איראןמבזקים

איראן בוערת: הפגנות אלימות וקריאות "מוות לחמינאי"

ביממה האחרונה פרצו הפגנות אלימות במיוחד ברחבי איראן, זאת במחאה על ההחלטה של הממשל בטהראן לקצץ שירותים הניתנים לאזרחי המדינה ולייקר את מחירי הדלק באופן משמעותי, לפחות ב- 50%. העלאת מחיר הדלק הינה במסגרת המאמצים של המשטר בטהראן להתמודד עם ההשפעה של הסנקציות שהטילה עליה ארה"ב.

המחאות התעצמו היום עוד יותר לאחר שמפגין נהרג על ידי כוחות הביטחון במהלך ההפגנות אמש בעיר סירג'אן שבדרום המדינה. סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה "אירנה" דיווחה כי העימותים עם המשטרה פרצו לאחר שהמפגינים ניסו להצית תחנת דלק. בהפגנה נפצעו עוד עשרות אנשים.

יש לציין כי אזרחי איראן חווים לא מעט קשיים כלכליים מאז הטילה ארצות הברית סנקציות על המדינה, על אף שהממשל בטהראן נוהג להתרברב מפעם לפעם כי הסנקציות אינן משפיעות על המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחאות התפרסו לערים רבות ברחבי המדינה מצפון ועד דרום ובהן הבירה טהראן, קרמנשה הסמוכה לגבול עם עיראק, איספהאן, טבריז, קראדג', שיראז, יזד, בושהר וסארי שבצפון איראן.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראות הפגנות אלימות במיוחד. המפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון, מציתים ומבעירים צמיגים, תחנות דלק, בנקים ובכבישים ראשיים אף חסמו את התנועה על ידי נטישת כלי הרכב באמצע הכביש, זאת במקביל לקריאות כנגד המשטר וקריאות "מוות לחמינאי".

צפו: סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות ממוקדי ההפגנות באיראן

תגובה אחת

  1. אצלנו הבעיות הרבה יותר חמורות .הערבים ישלטו על ארץ ישראל .. וזה יהיה מאוחר

Back to top button