית ראויה להערכה רבה ועדות לעוצמת הקשר בין משפחת פדרמן לעברית ולרצון לקדם את המחקר והמדע בישראל.

במהלך האירוע החגיגי להשקת מרכז פדרמן לחקר הסייבר, בו נכחו כמאה אישים בכירים רבים מהמשק הישראלי ועולם ההיי טק, קיבל ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לידיו את כרטיס בוגר האוניברסיטה העברית על ידי סגן נשיא האוניברסיטה העברית לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, יוסי גל.

ברק, שהגיע לטקס יחד עם בת זוגתו נילי פריאל, קיבל בהתרגשות גם את סיכת האוניברסיטה העברית, אותה הצמיד לבגדו וסיפר לנוכחים בגאווה שגם אביו ישראל למד באוניברסיטה בשנות ה-30 של המאה הקודמת. לגבי תקופת לימודיו האקדמיים באוניברסיטה הוא הוסיף וציין כי לא להגיע לשיעורים מאחר וכל הזמן נקרא לפעילות של היחידה הצבאית. למזלו, הוא הכיר סטודנטיות שהסכימו לסכם עבורו את ההרצאות וכך הצליח לסיים את התואר.

צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית

ברק בעל תואר ראשון בפיזיקה ובמתמטיקה מהאוניברסיטה העברית וסיים את לימודיו האקדמיים בשנת 1968. הוא אף בוגר תואר שני בניתוח מערכות מאוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה (1978). במהלך הטקס נפגש ברק עם המרצה שלו למתמטיקה פרופ' מנחם מגידור, נשיאה לשעבר של האוניברסיטה העברית, יודעי דבר דיווחו כי בשיחה עלו סוגיות מתמטיות.

מיקי פדרמן, שהיה יו"ר חבר הנאמנים וראש הוועד המנהל של האוניברסיטה העברית, חשף כי ברק היה מפקד הצוות שלו בסיירת מטכ"ל ומאז הם נשארו חברים.

מימין לשמאל – מיקי פדרמן יחד עם עמי אראל ורעייתו. צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית

עוד התייצבו לטקס: נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ורקטור האוניברסיטה פרופ' ברק מדינה, איש יחסי הציבור רני רהב ואשתו הילה, פרופ' איתן שישינסקי, ד"ר אודי ניסן שהיה ממונה על התקציבים במשרד האוצר, איש העסקים עמי אראל, יצחק מנור מראשי חברת קרסו (יבואנית רכבי "רנו" ו"ניסאן"), כל דירקטוריון חברת "אלביט" ואחרים. את הפאנל בנושא הסייבר הנחה יו"ר הועד המנהל של האוניברסיטה העברית, יו"ר הדירקטוריון, מייסד ושותף קרן ויולה פרייבט אקוויטי הראל בית-און.

"אני מודה למיקי על התרומה הזאת, הוא דאג להכל בצורה שקטה וחכמה", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' אשר כהן בנאומו בטקס השקת המרכז. סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, יוסי גל, הוסיף וציין: "השוק הישראלי הפך לשוק השני בעולם בגודלו מבחינת תרומות".

פרופ' אשר כהן, עמי פדרמן ומיקי פדרמן. צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית

3 תגובות

  1. אהוד ברק גיבור ישראל החייל המעוטר ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל.
    למד פיסיקה באוניברסיטה העברית וסיים את לימודיו בהצטיינות!
    מספיק סתם ללכלך…

Back to top button