מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ שקד: מערכת המשפט צריכה להישאר מחוץ לפוליטיקה

ח"כ איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, אמרה הערב (ראשון) בכנס לשכת שמאי מקרקעין שמתקיים במלון דן אילת, כי גם היועמ"ש וגם בג"צ צריכים להשאיר את מערכת המשפט מחוץ לפוליטיקה: "המנדט להקמת הממשלה נקבע על ידי הכנסת ועל ידה בלבד. רק אחרי 21 ימים שיקול הדעת חוזר לנשיא המדינה. עיוות של חוק יסוד הוא טעות גדולה והוא יגרום לריסוק מוחלט של אמון הציבור במערכת המשפטית ואני מקווה שזה לא יקרה".

שקד הוסיפה כי "תפקידנו כהנהגה לשמור על המדינה. ידענו תקופות קשות יותר וגם מהתקופה הזאת נתחזק". שקד סיפרה כי היא נתקלת ברחובות ברבים שפונים אליה בטענה כי אין להם עוד כח לבחירות: "אנחנו כפוליטיקאים עושים מה שאנחנו יכולים כדיי להימנע מעוד מערכת בחירות".

לדבריה, כל מחנה רואה את המציאות באופן הפוך מהמחנה השני. שקד התבדחה במהלך דבריה ושאלה את שמאי המקרקעין שנכחו בכנס ושאלה אותם כל כמה זמן מתקיימות בחירות בלשכה, כשענו לה כי הן מתקיימות כל שלוש שנים, השיבה: "אם ככה מצבכם טוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במושב פתיחת הכנס, אמר חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין: "ימים לא פשוטים עוברים על המדינה. 2.5 מיליון בתים יש במדינה ללא ממ"דים. מדובר בהזנחה פושעת, חסרת תקדים שאם תימשך מישהו יצטרך לשלם על כך מחיר. המדינה חייבת להכניס את ידה לכיס ולבנות ממ"דים על מנת למנוע את האסון הבא ואנחנו כאן כדיי לעזור למדינה".

צילום: איתמר סיידא
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח