מבזקיםמשפטי/פלילי

תושב מושב חיבת ציון ירה לעבר 3 פורצים, אחד מהם נפצע קשה

הלילה (רביעי) בשעה 03:40 הוזעקו צוותי מד"א ומשטרה לבית ברחוב נוף שדות במושב חיבת ציון שבעמק חפר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 30 ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קשה.

כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות המקרה. מבדיקה ראשונית של השוטרים עולה כי 3 חשודים פרצו על פי החשד לדירה. בעל הבית שהבחין בהם ובחפץ ביד שמחזיק אחד מהם, ירה לעברם. חשוד אחד פונה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח הלל יפה כשמצבו מוגדר ע"י גורמי רפואה קשה מאוד. 2 החשודים האחרים נמלטו.

המשטרה ממשיכה בחקירת האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

6 תגובות

  1. חבל שבישראל הפורצים יהפכו מעכשיו למועודפים של התשקורת האנטישמית ואם בכלל הפורצים ערבים אז בכלל אילנה דיין תחגוג בתשדירי חיבה מאולצים כמה שהערבים חמודים וכמה היורה היהודי הוא טרוריסט בסך הכול מה רצו הפורצים לגנוב את רכושו זו מבחינת ה0מאל לא סיבה לירות כמובן (רק בישראל )

  2. "חוק דרומי"- אושר בכנסת ב-24 ביוני 2008, כתיקון לחוק העונשין :
    (א) לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף מי שמתפרץ או נכנס לבית המגורים, בית העסק או המשק החקלאי המגודר, שלו או של זולתו, בכוונה לבצע עבירה, או מי שמנסה להתפרץ או להיכנס כאמור.
    (ב) הוראת סעיף קטן (א) לא תחול אם –
    (1) המעשה היה לא סביר בעליל, בנסיבות העניין, לשם הדיפת המתפרץ או הנכנס;
    (2) האדם הביא בהתנהגותו הפסולה להתפרצות או לכניסה תוך שהוא צופה מראש את אפשרות התפתחות הדברים.
    (ג) לעניין סעיף זה, "משק חקלאי" – לרבות שטח מרעה ושטח המשמש לאחסון ציוד וכלי רכב במשק חקלאי.
    משמעות תיקון זה היא כי ניתן להפעיל כוח בלתי מידתי כנגד פורצים וגנבים, לצורך הגנה על רכוש. קודם חקיקת תיקון זה, לא ניתן היה להפעיל כוח בלתי מידתי כנגד פורץ כהגנה עצמית, ואסור היה לפגוע בפורץ כאשר כוונתו לפגיעה או גניבת רכוש, ללא סכנה מוחשית לפגיעה בחיים. עם זאת, בית המשפט העליון הבהיר שיש מעשים שייחשבו לבלתי סבירים בעליל ולא יוכלו לחסות תחת סעיף זה. כך, נקבע שנער שירה למוות באדם שהכיר שנכנס לחצר ביתו במסגרת סכסוך על עסקה למכירת אופנוע, לא יוכל ליהנות מסעיף זה, כיוון שהירי היה בלתי סביר בעליל בהתחשב במצב הדברים[10].
    בהגדרות אלו עוקב החוק במידה רבה אחר המשפט העברי, בדין המקביל של גנב "הבא במחתרת", המתיר לפגוע בגנב, מתוך הנחה שהנפגע יאבק כנגד הגניבה, והחשש שהגנב יפגע בנפגע, אלא אם כן ברור ללא כל ספק כי לא יפגע גם אם יתנגדו לו (לדוגמה, אב הפורץ לבית בנו).
    בראשית 2014 נעשה תקדים ראשון בשימוש בסעיף זה, כאשר בית המשפט שחרר ממעצר תושבי

  3. אני מאד מקווה שבעל הבית לא יישפט ע"י אותו חוק שמגן בד"כ על הפושעים. ביתו מבצרו וברגע בו אדם זר נכנס לשטח שלא שלו שיישא בתוצאות.

  4. דודנינו במקרה?
    הם הפסיקו לעבוד.גניבות,שודים ופרוטקשן.
    פלוס קצבאות ב.ל.
    פראיירים.

  5. טוב מאוד כך צריך לעשות משטרת ישראל זה בזבוז כסף לא עושים כלום חזקים על חלשים כמו באמריקה נכנסתי לרכוש לא שלך אז רק כדור בראש חבל שלא מת רק מת הוא היה צריך לצאת בארון

Back to top button