מבזקיםרצועת עזה

צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי הרקטות לבאר שבע, בחמאס מאיימים

הלילה (שבת) בשעה 01:56 הופר השקט בדרום ונשמעה בעיר באר שבע וסביבתה אזעקה בעקבות זיהוי של שני שיגורים מרצועת עזה. לוחמי כיפת ברזל שערוכים בכוננות גבוהה יירטו בהצלחה את שתי הרקטות שנורו.

בשעה 05:10 המריאו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר לתקיפת יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע.

דובר צה"ל ציין כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה והטיל את האחריות לירי על חמאס "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש." נמסר בהודעת דובר צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מתקיפת צה"ל הלילה. צילום: תקשורת ערבית
מתקיפת צה"ל הלילה. צילום: תקשורת ערבית

ממד"א נמסר כי לא היו נפגעים כתוצאה מירי הרקטות לעבר באר שבע אך צוותי מד"א הוזעקו לטפל בתשעה בני אדם שנפגעו באורח קל. ארבעה כתוצאה מחבלות בשעה שרצו לתפוס מחסה במרחב מוגן וחמישה אחרים שנתקפו בחרדה.

מבית החולים סורוקה נמסר: "בעקבות האזעקות שהיו הלילה בבאר שבע, פונו למלר"ד סורוקה 8 נפגעים. כולם במצב קל. שתי נשים אושפזו, אחת בשנות החמישים לחייה, אושפזה במחלקה אורטופדית ואישה נוספת בת 77 אושפזה להשגחה במחלקה לנוירוכירורגיה. אם ותינוקה נפלו בעת ריצה למרחב מוגן. התינוק הושאר להשגחה ושוחרר בשעות הבוקר ממלר"ד ילדים."

האזעקה תפסה במפתיע את התושבים וכאלה שהגיעו מחוץ לעיר לבלות במועדונים. במהלך סבב הלחימה האחרון מול הג'יהאד האסלאמי באר שבע הייתה מחוץ לטווח הטילים, מה גם שפורסם כי ישנה הפסקת אש בין הצדדים. במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס הוא שביצע את הירי לעבר באר שבע ולכן גם התקיפה בוצעה כנגד יעדי טרור השייכים לחמאס, בשונה מאותם ימי לחימה מול הג'יהאד האסלאמי שצה"ל נמנע במהלכם לתקוף יעדים של חמאס והעדיף להשאיר אותו מחוץ למערכה.

יש לציין כי שעות לפני הירי לעבר באר שבע נערכה פגישה בין ראשי חמאס לראשי הג'יהאד האסלאמי ובמהלך פגישה זו סוכם על הידוק שיתוף הפעולה בין שני הארגונים. כמו כן בחמאס לקחו ככל הנראה ברצינות את התגובות ברחוב העזתי והביקורות הנוקבות כנגד הארגון שבחר לעמוד מנגד בסבב הלחימה האחרון בין ישראל לג'יהאד האסלאמי ולא להתערב.

אתמול אף נפגש מחמוד א-זהאר, חבר ההנהגה המדינית של ארגון הטרור חמאס עם נציגים וראשי ערים ברצועת עזה והתנצל בפניהם על כך שלא פעלו במשותף לצד הג'יהאד האסלאמי בלחימה מול ישראל. את הפגישה עמם קיים לאחר שנפגש עם משלחת מהנהגת הג'יהאד האיסלאמי.

צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית

דובר חמאס, פאוזי ברהום התייחס הבוקר לתקיפת צה"ל על יעדי טרור של הארגון ואמר, "המשך הפצצת עמדות ההתנגדות על ידי האויב הציוני הוא המשך למדיניות ההסלמה והתוקפנות נגד ההתנגדות ואנשינו בעזה."

בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" איים כי "ישראל תישא בכל התוצאות וההשלכות על התוקפנות שלה. לא נאפשר לאויב להמשיך בהפרות ובפשעים הללו ולא ניתן לישראל לבחור את הזמן והמקום לכל מערכה" והדגיש כי "ההחלטה תמיד תהיה על ידי חדר המצב המשותף של הפלגים ברצועת עזה על מנת להתמודד עם כל תוקפנות ולהבטיח שלא יפרוץ עימות שישנה את המשוואה. נמשיך להגן על האינטרסים של עמנו".

דובר חמאס, פאוזי ברהום
Back to top button