חדשות הארץמבזקים

האיגוד הישראלי לכוויות מברך על צו נציב הכבאות וממליץ להרחיבו

האיגוד הישראלי לכוויות מברך על צו איסור הדלקת מדורות במועדים ובאזורים מסוימים וממליץ להרחיבו

האיגוד הישראלי לכוויות, המהווה חלק מתוך האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מברך את נציב כבאות והצלה לישראל על צו איסור הדלקת מדורות במועדים ובאזורים מסוימים (10 בנובמבר, 2019 ועד 15 בנובמבר 2019 ) וממליץ לשקול להרחיבו גם באירועים נוספים בהם נשקפת סכנה ברורה לשריפות כדי לחסוך בסיכון חיי אדם. האיגוד הישראלי לכוויות מדגיש כי: "מדורות הן דבר מקובל בכל מקום בארץ ובעולם, כבילוי, מטעמי מסורת, דת או תרבות, אך מי שנפגעו חלילה ונכוו עלולים לשלם על כך בחייהם או לסבול מהשפעות ניכרות על איכות שארית החיים ולכן אנו ממליצים לשקול להרחיבו לאירועים נוספים המועדים לשריפות".

אילוסטרציה. צילום: האיגוד הישראלי לכוויות

באיגוד הישראלי לכוויות מוסיפים כי "מדינת ישראל לא ערוכה להתמודדות עם אירוע כוויות רב נפגעים, מצבנו היום לוקה במחסור חמור בתשתיות ובתקציבים. אין לנו מערך גדול מספיק לטיפול בכוויות שיכול להתמודד עם תרחיש של קליטה וטיפול בנפגעי כוויות רבים במקביל. עיקר הקושי הוא במספרן המדאיג והנמוך מאוד של מיטות טיפול נמרץ בכוויות במדינת ישראל. עובדה זו אף פוגעת קשות באיכות הטיפול הרפואי בנפגעי כוויות מורכבים באופן יומיומי ולא רק בזמן חרום. המצב חמור ומטריד במיוחד לגבי ילדים, היות ובמדינת ישראל כיום אין אפילו מיטה אחת ייעודית לטיפול נמרץ בכוויות בקרב ילדים. אנחנו מתריעים היום כי אם חלילה בעקבות גל השריפות הנוכחי, או אירועים אחרים בעתיד, יתרחש אסון עם נפגעי כוויות רבים במקביל, לא נוכל לתת מענה רפואי הולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באיגוד לכוויות המהווה חלק מהאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מדגישים כי: "כוויות הן פגיעה מורכבת אשר יכולה להחמיר ולגרום לנזק בשלב החריף או הממושך. יש לטפל בנפגע באופן מיידי באמצעות צוות מיומן ובעל ניסיון תוך שימוש במיטות ייעודיות המאפשרות מתן טיפול נמרץ שמטרתו היא מניעת זיהומים וריפוי מהיר של הכוויה תוך שמירה על נוחות מרבית לנפגע".

באיגוד מזכירים כי "כבר בשנת 2012, בעקבות אסון השריפה בכרמל, הוציא משרד הבריאות חוזר מקיף, בו הוצגה הכוונה להקים ארבעה מרכזי כוויות ארציים הכוללים מיטות טיפול נמרץ ייעודיות לטיפול בכוויות. עד היום למרבה הצער בחלוף 7 שנים הוקם רק מרכז כוויות אחד במדינת ישראל. מדובר בצורך לאומי חיוני ממדרגה ראשונה".

כאמור, רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לישראל הוציא הבוקר (ראשון) צו האוסר על הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים בהם יש סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש. הצו נכנס לתוקף החל מהיום – ראשון 10 בנובמבר, 2019 (יב' בחשוון, התש"פ) במועד חתימתו ועד ליום חמישי 15 בנובמבר, 2019 (יז' בחשוון, התש"פ) בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ למעט באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 35.

למען הסר ספק יובהר, כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות בשטחים פתוחים, עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים, גזם וחומרים לרבות במהלך או בקשר עם מסיק זיתים. מפקד מחוז ברשות הכבאות או מי מטעמו, רשאי לאשר מראש ובכתב, הדלקת והבערת אש על אף הקבוע בצו זה, בתנאים שיקבע לכך, ובלבד שמצא כי ניתן לקיים רמה נאותה של בטיחות אש בנסיבות העניין.

Back to top button