חדשות הארץמבזקים

אושר: גם מסעדנים ובעלי אולמות אירועים בעוטף עזה יקבלו פיצוי

לראשונה מסעדנים ובעלי אולמות אירועים בעוטף עזה יקבלו פיצוי על נזקי המצב הביטחוני, זאת בעקבות שיתוף פעולה בין יו״ר ועדת הכספים ח״כ משנה גפני ונציגי כחול לבן בוועדה.

בפתח ישיבת ועדת הכספים הודיע הבוקר (רביעי) ח״כ גפני על ההסכמה שהושגה עם נציגי האוצר ורשות המיסים, לאחר שנציגי כחול לבן בוועדה החלו לקדם עמו חקיקת בזק שתבטיח את הפיצוי.

מסעדנים ובעלי אולמות אירועים בעוטף עזה אינם זכאים כיום לפיצוי על פגיעה בהכנסות כתוצאה מסבבי הסלמה ברצועת עזה, זאת בניגוד למנגנון פיצוי שחל על חקלאים ובעלי עסקי תיירות. המדינה אמנם התחייבה לפצות גם את המסעדנים ובעלי אולמות האירועים, אולם עד כה לא אושר כל פתרון עבורם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תיקון תקנות הקבע יפעל כך שיוכנסו אליהן המסעדות אולמות האירועים כמי שזכאים לפיצוי – באזור ה-0-7 עוטף עזה באופן קבוע ואוטומטי ובדומה לענפים כמו התיירות. הפיצוי יהיה גם מחזורים וגם בשל חומר גלם שהתקלקל. כמו כן בדומה להצעת החוק שהציגה ועדת הכספים – הפיצוי יינתן רטרואקטיבית ממאי 2019 כפי שניתן לתיירות ולחקלאות.

כזכור, בדיון שקיימה הוועדה בשבוע שעבר, הצהירו אנשי רשות המיסים, כי אמנם ישנם עסקים מענפים אלה שנפגעו, אך אין מובהקות לדבר, ולא ניתן להפעילה פרטנית במקרה של ענפים אלה. חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על עמדה זו, הציגה לבקשת חברי הוועדה, יועמ"ש הוועדה, עו"ד שגית אפיק, הצעת חוק, המסדירה פיצויים עבור ענפים אלה, מטעם הוועדה. בעקבות פועלה של הוועדה, הגיעו הצדדים כאמור לסיכום בדבר פיצוי בתקנות הקיימות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו מקווים שסבב הלחימה יסתיים ללא פגיעות בחיילים או אזרחים, כולנו רוצים שזה יפסק לתמיד, וכל מה שנלווה לעניין הזה. אני רוצה להודיע לגבי המסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה, שעד היום היו מחוץ לכל העניין של הפיצוי שקיבלו החקלאים, עסקי התיירות וכדומה, הגעתי להסכמה עם רשות המיסים שהם יביאו ונאשר תקנות בשבוע הבא".

כאמור, בזכות המהלך שהובילו נציגי כחול לבן ויו״ר ועדת הכספים, התחייב עתה האוצר להפעיל מנגנון פיצוי באופן מיידי.

Back to top button