חדשות הארץמבזקים

נובל אנרג'י ביטלה במפתיע סיור של חברי המועצה ואנשי המקצוע

השבוע, נובל אנרג'י מבטלת במפתיע סיור שהוכן עבור חברי מליאת חוף הכרמל ואנשי מקצוע מהתחום * מערך ניטור האוויר אינו מוסדר וקיים חשש מהותי מצד הרשויות ואזרחי המדינה כי האסדה תפעל ללא מערך ניטור אפקטיבי ושקוף.

מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל ערכה סיור באיגוד ערים שרון כרמל במטרה לבחון את הערכות האיגוד לקראת הפעלת האסדה והיכרות עם מערכות ניטור האוויר שמפעיל האיגוד. חברי המליאה הביאו שביעות רצון גבוהה מאוד ממקצועיות האיגוד וממערכות הניטור הקיימות, שאמורות בין השאר לספק מידע אמין, שקוף ורציף של ניטור אוויר, מיד עם הפעלת אסדת לוויתן.

בתוך כך, בשבעות האחרונים נודע כי איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון- כרמל הפועל בין השאר לשמור ולפקח על היבטים סביבתיים סיים את הפקת "דו"ח אפס" (מצב ניטור אויר לפני פעילות האסדה) לפני תחילת פעילות האסדה ועתיד להוות סמן משמעותי לאורך כל פעילות האסדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסיור באיגוד ערים מגיע כחלק מהערכות חוף הכרמל ופורום ראשי הרשויות להתמודדות עם אתגרי הגז, ביום שלאחר הפעלת אסדת לוויתן.

סקירה של מערכת ניטור אוויר מפי מנכ"ל איגוד ערים שרון כרמל לחברי מליאת חוף הכרמל

צילום: דוברות חוף הכרמל

כמהלך משלים, במועצה האזורית חוף הכרמל הקדישו לפני כחודש מליאה מיוחדת בה הוצגו מסקנות הצוות "היום שאחרי הפעלת האסדה". קובי ציטר, סגן ראש המועצה ויו"ר הצוות הציג את מסקנות הצוות ואת הישגיו, כאשר המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים שרון כרמל קיבלו את הדרישות של תחנות ניטור אוויר שהוצבו זה מכבר בקיסריה, מעין צבי, נחשולים, בת שלמה, אלו מספקות נתוני רקע לפני הפעלת האסדה. במהלך השבועות הקרובים יוצבו גם תחנות ניטור באליקים, ותחנת צפונית נוספת תוקם בהמשך ע"י המשרד להגנת הסביבה (סמוך לאזור מגדים), כלל תחנות הניטור יהיו זמינות ושקופות לציבור הרחב. בנוסף המשרד להגנת הסביבה נאתר לבקשת הפורום לרכישת ציוד חירום בהיקף הנדרש, הכשרת מתנדבים לטיפול בנושאי זיהום ימי ועוד.

צילום: דוברות חוף הכרמל

לצד ההישגים, נותרו מספר נקודות שעדיין מצויות במחלוקות. הצורך בניטור אוויר וניטור ים באופן רציף, כזה שיאפשר פיקוח הדוק ותמונת מצב עדכנית מפעילות הפקת הגז מאסדת לוויתן. דרישת הפורום וראשי הרשויות לביצוע ניטור גדר על גבי האסדה וניטור ים רציף על גבי מצוף, בסמוך לאסדה טרם נענו מצד המדינה ונובל אנרג'י. כמו גם, ערבויות ובטוחים שיאפשרו שיקום נזקים סביבתיים, אובדן רכוש, פגיעה גופנית במהלך פעילות לחיפוש או הפקת גז וזאת כתוצאה מתקלות או תאונות, נוהל שיגדיר היערכות ואופני תפעול האסדה במהלך אירוע בטחוני ופיקוח תקופתי של רשות רישוי הגז המחוזית לנושא חוק התכנון והבנייה.

מנובל אנרג'י נמסר בתגובה כי "בראש סדר העדיפויות של נובל אנרג'י עומדת השמירה על סביבת עבודה אחראית ובטוחה. ביקורים במתקני החברה ובסביבתם, כפופים לעיקרון מנחה זה. ביקור חברי מועצת חוף הכרמל חשוב לנו ואנו נמצאים איתם בקשר על מנת לתאם מועד חדש בהקדם."

תגובה אחת

  1. האם תחנת הניטור בבת שלמה מודדת ריכוזי בנזן? פרמטרים אחרים? מתי צפויות תחנות נוספות קרובות לאתר חגית ומה יימדדו?

Back to top button