חדשות הארץמבזקים

מתחילת השנה נרצחו 13 נשים: לא נוותר – דם הנשים איננו הפקר!

אתמול (ראשון) מעט לאחר השעה 19:00 בערב הוזעקו צוותי מגן דוד אדום לבית במושב תלמי אליהו שבמועצה האזורית אשכול בעקבות דיווח על אישה מחוסרת הכרה.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אישה כבת 70 כשהיא ירויה בראשה וללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה.

פראמדיק מד"א יצחק כהן סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסו לבית. הפצועה הייתה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. חוקרי הזיהוי הפלילי ערכו סריקות בבית על מנת למצוא את האקדח בו על פי החשד בוצע הירי אך הוא לא נמצא ועלה החשד כי בן זוגה של האישה, רופא במקצועו הנושא אקדח ברישיון חשוד במעשה ופתחו במצוד אחריו.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

במקביל לסריקות ולאחר ניסיונות ליצור איתו קשר טלפוני – ללא מענה התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על רכב שהתהפך בתאונה עצמית ליד קיבוץ משאבי שדה. ברכב נמצא החשוד כשהוא פצוע באורח בינוני ולאחר שטופל על ידי צוותי מד"א, פונה לבית החולים סורוקה כשהוא בחזקת עצור.

במשטרה נבדק החשד כי בין הזוג שהיה יחד ב-6 האחרונות, פרץ ויכוח ככל הנראה על רקע הליכי גירושין בהם היו נמצאים, כך על פי אחד השכנים, שבמהלכו שלף על פי החשד הבעל את נשקו האישי, ירה בראשה ונמלט ברכבו.

כאמור, הבעל שאותר לאחר שהתהפך עם הרכב בו נהג, נמצא מעורפל חושים ועולה החשד כי ניסה לשים קץ לחייו באמצעות נטילת כדורים.

סגן ניצב אבי לוי, מפקד תחנת משטרת אופקים עדכן לגבי החקירה ואמר כי "סמוך לשעה 19:00 בערב התקבלה הודעה על אישה ללא רוח חיים במושב תלמי אליהו. לזירה הגיעו כוחות רבים. עלה חשד בתחילת האירוע שמדובר בבן זוגה בשנים האחרונות. ביצענו פעולות רבות על מנת לאתר את החשוד במהירות המרבית. החשוד אותר בסמוך לצומת קציעות כאשר הוא עשה תאונה עצמית. פונה על ידי מד"א לבית החולים סורוקה. כמובן, החשוד בסטטוס של עצור. יש לנו עוד הרבה דברים לקשור, אנחנו בתחילת החקירה".

בתום הערכת מצב הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במרחב נגב.

במושב סיפרו השכנים כי מדובר בזוג שקט ונחמד. האישה, אם לארבעה הייתה מורה מוכרת והבעל החשוד במעשה היה רופא בעל שם ומרצה. השכנים ציינו כי לא היה ידוע להם על סכסוכים או אלימות בין בני הזוג והאירוע לגמרי הותיר אותם בהלם מוחלט.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

יו"ר נעמת חגית פאר התייחסה לאירוע המזעזע ואמרה כי "נשים ממשיכות להירצח וממשלת ישראל נותרת אדישה. תקציבים לשתי מערכות בחירות יש בשפע- תקציב לתכנית חירום למאבק באלימות נגד נשים אין. הקבינט התכנס היום לדיון של ארבע שעות על האיום מעזה- מתי יגיע היום בו הממשלה תקדיש כינוס חירום מיוחד שכזה לאיומים הפנימיים?" שואלת פאר.

לדבריה, "ישבה ועדה בין משרדית שעמלה על תכניות לטיפול ומניעת אלימות במשפחה- הממשלה כנראה גרסה את עבודתה. גם בימים המלאים בספינים ובפוליטיקה קטנה, מצופה ממנהיגי המפלגות כולן להסכים על המובן מאליו- חובתה של המדינה להגן על הציבור. אני קוראת לראש הממשלה, לח״כ בני גנץ ולכל ראשי המערכת לפעול להעברת תקציבי חירום לטיפול באלימות במשפחה לאלתר ולהבין שאנו במצב חירום אמיתי".

במפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס אמרו: "מתבשרים בצער בדיווחי החדשות כשעוד אישה נרצחה בידי בעלה. מפלגת גשר והעומדת בראשה תמשיך להאבק – כפי שנאבקה בעבר – על כך שהממשלה תיקח אחריות ולא תתנער מרצח מתמשך של נשים. יש להוציא לפועל בהקדם תכנית הוליסטית למניעת אלימות נגד נשים ! להוציא לפועל ולעקוב אחר היישום. לא נוותר – דם הנשים איננו הפקר!"

יש לציין כי האירוע, על פי החשד המסתמן כרצח נוסף של אישה על ידי בעלה מצטרף לשני האירועים האחרונים שהתרחשו רק לפני כחודש וזעזעו את המדינה – מיכל סלה ז"ל שעל פי החשד נרצחה בדקירות סכין על ידי בן זוגה אלירן מלול ומריה טל ז"ל שנמצאה ללא רוח חיים במדרגות בכניסה לפתח ביתה בקריית ביאליק ובעלה מקסים טל נעצר בחשד למעשה. היום הוארך בבית משפט השלום בקריות מעצרו של מקסים טל בארבעה ימים נוספים שעדיין ממשיך לדבוק בגרסתו כי היא התאבדה בדקירות סכין בשל רצונו לעזוב אותה.

מתחילת השנה נרצחו 13 נשים:

אלמונית (70), מתלמי אליהו נרצחה הערב (נובמבר).

מיכל סלה (32), ממוצא נרצחה בחודש אוקטובר .

אמינה יאסין (35), מג'דיידה-מכר נרצחה בחודש אוגוסט.

זינאב מחאמיד (83) מאום אל-פחם נרצחה בחודש יולי.

אלמונית (65) בחודש יולי בבני ברק.

נג'לא אל עמורי (19) מלוד נרצחה בחודש אפריל.

ויויאן קמינסקי (65) מלוד נרצחה בחודש אפריל.

דיאנה אבו קטיפאן (18) מלוד נרצחה בחודש מרץ.

סוזן ותד (39) מבאקה אל גרבייה נרצחה בחודש מרץ.

סואר קבלאוי (20) מאום אל פחם נרצחה בטורקיה בחודש פברואר.

לילי פרג (54) ופרחיה סרוסי (63) נרצחו במנדוסה שבארגנטינה בחודש ינואר.

איה מסראווה (23) מבאקה אל-גרבייה נרצחה בחודש ינואר באוסטרליה.

Back to top button