מבזקיםצבא וביטחון

בנט לחברי פורום המטכ"ל: "צה"ל כצבא העם הוא ערך יסודי"

שר הביטחון, נפתלי בנט, נפגש לראשונה עם חברי פורום המטה הכללי. בנט: "צה״ל יישאר צבא העם, נעשה הכל כדי שלא ייהפך לצבא שכירים. האוטוריטה היחידה בצה״ל היא המפקדים"

צילום אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, נפתלי בנט, נפגש היום (שני) עם חברי פורום המטה הכללי בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לפגישת היכרות והרמת כוסית.

כזכור, השר בנט החליט בשבוע שעבר להיכנס ישירות לתפקיד, ללא טקס וללא משמר הכבוד, בכדי לגשת מיד לטיפול באתגרים המשמעותיים המונחים לפתחו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפתח הדברים ביקש השר להודות למפקדי צה"ל ואמר "תודה לכם על כ"כ הרבה שנים, בהן כל מי שיושב פה תורם לדבר החשוב ביותר וזה קיום המדינה היהודית והעם היהודי בארץ ישראל. אני מגיע לכאן ביראת קודש, יש המון מה ללמוד".

השר בנט אמר בין היתר כי "ליבת הקיום של עם ישראל היא האחדות ונשמת אפה של ישראל זה הוויכוחים, אנחנו עם וכחני וטוב שכך. טוב בעיניי שיש את העמדה השנייה. אני שמח שיש פה חרדים, דתיים, חילוניים, ימין ושמאל, לא הייתי רוצה מצב אחר כל עוד מסגרת הוויכוח היא מה טוב לישראל".

"לא נקבל הזדמנות רביעית, הייתה לנו מדינה יהודית בארץ הזו ששרדה כמדינה ריבונית ומאוחדת 80 שנה בבית ראשון ובשנה ה-81 לאותה מדינה, בגלל אגו, מגזריות ושבטיות, התפצלנו. הזדמנות שניה הייתה בימי בית שני, 73 שנים פעלנו כמדינה ריבונית ומאוחדת, ושוב קוצר ראות, שבטיות ומגזריות הביאו עלינו קודם כל את אובדן הריבונות, ויותר מאוחר את החורבן. אנחנו עכשיו בעשור השמיני של ההזדמנות השלישית. המכנה המשותף לכל מי שיושב פה זה שאנחנו מתכוונים לצלוח את העשור הזה, ואת המאות והאלפים, ולחיות פה עם נצח ישראל".

"אני סומך עליך, הרמטכ"ל, ועליכם, חברי המטכ"ל, ומפקדי צה"ל באופן מוחלט, אני חושב שהרמה של צה"ל והמטכ"ל היא גבוהה מאוד. ההתרשמות שלי היא שאתם קשובים, לא ראיתי אף אחד שבא רק עם סימני קריאה".

צילום אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנט הוסיף כי "תמונת המצב בכל הגזרות מורכבת מאוד ומלאת איומים, אבל גם מלאת הזדמנויות עצומות" בנט ציין כי "הדרך היחידה של אויבנו לגבור עלינו היא לתת לנו תחושה שלא מגיע לנו לחיות בארץ הזו, לאבד את כוח האמונה בצדקת דרכנו. הרמטכ"ל, אני יודע שזה מאוד עמוק במה שאתה משריש".

בנט הדגיש כי "המשימה של צה"ל היא לקיים את הנצח של המדינה היהודית בארץ ישראל, לצד הנחלת הערכים והמורשת שלנו בצה״ל".

בנט הבהיר כי "צה"ל כצבא העם הוא ערך יסודי. אנחנו נעשה הכל לשמר את צה"ל ככזה ולא חלילה שייהפך לצבא שכירים. האוטוריטה היחידה בצה"ל היא המפקדים ולא אף אחד אחר, אין שרשרת פיקוד אלטרנטיבית".

את דבריו סיים השר בנט בתפילה לשלום המדינה: "אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ. הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ, וּפְרֹשׁ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ, וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ. חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ."

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי אמר: "שמחים לקבל אותך לשולחן המטכ"ל, קודם כל ברכות חמות והצלחה בתפקיד כה משמעותי זה. האתגרים שהימים האלה במיוחד מציבים, מדברים בעד עצמם. לפעמים הפעילויות מעל פני השטח, ורבות מתחת לפני השטח.
המטכ"ל ואני נעשה את כל הנדרש כדי לעזור למדינת ישראל, למערכת הביטחון, ולך להצליח בתפקיד. חברי המטה הכללי הם אנשי מקצוע מן המעלה הראשונה עם נסיון מבצעי רב, ואני סומך עליהם באופן מוחלט, כמו גם על כל מפקדי צה"ל. בהצלחה לך".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button