מבזקים

גנץ: איני מבין איך נתניהו מסוגל לעשות זאת, בשבילי ישראל לפני הכל

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ פרסם היום (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו הודעה ארוכה ובה הביע את חששו מפני בחירות שלישיות בישראל אם לא יצליח במלאכת הרכבת הממשלה.

"חלפו כשבועיים מאז הפקיד בידי נשיא המדינה את המנדט להקמת ממשלה" כותר גנץ, "המשימה הראשית הייתה ונותרה – הקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית. במקביל, אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה במידה והמשא ומתן מול הליכוד לא יבשיל. מטבע הדברים, יש דברים שנעשים בחדרי חדרים ואין באפשרותי להרחיב על כך בשלב זה, אך נעשה הכל בכדי להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות, יקרות ומיותרות." ציין.

לגבי הליכוד אמר גנץ כי "צוותי המשא ומתן שלנו נפגשו מספר פעמים עם הצוותים שלהם. אני באופן אישי נועדתי עם נתניהו פעמיים. לצערי הרב, אני חושש שבליכוד לא מעוניינים להגיע להסכם אמיתי כפי שמתחייב מתוצאות הבחירות. המשמעות של ממשלת אחדות היא לא ממשלת הבלוק עם כחול לבן, אלא ממשלה שמורכבת משתי המפלגות הגדולות שנבחרו על ידי הציבור להוביל את המדינה ואליהן יצטרפו מפלגות נוספות על פי קווי היסוד שיקבעו בין כחול לבן לליכוד." הסביר גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הדגיש כי "מי שלא מוכן לוותר על הבלוק המסנדל והמחשק, ולא מוכן לדון לעומק בקווי יסוד של הממשלה העתידית – לא מעוניין באמת להקים ממשלה. כנראה שיו"ר הליכוד נתניהו, החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. זה אסון למדינה ואיני מבין איך נתניהו, שמבין את ההשלכות החמורות של מהלך כזה, מסוגל לעשות זאת. בכל מקרה, בשבילי ישראל לפני הכל ואני מתחייב שאעשה הכל כדי למנוע זאת."

גנץ אף עדכן על שיחות המו"מ עם ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי ואמר כי ישנה התקדמות מסוימת "בימים האחרונים, קיים צוות המו"מ של כחול לבן מפגשים עם ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, והתקדמנו בלא מעט סוגיות."

"הגענו לסיכום עם ישראל ביתנו בנוגע לסוגיות תקציביות משמעותיות: בתקציב הקרוב תבוצע העלאת הקצבה לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום ולא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים. זהו חלק מתפיסת עולמנו של אחריות כלכלית לצד שינוי סדרי העדיפויות. גם עם מפלגת העבודה חלה התקדמות."

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים ואמר כי "בני גנץ משתמש בכל תירוץ כדי שלא להקים את הממשלה שאזרחי ישראל רוצים: ממשלת אחדות לאומית. בעוד הליכוד הסכים לוויתורים רבים כדי להקים ממשלה, גנץ עוד לא מוכן לדון במתווה הנשיא. גנץ גורר את ישראל לבחירות מיותרות בזמן שישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה מול איראן שמסכנת את קיומנו."

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ
Back to top button