מבזקיםמשפטי/פלילי

הלב זועק, הנפש מזדעזעת: הרג באכזריות את הכלבים, "עצבנו אותי"

בית משפט השלום ברמלה גזר היום (שלישי) 18 חודשי מאסר בפועל על ראדי אבו עאנם תושב רמלה שהורשע בעקבות הודאתו בכתב-אישום המייחס לו עבירות של התאכזרות בבעל חיים.

על פי כתב האישום, בתאריך 10.03.2019 בשעה 19:50 ברמלה, התאכזר הנאשם לבעל חיים שלא כדין, בכך שבאמצעות מעדר/את חפירה דקר והיכה מספר רב של פעמים, שלושה כלבים בראשם ובצווארם עד שריסק את הגולגולת שלהם וגרם להם לחבלות ולפציעות נוספות. לאחר מכן, הכניס את שלושת הכלבים לשק גדול, גרר אותם עשרות מטרים מחצר ביתו, תוך שהוא מותיר דם בחצר ביתו ושובל דם לאורך מסלול הגרירה, עד אשר השליכם לתעלה בצד הדרך.

שניים מתוך שלושת הכלבים נמצאו מתים בתוך השק ואילו הכלב השלישי נמצא נושם, אך בשל כשל נשימתי אשר נבע ממעשי הנאשם הוא הומת המתת חסד בידי וטרינר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כבוד השופט, סגן הנשיאה מנחם מזרחי כתב בהחלטתו בפסק הדין: "מעשיו של הנאשם המתוארים בעובדות כתב-האישום חמורים עד מאוד. הנאשם נקט במעשי אכזריות מן הרף העליון כלפי שלושה כלבים, בהטיחו בראשיהם מכות מעדר/את חפירה בדקירות, וזאת מספר רב של פעמים, עד אשר ריסק את גולגולתם, הוא הכניסם
לשק, גרר אותם, אחד מהם היה עדיין חי, בהותירו זירתה מדממת לאורך מרחק. אין דרך אחרת לתאר את מעשיו של הנאשם אלא כאכזריות לשמה, שכל כולה רוע צרוף כלפי בעל-חי. הלב זועק, הנפש מזדעזעת, המחשבה סולדת ממעשי הנאשם, אשר צללו לתהום מוסרית. כך עשה הנאשם לידידו הטוב של האדם, אשר חלק עמו את גורלו משחר ההיסטוריה. לא קשה לדמיין את הסבל הרב, שהנאשם גרם לשלושת הכלבים ואת יללות הכאב הקולניות, שנשמעו עד שהללו נפחו את נשמתם."

עוד הוסיף השופט כי "על בית-המשפט לשמש מגנם של בעלי חיים חסרי ישע, חסרי האונים, שאין להם מייצג או עורך-דין אשר יזעק את זעקתם, יבכה את בכיים והם אינם חוסים תחת חוק זכויות נפגעי עבירה. רק ענישה מחמירה תתרגם את המעשים הנוראיים הללו לענישה מחמירה בעלת משקל. בענישה המחמירה וההרתעתית, על בית-המשפט לשמש פה עבור בעלי החיים חסרי הישע, להשמיע את קולם של החלשים שאינם מסוגלים להגן על עצמם.

לאמור, הנאשם גרם את הסבל החמור לשלושת הכלבים בכוונה ולפיכך כוונה זו מצמיחה כאן לחובתו חומרה יתירה. בעבירות אלה, יש ממד מיוחד להרתעת היחיד, אך גם להרתעת הרבים, שכן רק ענישה מחמירה תוביל למניעת התופעה המזעזעת של התעללות בבעלי חיים וריבוי פסקי-הדין שהוצגו לעיל מלמד כי אין מדובר בתופעה זניחה המצויה בשוליים. הוקעה וגינוי של מעשים שכאלה יתכנו רק בדרך של ענישה מחמירה המשיבה לנאשם כגמולו – סבלם של הכלבים יתורגם בזאת ל"סבלו" היום יומי מאחורי סורג ובריח.

הוא הסביר את מעשיו בכך ש"הייתי עייף לאחר עבודה והכלבים עצבנו אותי" וניסה לתרץ את מעשיו באופן המלמד כי הוא אוחז בתפיסה הדוגלת בזילות בחיי בעלי חיים. לדבריו: "שיש רבים שדורסים כלבים ואינם נעצרים". הסבר זה מלמד, כי לא ניצב בפניי נאשם המכה על חטא, אלא שהסכנה פן ישוב ויבצע מעשים דומים מובילה למסקנה כי יש להרחיקו מן החברה ולמנוע ממנו הישנות מעשים דומים.

מסקנתי מכל השיקולים והנסיבות שפורטו לעיל היא ברורה, שיש לדון את הנאשם, בעל העבר הפלילי העומד בפניי, על דרך החומרה היתירה, בחלק העליון של המתחם, כדי להשיב לו כגמולו נוכח אכזריותו המזעזעת את הנפש, כלפי שלושה כלבים שונים, להרתיעו ולהרתיע את הרבים, ומנגד להקשות את הלב נוכח נסיבות מקלות שונות לאור כאבם וסבלם הרב של אותם שלושת הכלבים מסכנים שאת גולגלתם רוצץ במספר רב של מכות מעדר."

בנוסף ל-18 חודשי מאסר בפועל, הוטל על הנאשם קנס כספי של 5,000 ש"ח שיועברו לזכות הקרן למען בעלי חיים.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

2 תגובות

  1. שנה וחצי?
    היה צריך במינימום מאסר עולם משולש על כל רצח או לחילופין סקילה באבנים בכיכר העיר, קראו לזה מתת חסד.

Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה