חדשות הארץמבזקים

25 שנים להסכם השלום עם ירדן: נתניהו – "יש לנו אינטרס מובהק"

מוקדם יותר היום (שני) התקיים כנס לציון 25 שנים להסכם השלום עם ירדן אותו יזמה והובילה חברת הכנסת מרב מיכאלי בשיתוף עם המכון למחקרי ביטחון לאומי. מדובר בכנס הרשמי היחיד שהתקיים במדינה ומטרתו הייתה להוקיר ולכבד את הסכם השלום, במקביל לבחינת סוגיות קשות ומורכבות.

חברת הכנסת מרב מיכאלי בפתיחת הכנס אמרה כי "השלום הזה עומד על תלו. הסכם השלום עם ירדן הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל, הוא נדבך מרכזי בבטחון ישראל – במיוחד בימים אלה, כשאיראן מתעצמת בזירות שמסביבנו, בריתות כאלה חשובות לישראל מאד. הכנס הזה הוא האירוע היחידי לציון 25 שנה להסכם השלום עם ירדן שמתקיים במסגרת ממלכתית רשמית."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הדגיש כי "יש לנו אינטרס מובהק לקיום הסכם השלום ולעובדה שלירדן, שהיא מדינה שבנויה לאורכנו, הגבול הארוך ביותר שלנו ובמרחק הקצר ביותר מהגבול לים התיכון. החשיבות של היציבות של ירדן, כמו גם החשיבות של היציבות של מצרים, היציבות של הסכמי השלום או אי השתלטות גורמים איסלאמיסטיים, זה אינטרס ברור שלנו, של המשטר במצרים ושל המשטר בירדן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות העבודה-גשר

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי, תא"ל (מיל') אודי דקל: "יש לנו שיתוף פעולה בטחוני עמוק ויצירתי שעובד יפה 25 שנים. למרות שהוא יציב לא בטוח שהוא יכול להתקיים לאורך זמן. צריך לעשות כמה מהלכים משמעותיים כדי לשמר את השלום עם ירדן כנס אסטרטגי. כיום הדיאלוג הפורה ביותר קורה בין אנשי צבא, אלה המבינים את משמעות המלחמה מבינים את ערך השלום."

שר החוץ, ישראל כץ אמר בדיון כי "ממשלת ישראל רואה חשיבות עצומה במערכת היחסים עם ירדן, במובן המדיני והביטחוני. ירדן משחקת תפקיד משמעותי בבטחון השוטף ויש שת"פ אינטימי. אני מקדם חזון של מזרח תיכון חדש ריאלי, הוא מתבטא בעמדה רשמית של ממשלת ישראל – חיבור המסילות, מדינות המפרץ, סעודיה ואחרות דרך ירדן ע"י הקמת מסילות בירדן לנמלי הים התיכון וחיפה באמצעות רכבת העמק."

יו"ר העבודה, עמיר פרץ אמר "אני רוצה לציין את מרב שערכה את הכנס הזה בעוד הממשלה לא מצאה לנכון לציין את הסכם השלום עם ירדן. ראש הממשלה נתניהו שכיבד אותנו בנוכחותו בכנסת וחזר בכמה וריאציות על המילים "אין פרטנר", ואני פניתי אליו ושאלתי אותו: "מר נתניהו, למה שלא תבדוק את זה?" אבל נתניהו כבר לא יבדוק את זה. בקרוב מאוד ממשלה חדשה – ממשלה חברתית וביטחונית, ממשלה שתחתור לשלום ותשמור על הביטחון, תחליף את הממשלה של נתניהו."

צילום: דוברות העבודה-גשר

ראש המועצה האזורית עידן גרינבאום בפנייה לשר החוץ ציין כי "מה שכואב לכולנו הוא שעד לרגע זה ממש – אף גורם ישראלי רשמי לא הסתכל בלבן של העיניים של החקלאיות והחקלאים ואמר לפטריוטים הנאמנים האלה: "תודה לכם על שירותכם, על הקרבתכם. המדינה מודה לכם. אנחנו מתנצלים – אבל אין ברירה. הגענו למצב שנגזר עלינו לאבד אותה". אתם גורמים לתושבים הללו להרגיש כמו אזרחים סוג ב'. דווקא מהצד השני של הגבול, הירדנים, הם אלה שאומרים לנו מה צפוי לקרות היום או בימים הקרובים."

ח"כ עמר בר לב (העבודה) אמר ״‏היה לי חלק מסוים בתהליך השלום כמפקד בגזרה, חבל שמדינת ישראל עושה בשנים האחרונות מהלכים שליליים שהפכו את השלום עם ירדן משלום קר לשלום קפוא״

צילום: דוברות העבודה-גשר

2 תגובות

  1. אה, ומאות חקלאים שעבורם מדובר ביום שחור כאשר נלקחת מהם אדמתם בתום הסכם החכירה המטופש ל – 25 שנה בהסכם בעוד שאספקת המים מצד ישראל תינתן לנצח !!

    מדינת חלמאים עלובים המפקירים את אחיהם בכל צורה אפשרית.

    אני מאחל לכולכם להיות קורבנות הגאולה בסבל וייסורי גהינום !!

  2. בתיקווה שמדינות נוספות , כמו : איראן , סוריה , לבנון ; יקיימו גם יחסי שכנות טובים ; יחסי שלום .

Back to top button