מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "בפגישות שלי עם נתניהו הבנתי שאני מדבר לקיר – לבלוק"

הנהגת כחול לבן התכנסה היום (שני) לישיבת סיעה במהלכה נשאו דברים יו"ר המפלגה רא"ל (מיל') בני גנץ, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ רא"ל (מיל') ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון וח"כ רא"ל (מיל') גבי אשכנזי.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ אמר כי "לאורך הפגישות של צוותי המשא ומתן שלנו ושל הליכוד ושלי עם נתניהו, הבנו שאנחנו מדברים לקיר. מדברים לבלוק. ביומיים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים חדשים. קמנו בבוקר שבת וגילינו שאנחנו לא פחות ולא יותר – במצב חירום. סכנה. פיגוע. לא בגלל שאנחנו נגררים לבחירות בפעם השלישית. לא בשל רקטות שנוחתות בשדרות ובבאר שבע. ולא בגלל החולים השוכבים במסדרונות בתי החולים. קיבלנו, כל אזרחי ישראל-מופע מכוער ומסוכן של צביעות, שקרים והסתה נגלה לנגד עיננו."

גנץ הוסיף כי "על הרקע הזה, אני מבקש להגיד באופן ברור: גם לי יש מחלוקות חברי הכנסת הערבים. אבל ההשתלחות נגדם בימים האחרונים חייבת להיפסק. ועליך נתניהו- לחזור בך ומייד. כי מנהיגים צריכים לתת תקווה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעד מלכה

גנץ קרא לנתניהו לבוא ולנהל משא ומתן ישיר, כנה ואמיתי: "במקום להפחיד ולפחד- בוא לדבר. במקום להסית ולפלג- בוא לדבר. בוא נשב ונגיע לפשרה שתשרת באמת את כל אזרחי ישראל. שתאפשר להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית. כמו שהציבור רצה. שתאפשר לנו לשרת את הציבור. בוא נעבוד ביחד למען ביטחון ישראל, למען האחדות בעם, למען שמירה על מוסדות המדינה הממלכתיים. למען הקשישים, הנוער, הנכים והחולים. כל אלו שנושאים עיניים בתקווה למציאות טובה יותר. עוד לא מאוחר."

ח"כ יאיר לפיד פנה לנתניהו ואמר לו, "אתה מגייס את חמינאי לקמפיין שלך? יצאת מדעתך? אם יקרה משהו חס וחלילה לאחד מהאנשים שיושבים פה בחדר – זה ביבי. הוא גרם לזה. שלא יילך אחר כך לטלוויזיה לספר כמה הוא מזועזע. זה ביבי. זו ההסתה שלו. מה שיוצא מפיו של ביבי נתניהו בימים האחרונים זו הסתה לאלימות. זה טקסטים של חסידי ברוך גולדשטיין, לא של ראש ממשלה. מה שהוא אמר על אזרחי ישראל הערבים זו גזענות בלתי נסלחת."

צילום: אלעד מלכה

ח"כ רא"ל (מיל') ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר כי "הדבר הנכון וההגיוני ביותר כרגע הוא לתת למי שניצח בבחירות – בני גנץ – יו"ר הסיעה הגדולה בכנסת, להרכיב ממשלת אחדות ליברלית המבוססת על "כחול לבן" והליכוד. במידה ונסכם על רוטציה – בני גנץ יהיה ראשון, ונתניהו, המסובך בפרשיותיו, או מחליפו בליכוד, יהיה שני."

עוד ציין יעלון כי "על פי תוצאות הבחירות 55 מנדטים תומכים בנתניהו, ו-65 מתנגדים להמשך כהונתו כראש הממשלה. נתניהו הוביל לבחירות, שבהן הפסיד ונכשל כבר פעמיים בהרכבת ממשלה וכיום "כחול לבן" היא הסיעה הגדולה בכנסת. אצלנו, הקריאה לאחדות, היא לא אילוץ פוליטי, אלא צו שעה! כן, ישראל לפני הכל! גם לפני נתניהו!"

צילום: אלעד מלכה

ח"כ רא"ל (מיל') גבי אשכנזי אמר כי "המדינה כבר בוערת. ההסתה מרימה את ראשה. אני דורש ממך לחזור בך מהדברים שהשמעת. לעצור את השימוש בביטחון ישראל ובחיילי צה"ל ככלי לניגוח פוליטי. אל תשכח את שאמר גדעון בספר שופטים: "ממני תראו וכן תעשו". על מנהיג לשמש דוגמא אישית. כך התחנכנו. גם אתה. בדבריך אמש – שלחת מסר מסוכן. אני פונה לאנשים הערכיים בליכוד. את חלקכם אני מכיר שנים ארוכות. אל תתנו ידכם להסתה. אל תעמדו מנגד. ביום שאחרי – יש כאן מדינה. אנחנו נחושים, גם היום, להקים ממשלה טובה למען אזרחי ישראל".

צילום: אלעד מלכה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח