מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: "נורו כ-250 רקטות מעזה, קיימת סבירות לירי על גוש דן"

דובר צהל תת אלוף הדי זילברמן התייחס בשיחה הבוקר (רביעי) עם הכתבים הצבאיים למצב הביטחוני המתוח בדרום, לאחר שהלילה עבר יחסית בשקט ואמר כי היום הגא"פ (הג'יהאד האסלאמי) יבצע ירי סדור יותר.

דובר צה"ל הסביר כי "מאז יוני ניהלנו שני מהלכים מול הגא"פ בפנייה לצדדים שלישיים כדי לגרום לבהאא' אבו-אלעטא להפסיק את פעילותו ההתקפית נגד מדינת ישראל ובמקביל התחלנו בהכנות לסכל אותו. ערכנו איסוף מודיעים באמצעות שב"כ ואגף המודיעין בצה"ל."

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא׳ אבו-אלעטא

דובר צה"ל ציין כי "משעות הערב המאוחרות אמש ועד לפנות בוקר היה שקט אך הגא"פ לא סוגר את האירוע והוא מתכוון לירות כפי שירה אתמול. הוא יורה באופן מדוד ומנהל את משק הרקטות בכלכלת חימושים לכמה ימי קרב. הוא יורה אבל שומר אופציות לרידוד ירי וללכת להרגעה בלחץ המתווכים. תהיה לו התאוששות קלה בציר הפיקוד והשליטה והירי יהיה היום יותר סדור מבחינתו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. צילום: דובר צה"ל

תא"ל זילברמן הדגיש כי "לפי שעה חמאס לא מעורב בירי לעבר ישראל ואנחנו לא תוקפים את חמאס. כשאנחנו תוקפים את הג'יהאד האסלאמי, אנחנו לא תוקפים מטרות שיקוממו את האוכלוסייה משום שאיננו רוצים לפגוע בבלתי מעורבים שעלולים להכניס את חמאס למערכה. עד כה ישנם עשרה מחבלים הרוגים, רובם מהגא"פ. פנינו לא להסלמה אך אנחנו ערוכים אליה. לא נספק לאויב מטרות לפיגועי נ"ט וצליפה ותגברנו במספרים קטנים את ההגנה הקרקעית והיום אנחנו ערוכים טוב יותר עם כיפת ברזל".

כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל זילברמן הסביר כי "בגוש גן מתקיימים כרגיל הלימודים ואנשים יוצאים לעבודה אך יש אפשרות סבירה לירי על גוש דן. אנחנו ממשיכים לאסוף מודיעין לייצור מטרות, בדגש על הגא"פ בעזה גם במנהלת המטרות המטכ"לית החדשה שהוקמה. עד כה תקפנו עשרות מטרות של הגא"פ".

עוד אמר דובר צה"ל כי "אני לא יודע לאן זה הולך. אתמול לקחנו שולי ביטחון והיו לנו הערכות חמורות יותר. לקחנו לגא"פ בורג מרכזי והוא מתאושש. אני מניח שנראה אותו יורה יותר היום." הוא ציין כי "בזירה הצפונית רגוע כרגע והמיקוד הוא בעזה. יש ערוצים שונים לתיווך בין הצדדים ואנחנו נעזרים בתיווך המצרי כמו במקרים קודמים."

לסיכום אמר תא"ל זילברמן, "עד כה נורו 250 רקטות. אני לא יכול להגיד שהאיום על מרכז הארץ נמוך יותר, אבל אנחנו לא נביא את המדינה לשיתוק. האפשרות של ירי על המרכז קיימת, וצריך לדעת שזה יכול לקרות. עיבינו את מערך ההגנה האווירית בגוש דן."

Back to top button