כלכלהמבזקים

הסכם קיבוצי חדש בתחנת הכוח OPC במישור רותם

עשרות עובדי תחנת הכוח, המייצרת כ-5% מהחשמל בישראל, ייהנו בין היתר מהעלאת שכר ממוצעת של למעלה מ-20% במשך תקופת ההסכם, ממענקים שנתיים, משיפור של כ-30% בהפרשות הפנסיוניות לעובדים במשמרות ומהגדלת מכסות ימי החופשה, ההבראה והבחירה

ההסתדרות ו-OPC אנרגיה חתמו על הסכם קיבוצי שיחול על עשרות עובדי תחנת הכוח של החברה, הממוקמת במישור רותם סמוך לדימונה. מדובר בהסכם שני המחדש ומרחיב את תנאי ההסכם הראשון שנחתם בתחנת הכוח ב-2015, והוא יהיה תקף לארבע שנים.

OPC אנרגיה היא חברה ציבורית העוסקת בהקמה ותפעול של תחנות כוח ומתקני ייצור חשמל בישראל. התחנה במישור רותם מייצרת כ-5% מסך צריכת החשמל במשק. עובדי התחנה שעליהם יחול ההסכם מועסקים בין היתר כמפעילים, עובדים טכניים ותמיכה וכן בתחום האחזקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כחלק מההסכם ייהנו העובדים בין היתר מהעלאת שכר ממוצעת של למעלה מ-20% לכל עובד במשך תקופת ההסכם וממענקים שנתיים. כמו כן ישופרו ב-30% ההפרשות הפנסיוניות לעובדי המשמרות, ויוגדלו מכסות ימי החופשה, ההבראה והבחירה. בנוסף כחלק מההסכם נקבע כי עובדים יקבלו מלגות עבור לימודי ילדיהם.

במו"מ להסכם היו שותפים יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף, מנהל מחוז דרום בהסתדרות המהנדסים עו"ד ניר אייזנברג, יו"ר ועד העובדים ז'אנה ברייטמן, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יניב וייס וטל שטיין מאגף הפנסיה, יועמ"ש מרחב נגב עו"ד גיא בלאס ומזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב יקיר אוקנין.

הנהלת החברה יוצגה על ידי המנכ"ל גיורא אלמוגי, סמנכ"ל כספים צחי גושן, מנהלת משאבי אנוש אושרית סויסה קדוש, מנהל התחנה תומר אבירם ועו"ד מיכל הראל ממשרד עו"ד ארנה לין.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, מסר: "אנחנו גאים בכך שהצלחנו ליצור במקום ייחודי כמו OPC הסכם המשך להסכם הראשון שנחתם לפני ארבע שנים. הצלחנו לשפר משמעותית את השכר ואת תנאי העובדים, הרבה בזכות חברי הוועד ובראשם ז'אנה ברייטמן. גם בעתיד נמשיך ללוות את המקום המיוחד הזה שמפיק חשמל בלב המדבר, מתוך דאגה ברורה לענייני העובדים".

מנהל מחוז דרום בהסתדרות המהנדסים, עו"ד ניר אייזנברג: "למרות המו"מ הארוך והמאתגר הצלחנו להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי שמשפר בצורה דרמטית את תנאי העסקת עובדי החברה. אני שמח שנציגות העובדים וההנהלה הצליחו לראות עין בעין. תודה לכל מי שסייע ועמל על הבאת ההסכם לקו הסיום".

יו"ר ועד העובדים, ז'אנה ברייטמן: "אני מברכת על כך שחתמנו על ההסכם. למרות מו"מ שלווה בירידות ועליות הגענו להבנה הדדית וזכינו להסכם ראוי ומאוזן. תודה לכל מי שליווה אותנו בתהליך".

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח