חדשות הארץמבזקים

עובדת סוציאלית הותקפה ע"י מטופלת במרכז קשר בדימונה

מטופלת במרכז קשר בדימונה תקפה הבוקר (חמישי) על פי החשד עובדת סוציאלית בהריון מתקדם במהלך מפגש עם בנה הפעוט.

המקרה אירע כאשר העובדת הסוציאלית הבחינה בכך שהמטופלת מתנהגת בצורה שמסכנת את הילד, ביקשה ממנה להפסיק את התנהגותה וכתוצאה מכך הותקפה באלימות קשה ונאלצה להגן על בטנה ההריונית.

שוטרים הגיעו למקום ועצרו את החשודה בתקיפה, תושבת באר שבע כבת 33 והיא נלקחה לחקירה. העובדת הסוציאלית הועברה לבדיקות רפואיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כל חשד לתקיפת עובדי ציבור כנותני שירות היא חמורה ומשטרת ישראל תפעל למיצוי חקירתי כנגד החשודים במעשים אלו", כך נמסר מהמשטרה.

מקרה זה מצטרף לעוד שני אירועים של תקיפת עובדים סוציאליים שהתרחשו השבוע בצפון הארץ. עובד סוציאלי לחוק הנוער בחיפה אוים על חייו על ידי מטופל, ובאור עקיבא מטופל איים על עובדת סוציאלית עם מברג וניסה לתקוף אותה.

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים אמרה כי "בניגוד לסיכום עימנו, אגף התקציבים במשרד האוצר טרם העביר את התקציב והתקנים הנדרשים להקמת מטה אבטחה לאומי לעובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות. לא ניתן שימרחו אותנו יותר, אנחנו דורשים להעביר את התקציב הנדרש באופן מידיי ונכונים להחריף את המאבק באלימות ככל שידרש. באחריות המדינה והרשויות המקומיות לדאוג להגנת העובדים״.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובת דורון אביה של העובדת: "היום זו שעתם של נציגי העובדים הסוציאלים בארץ, רגע לפני שדמם יהפוך הפקר ונתעורר לבוקר של תופת ובשורות איוב.
מחאה של שנים ועדיין העובדים הסוציאליים אינם זוכים להגנה ראויה ובטחון. אני ברגעים מטלטלי הנפש הללו, עומד כמעט נשבר מול גודל האירוע הקשה שחוותה בתי והיא בחודש השביעי להיריונה."

"כולנו אשמים!!! לא רק המדינה או הרשות המקומית, זו פשוט אוזלת יד שממתינה ומייחלת לאסון בכדי להביא שינוי נדרש ומציל חיים ונפש. בתי הותקפה באכזריות ואין לי ספק שמלבד אותות הפגיעה בגוף תלווה אותה הפגיעה בנפש ותחושת ההפקר שעמדה לה בשעה הקשה. אני קורא לאיגוד העובדים הסוציאלים ולראש עיריית דימונה מר בני ביטון, שהוא גם ממונה אגף הרווחה , לבוא במחאה נחושה ובלתי מתפשרת , עד כדי השבתת המערכת ועד שינתן מענה הולם ומיידי שיבטיח את שלום העובדים הסוציאלים וכלל עובדי ומשרתי הציבור. אין לי ספק שהימים הללו יהיו לקשים ומטלטלים, אך תוכל לבוא נחמה אם נשמע קול זעקה קורע על תקיפה אכזרית של אישה היריונית, בתי היקרה." אמר דורון אביה של העובדת שהותקפה.

אדו מנקיטה מנהל אגף הרווחה בדימונה מסר כי "עיריית דימונה מחזקת את ידי העובדת המסורה,ותדאג לה לכל צורך בעקבות הפגיעה. ביום ראשון הקרוב יושבת אגף הרווחה במשך שעתיים כהזדהות עם העובדת. לעניין המקרה,מדובר בתושבת באר שבע שתקפה את העובדת ומשכה את שערה שמעט ממנו נתלש ובנוסף בדחיפה לקיר העובדת נפצעה ברגלה. הוגשה תלונה במשטרה נגד הצעירה ואני מקווה שהנושא יטופל בצורה מאסיבית כנדרש בחוק".

תגובה אחת

  1. אף אחד לא מגיע בכוונה לפגוע בעובד הסוציאלי.תקציב לאבטחת העובדים זה לזרוק כסף.
    את הכסף הנ"ל תעבירו לעובדים הסוציליים.הם יוכלו לשפר את מצבם של האזרחים קשי היום.
    זו כל החכמה על רגל אחת

Back to top button