מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ לנתניהו: אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור אותנו שוב לבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שבת) שיחת ועידה עם חברי הליכוד והזמין אותם ל"כנס חירום" שיתקיים מחר בשעה 18:00 בגני התערוכה בתל אביב. נתניהו אמר לחברי הליכוד: "אנחנו לפני מצב חירום. בכחול לבן סיכמו על ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. זאת תהיה ממשלה שתהיה תלויה בתומכי החמאס והג'יהאד האסלאמי. בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר". טען בפניהם.

צילום: אתר הכנסת

יו"ר כחול לבן, בני גנץ נפגש הערב עם הנשיא ריבלין בבית הנשיא שבירושלים. גנץ לא הכחיש את הדברים ואמר בפנייה ישירה לנתניהו כי יעשה כל שיידרש על מנת למנוע בחירות נוספות. "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח "מצב חירום" בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא. מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל. נתניהו, תפנים: אני אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למו"מ ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך 10 שנים לא יעבוד יותר." הדגיש גנץ.

צילום: מארק ניימן, לע"מ

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס אף הוא הערב למצב הפוליטי המורכב ואמר, "הגענו לרגע שבו שעון החול עומד לסיים את מסלולו ואיתו הספינים, השקרים והמניפולציות. במהלך מערכת הבחירות, בערב בו התפרסמו התוצאות ולאורך 63 הימים מאז, שבתי וקראתי לנתניהו ולגנץ להקים ממשלת אחדות, שתשקף את רצון הבוחר. נתניהו התעלם באופן מוחלט מכל פניותינו לנהל מו"מ, בכתב ובעל פה. עם גנץ נפגשנו, אך נדמה היה שאצלו בבית הדברים לא הדוקים וסגורים. דבר אחד ברור: העם אמר את דברו בקלפי – הרוב המכריע רוצה אחדות בין הליכוד לכחול לבן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ליברמן הוסיף כי "נראה שכולם מבינים את זה, אבל מה שמפריד בין הקמת ממשלת אחדות להליכה לבחירות שלישיות הם אגו ואינטרסים אישיים, שפוגעים בעתידה של מדינת ישראל. דווקא בעת הזו, בה אנו מתמודדים עם אתגרים ביטחוניים בדרום ובצפון, כשהכלכלה משותקת ומערכת הבריאות קורסת תחת העומס, אני שב וקורא שוב לנתניהו ולגנץ: גלו אחריות ומנהיגות לפני שיהיה מאוחר מדי."

צילום: אופק אבשלום

לסיכום אמר ליברמן כי "כל בר דעת מבין שבין הליכוד לכחול לבן אין פערים אידיאולוגיים אלא חשבונות אישיים. אתם לא זקוקים לא למתווכים ולא למפלגות נוספות על מנת לגבש קווי יסוד ולהקים ממשלת אחדות, עוד היום. כפי שכבר אמרתי, לאחר גיבוש קווי היסוד ועל בסיסם, תוכלנה מפלגות נוספות להצטרף לקואליציה. בכל מקרה, "ישראל ביתנו" תתמוך בממשלת אחדות, אפילו מבחוץ, רק שתקום. אני מקווה שהשכל הישר יגבר על האגו."

גנץ נתניהו וליברמן. צילום: אתר הכנסת / עיבוד: חדשות MivzakLive

4 תגובות

  1. ליברמן אשם בהכל תבחר צד ואל תנסה להפיל את זה יל אחרים
    מי אתה שתכתיב מה יהיה תעשה חמוצים
    כל הבחירות החוזרות והבאות הם בגללך
    הלוואי שיהיה בחירות נוספות שבהם המפלגה שלך תימחק

  2. אם יהיו בחירות שלישיות – השקר של גנץ יחשף!
    הם שמאל גמור, לא מרכז. כל הבוחרים של כחול לבן לא הצביעו על דעת ממשלת מיעוט עם הערבים!
    העם לא יקנה את זה שוב, בגלל זה גנץ לא יתן לביבי ללכת לבחירות שוב.. הוא יפסיד.

  3. מענין אם הציבור רואה את המסרים הפוגעים בראש ממשלה וכאילו מוזמן לשיחות ישירות הרי ברור שהם פונים רק לתקשורת/ציבור ללכלך את תדמית ראש הממשלה אין כאן נקיות כפיים

Back to top button