מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "אני אכהן שנתיים ואחרי יכהן נתניהו אם יצא זכאי"

לפני זמן קצר (שני) הסתיימה ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ קרא שוב לשותפות מצד חברי הכנסת, "אני קורא לחברי הכנסת מכל סיעות הבית- אנחנו חייבים להתעשת. הגיעה העת להסיר את החרמות והאיסורים, ולשבת לדבר על הקמת ממשלה בישראל. ממשלת אחדות רחבה וליברלית בהובלת כחול לבן. במתווה שהצעתי אני אכהן שנתיים ואחרי יכהן נתניהו אם יצא זכאי. המצב הנוכחי שבו בלוק של 55 חברי כנסת נוקט בגישה של: כולם בשביל אחד ואחד בשביל עצמו, גורם נזק אדיר למדינה ואזרחיה."

צילום: אלעד מלכה

גנץ התייחס להפגנה הצפויה מחר ואמר: "מחר תיערך הפגנת תמיכה בנתניהו ככל הנראה בהשתתפותו. אני מדגיש, בדמוקרטיה חופש ההפגנה וחופש הביטוי הם עקרונות יסוד וזכותו של כל אדם להביע את דעתו. אבל אני קורא לכם, למפגינים, גם בעד נתניהו וגם נגדו- לשמור על כבוד מוסדות אכיפת החוק, לשמור על הממלכתיות וכמובן להימנע מאלימות מכל סוג שהוא".

גנץ אמר בפנייה למנהיגי הליכוד: "זכרו, אתם ממשיכי דרכם של מנהיגים דגולים כבגין ושמיר. חברים בתנועה שמנהיגיה לאורך השנים ידעו תמיד לשים את האינטרס הלאומי לפני האינטרס האישי או המפלגתי. נותרו לנו רק שבועיים וחצי. הזמן לקבלת החלטות מנהיגותיות שיחסכו בחירות מיותרות הוא כאן ועכשיו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעד מלכה

ח"כ יאיר לפיד: זה לא רק כתבי האישום. זה מה שהוא עושה לנו. ההתקפה על שלטון החוק. על אנשי החוק. הנסיון לפרק אותנו. לגרום לאיש לשלוח יד באחיו. הוא הפסיד בבחירות. יש לו שלושה כתבי אישום חמורים. הוא מסית לאלימות. באיזו מדינה בעולם איש כזה נשאר יום אחד בתפקיד?

פעם שאלו את בגין מהי ההחלטה הכי חשובה שהוא עשה בחייו. הוא אמר, "מנעתי מלחמת אחים". ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה. לא ניתן לזה לקרות."

צילום: אלעד מלכה

רא"ל (מיל') ושר הביטחון לשעבר ח"כ משה (בוגי) יעלון: "חבריי בליכוד, מה עוד צריך לקרות כדי שתעיזו? כתבי שוחד חמורים, העדויות הקשות על היעדר נורמות של הנאשם נתניהו ובני משפחתו מעידים על כך שהוא נטל. וכל זה לפני חקירת פרשת 3,000, פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מקום המדינה. חלקכם אמר שתצאו נגדו כשיוגשו המלצות המשטרה, חלקכם אמר שיאלץ להתפטר כשיוחלט על כתבי אישום. גם אני יכולתי לשתוק, אך בחרתי בדרך אחרת. כשהבנתי את חומרת הסתבכויותיו של נתניהו, לפני למעלה משנתיים וטרם השלמת ההליכים המשפטיים – קראתי לו להתפטר, משום שחששתי שהוא יעשה הכל ואף ישעבד אינטרסים של מדינת ישראל, כדי להחלץ מספסל הנאשמים. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות ישרה ונקייה, למנהיגות של דוגמא אישית, למנהיגות שתהיה פנויה לטפל באזרחים ולא בעצמה. מנהיגות שתטפל בחינוך, בבריאות, בתחבורה, ברווחה, בכלכלה ובביטחון. לשם כך קמה "כחול לבן" בראשותו של בני גנץ. אנחנו חרטנו על דגלנו אחדות ופיוס לאומי, כדרך ולא כאילוץ פוליטי. ביבי, שחרר כבר עכשיו את תנועת הליכוד, כדי שתבחר מנהיג ראוי אחר תחתיך. אז נוכל להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותו של יו"ר "כחול לבן" בני גנץ, ממשלה שתפיח תקווה בקרב אזרחי ישראל. ממשלה שתוכל להתמודד עם כל האתגרים והנזקים שאתה מותיר אחריך. ביבי, תודה. אנחנו נמשיך מכאן!"

צילום: אלעד מלכה

רא"ל (מיל') ח"כ גבי אשכנזי: "זו קריאה אחרונה לעצור את רכבת הבחירות. עדיין לא מאוחר, היא עדיין לא יצאה מהתחנה. מחיר הנסיעה יקר והיא לא תהיה בנופי מדינת ישראל אלא על גופם של אזרחי המדינה. זו קריאה אחרונה לחברי הליכוד. הגיע הזמן להגיד לציבור את האמת – יכולה לקום פה ממשלה בתוך יומיים. הרכבת לא תעזוב את התחנה. אנחנו מוכרחים להשיב את האמון של הישראלים בבית הזה, בהנהגה ובדמוקרטיה”.

צילום: אלעד מלכה

5 תגובות

  1. מי שמעורר מלחמת אחים במשך 40 שנהזה השמאל וגם לפיד יודע להחרים
    את הדתיים.והשמאלנים מאימים שטוב
    שפוליטיקאים יפחדו מפרופסורים
    ואנשי רוח. כמובן מצד השמאל.
    חותרים ןמאשימים.

  2. אני לא מסכים אתך חייב להיות נתניהו ראשון מהסיבה ותיק עם הרבה ניסיון ראש הממשלה מכובד עם יחסים והישגים עם מדינות רבות בעולם, תלמד מהניסיון שלו לאחר מכן תוכל אולי לכנס לנעליים שלו תנסה להפנים את זה טוב לך וגם למדינה

  3. אסור שתהיו בשלטון יום אחד. אין בקרבכם אף דמות שראויה לכהן כר"מ. גנץ חסר יכולת החלטה והססן, לפיד סכסכן בלתי נלאה ומטיף לשנאה לכל מה שמסמל יהדות, בוגי שלא היה מקבל אפילו מנדט אחד עם היה רץ לבד? אשכנזי עדיין לא מריח ולא מסריח. איך אתם מעזים לחלום על ברית עם המשותפת? פושעים!!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח