בידורמבזקים

אלה הזוכים בפרס העיתונאים המצטיינים בישראל

הזוכים בפרס העיתונאים המצטיינים בישראל: תמיר סטיינמן (חדשות 12) אלמוג בוקר (חדשות 13) נועה גבאי ("באר שבע נט") ודודי לוי ("כאן דרום", אשקלון)
                                                                                                                   
העיתונאים תמיר סטיינמן ואלמוג בוקר הם הזוכים במקום הראשון בתחרות "כתבה מקומית" לשנת 2019 בפרס העיתונאים המצטיינים בישראל מטעם איגוד דוברי הרשויות המקומיות.

בנימוקי חבר השופטים בראשות חוקר התקשורת פרופ' חיליק לימור בו חברים עורכת גלובס, נעמה סיקולר והעיתונאית דורית שריד. נכתב בין השאר כי תמיר סטיינמן (חדשות ערוץ 12) ראוי להערכה מקצועית בזכות הסיקור שהוא מעניק לצופי הטלוויזיה על הנעשה בדרום הארץ ובמיוחד בימי האירועים הביטחוניים. 

הפרס מוענק לו השנה לא בזכות הסיקור הביטחוני השוטף, אלא דווקא בשל סדרת כתבותיו על אי-המענה למצוקות הנפשיות והחרדתיוּת של תושבי עוטף עזה והדרום, בעקבות הסלמת המצב הביטחוני באזור. בסדרת כתבותיו חשף סטיינמן את המחסור בפסיכולוגיים חינוכיים בבתי הספר בעוטף עזה ועל כך שעל אף הבקשה להוסיף עובדים, קיצץ משרד החינוך בתקנים. עוד פרסם על קריסת מרכזי החוסן בשדרות – שטיפלו בנפגעי חרדה בעיר ובסביבה. הוא לא זנח את הנושא והמשיך לעסוק בו, גם באמצעי תקשורת אחרים, כדי להביא אותו  למוּדעוּת ארצית רחבה. מאמציו אמנם זכו להבטחות מצד הרשויות האחראיות, אולם עדיין יש קשיים בגיוס הכסף ובתשלום משכורות וחשש לסגירת המרכזים. זוהי דוגמה ומופת לעבודת עיתונאי שנרתם לפעולה למען מטרה חשובה מעבר לתפקידו הרגיל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמיר סטיינמן. (ללא קרדיט)
 
על זכייתו של אלמוג בוקר (חדשות ערוץ 13) נכתב בנימוקי ועדת הפרס כי אלמוג מוכר לכל צופי הטלוויזיה מהסיקור השוטף, הקשה והתובעני של האירועים בדרום ובמיוחד בעוטף עזה. שוב ושוב ראינו אותו מדווח במשך יממות רצופות על האירועים הביטחוניים ועל המצב המתוח.

אבל, אלמוג איננו רק כתב המסקר אירועים ביטחוניים. מזה שנים אחדות הוא מביא לצופים גם את סדרת "משהו קטן וטוב". וכשמה כן היא  – חייכנית, מחמיאה ומעודדת.
הסדרה הזו מביאה לנו סיפורים מקומיים קטנים – גדולים על מעשים יפים הראויים לשבח. בין היתר, סיפר אלמוג בוקר על צעירים שהתארגנו והתנדבו מטעם עצמם לנקות את החופים המורשים ושאינם מורשים. הוא סיפר על ילדים שיזמו והקימו "פינת חברוּת" לתלמידים שהרגישו בודדים, או על מטיילים צעירים שהם שגרירים של רצון טוב ברחבי העולם. והוא סיפר גם על אב שאיבד את בנו בתאונת דרכים ויצא למקום האסון ושם הוא שומר ומתריע מפני התפרעות בכביש.

אלמוג בוקר מצליח להאיר פינות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ומביא אותן  לחשיפה בתקשורת הארצית ועל כך הוא ראוי לפרס.

אלמוג בוקר. צילום: עדי אורני
 
הזוכים במקום הראשון בקטגוריית "כתב מקומי" לשנת 2019: נועה גבאי ("באר שבע נט") ודודי לוי ("כאן דרום", אשקלון). בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי רשימותיה של נועה גבאי מביאות ניחוח של פעילות התנדבותית וחיי קהילה עשירים. כבר נאמר על התיאטרון שאין בו תפקידים קטנים. כך אפשר לומר גם על עיתונות. גם רשימות קצרות וממצות יש בהן לפעמים עולם ומלואו נכתב.
 
לגבי דודי לוי נכתב כי דודי ערך ופרסם תחקיר חשוב על שערוריית המיגוניות באשקלון. בעיצומם של ימים מלאי מתח בטחוני העביר פיקוד העורף 19 מיגוניות לאשקלון כדי שיפוזרו ברחבי העיר ובעיקר בשכונות הדרומיות. זאת, בעקבות מטחי הטילים שנורו לעבר העיר והעובדה שתושבים רבים חיו ללא הגנה ראויה. העיתונאי גילה, כי המיגוניות הועברו למתחם סגור ושם היו מונחות ללא שימוש. בכתבותיו הצליח דודי לוי להעביר את תחושת החרדה, הכעס וחוסר האונים של התושבים כמו גם את התגובות הבלתי מספקות של הגורמים הרשמיים השונים.

בעקבות החשיפה ופרסום המחדל החלה העיריה לפזר את המיגוניות בעיר. זו דוגמה ראויה לעיתונות חושפת, חוקרת ובלתי מתפשרת.
 
איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל מעניק את פרס העיתונאי המצטיין ב-2 הקטגוריות במטרה לקדם ולטפח את המקצוענות, המצוינות והאיכות בתחומי העיתונות והעיתונאות, המתמקדים בנושאים מוניציפליים, על ההיבטים השונים והמגוונים.

הפרס לזוכים יוענק בטקס חגיגי שיערך במסגרת כנס איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל ביום חמישי ה-21/11 במלון ווסט לגון בנתניה. את הפרס יעניקו שופטת בית המשפט העליון בדימוס, נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר יחד עם יו"ר וחברי ועדת השיפוט, מנכ"ל חברת יפעת מידע תקשורתי מני אברהמי ויו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות ודובר עיריית באר שבע אמנון יוסף.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח