מבזקיםפוליטי / מדיני

"יש אפשרות אחרת, נכונה וראויה הרבה יותר מעוד ממשלת ביבי"

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ התייחס הערב (שבת) לשיחות המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן ואמר כי איננו מבין על איזה "אחדות" בין המפלגות מדובר.

"אחדות" – באחד הערבים איתרע מזלי ושוב נאלצתי לצפות בחילופי הגידופים בין אנשי הליכוד לכחול-לבן. השיח המביך הזה נערך דווקא במסגרת המגעים להקמת "ממשלת אחדות". אחדות? מה לקטטה המרה הזו ולאחדות?" שואל בתמיהה הורוביץ ומוסיף, "אולי אני לא מבין נכון את המילה, אז בדקתי במילון אבן-שושן (אני מחזיק עוד אחד כזה על המדף), וזה מה שכתוב שם: ״אחדות – התחברות ביחד, שיתוף מלא, הסכמה כללית בדיעות או בפעולות״… חברים, אם יש מונח שבשום אופן לא מתאים לתיאור הקשר בין כחול-לבן לבין הליכוד זה ״אחדות״. מדובר בפירכה גמורה. איזו אחדות בראש שלהם?"

ח"כ הורוביץ ציין כי "כבר שנים, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ביבי וסייעניו משתלחים במערכות המדינה ורומסים כל נורמה דמוקרטית. כתבי האישום מתקרבים, ועמם גוברת הבריונות כלפי רשויות המשפט ואכיפת החוק וכלפי כל מי שמעז להתייצב נגד בריוני בלפור. “אלה ימים שאין להם אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו”, אמרה אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז אתו ועם כל חבר שריו ויועציו שואפים לעשות ״אחדות״? אם כבר מחפשים הגדרות מתאימות לממשלה שכזו, אפשר לחשוב על ״שחיתות״, למשל. ״ממשלת שחיתות לאומית״ – מתאים, נכון? או אולי ״שיתוק״ – ״ממשלת שיתוק לאומי״. גם זה יכול לעבוד. אבל אחדות? אחדות זה לא." הוא מדגיש.

"ואז נזכרתי שגם בקמפיין שלהם, זה בדיוק מה שכחול-לבן הבטיחו: ממשלת אחדות. איזה אבסורד. הרי הרצון העז ביותר של בוחרי כחול-לבן היה להיפרע משלטון הליכוד ונתניהו. אז למה להצביע למפלגה שאומרת בצורה הכי ברורה שהיא מעדיפה את הליכוד ותלך לאחדות איתו? עמדתי על האבסורד הזה כבר במהלך הבחירות. דיברנו על זה בכל מקום, אבל הציבור לא לא הפנים. "הכוונה לאחדות בלי ביבי", הסבירו לי אינסוף פעמים. כששאלתי איך זה אפשרי, אמרו לי שיהיה "מרד" בליכוד נגדו… כבר אז הערכתי שמדובר בתרחיש מופרך. ואכן התברר שלא רק שהליכוד ניצב מאחורי מנהיגו, אלא שגם גוש הימין כולו ניצב שם. ולמרות זאת, כשכבר ברור שאין ליכוד ואין ״אחדות״ בלי ביבי, ושהתנאי המרכזי של ביבי הוא ראשון בראשות הממשלה, ממשיכים בכחול-לבן בחיזור המיוזע אחריו." ציין הורוביץ.

הוא הסביר כי "אין בזה תוחלת. ממשלה של כחול-לבן עם ביבי והליכוד (במתווה ״נבצרות״ כזה או אחר) היא לא רק פרס למושחתים, אלא ממשלת שיתוק וקיפאון. הרי לביבי ולימין אין כל עניין בהצלחת גנץ – הם יעשו הכל, מהרגע הראשון, כדי להכשיל ולהכפיש אותו. בוודאי שלא יאפשרו לו לבצע שום שינוי ושום מהלך."

הורוביץ אומר כי "יש אפשרות אחרת, נכונה וראויה הרבה יותר מעוד ממשלת ביבי. גנץ יכול להקים ממשלה בראשותו עם הגוש הגדול שהמליץ עליו לנשיא: כחול-לבן, הרשימה המשותפת, העבודה-גשר, והמחנה הדמוקרטי. הממשלה הזו תוכל לעבוד ולהתקדם כי יהיו בה שיתוף והסכמה. מדוע? משום שלחברי הממשלה הזו יהיה אינטרס משותף בהצלחתה, ולא רק בניגוח והכשלה של השותפים-יריבים כפי שיהיה בממשלת האין-אחדות העקומה עם ביבי."

"אמנם לצורך הקמת ממשלת מרכז-שמאל נדרש שיתוף פעולה של גורמים פוליטיים נוספים, ואין לנו אשליות – זה בוודאי לא פשוט. אבל אופציית ביבי קשה הרבה יותר." הוא מסביר, "לא רק עבור גנץ וכחול-לבן, אלא בעיקר עבור החברה הישראלית. תחשבו על זה: אחרי שתי מערכות בחירות מיותרות שנועדו רק כדי למלט אותו מהמשפט, אחרי פעמיים שנכשל בהקמת ממשלה, ואחרי שנים של הסתה ופלגנות (כולל רצח אופי שניסה לעשות לגנץ עצמו) – זה יהיה הגמול שלו: עוד פעם ראש ממשלה? האם זו תהיה התוצאה של כל המהלך של הקמת כחול-לבן: להעניק חבל הצלה ליריב הגדול שלהם ולהשאיר אותו בשלטון? בעיני זה בלתי-נסבל."

צילום: פייסבוק ניצן הורוביץ

24 תגובות

  1. מרצ מיזמן אתם פג תוקף אתם לא יאילים כבר אתם מנסים כל הזמן לעסות נזקים אבל מי שקובע בסוף זה האזרח שרוצה קודם כל בטחון המדינה קו אדום

  2. מי אתם בכלל מרצ אתם לא רוצים שהייה צבא במדינה אתם רוצים חילול שבת אתם רוצים בית משפט שלכם אתם רוצים אזמי בשארה ישלוט עלינו לא הבנתי עד היום מי איזה זרע אתם אתם רוצים חנויות של בשר חזיר בקיצור רוצים לגמור את המדינה

  3. שי ניצן עוד מעט ניגמר תקבל את ביבי עוד פעם ניצן אתה וזנדברג לא ביקשתם מספיק בקשות שעליתם לקברו של רב מרצחים ערפאת ימח שמו וזכר ברגותי וחבריו והקוף שמנפנף באקדח מעזה וזכר אזמי בשרה ונסראאלה מרצ אתם רק עציץ במדינה בלי פרח

  4. זה מה שיקרה ניצן.כחול לבן לא תיתן הליכה לבחירות פעם נוספת כאשר ביבי ראש ממשלה.גנץ ירכיב ממשלת מיעוט.אני מעריך שליברמן לא יתמוך אך לא יתנגד.הממשלה תקום,ואז יתחיל הבלגן בליכוד,שלאט לאט יצטרפו לממשלה חלקים מהקואליציה ה-55 וגם מהליכוד.וליברמן עוד קודם.גנץ היה רמטכל ואיש צבא,פעם קראו לאנשים כמוהו מצביעים.וגנץ מצביע,הוא עובד לאט לאט ובשכל

  5. ממשלת מעוטמאו בחירות.בחירות לא ישנו דבר.הסקרים מראים שהימין אף יחלש.גם שקד הימנית סבורה כך.אז עדיפה ממדלת מעוט.ממשלת.אומץ גנץ אומץ.

  6. אתם באמת חושבים שהברנש העלוב הזה מעניין את הציבור? איש ללא סגולות, מטריה זניחה

  7. פוחד ממה שאתה אומר לא הגיוני רק לא ליכוד, ,וכן עם הדפוקים שיושבים בכנסת וכל הזמן נגד המדינה דפוק חפש את עצמך עדיין לא היתעוררת

  8. אין שנאה לערבים.יש טובים ויש רעים,כמו כל בני האדם.אבל….אנחנו לא יכולים להתעלם שהאוייב הוא חלק מהעם שלהם.כדי שנוכל לקבל אותם,הם חייבים להיות נאמנים למדינת ישראל.מי שמתאבל (יום הנכבה)ביום העצמאות למדינת ישראל,על זה שקמה מדינת ישראל,מבחינתי,הוא חלק מהאוייב.מי שמעודד מהלל ומשבח רוצחי יהודים ותינוקות.מבחינתי הוא חלק מהאוייב.אזזז ,חייבים להלחם בהם היום,לפני שיהיה מאוחר מידי.

  9. אדון הורוביץ !!!!אתם במיעוט.גורלך קשור לגורל הערבים.דעותך הם כמו דעתם של הערבים.ההבדל בינך לבינם,שאתה רוצה לתת,והם לקחת.הערבים לא יכולים לעבוד על הימין,לעומת זאת, את השמאלנים הם אוכלים לארוחת בוקר.

  10. ביבי פג תוקף,
    ביבי במקום לתת מעצמו למדינה מהווה נטל על המדינה
    ביבי במקום לאחד את המדינה רק מפלג את המדינה
    הגיע הזמן שכול הליכודניקים יתעוררו ויחזירו את משנתו של ז'בוטינסקי

  11. נכון , הערבים לא מחבלים. מי שעושה פיגועים אלו אנשים ירוקים קטנים שבאים מהחלל. אידיוט.

  12. מר הורוביץ , לעם ישראל יקח לפחות עוד דור או שתיים לשכוח את האוטובוסים המתפוצצים. אז שב עוד 50 שנה בשקט ואז אולי תהיה לך זכות לצייץ.

  13. אני ערבי , ואני מכיר את בני עמי טוב מאוד , הם לעולם לא יפסיקו לחתור נגד עצם קיומה של מדינת ישראל ,ונגד היהודים בכל מקום ,הימים יוכיחו כמה היה היו השמאלנים טועים ומטעים וכמה צדק ביבי והימין

  14. תתבישו לכם אלה שמוסיפים תגובות …משתמשים במילים גסות ..חבלנים…גיס …רוצח …ברגותי ..מה זה ..מה זה ימין ..אתם המזרחיים כנראה הלכתם רחוק ומרוב שנאת הזר שנאתם את עצמכם את היהודים אזרחי המדינה ..אוי מה עם הערבים ? ..למי שלא מבין …הם חלק בלתי נפרד מדמוגרפית הארץ זו … הם לא מחבלים …אתם שמתבטאים כך ובלכלוך שלכם רוצים להרוס את המדינה בטפשות שלכם ..

  15. ממשלה עם גיס חמישי ומחבלים זה מה שרוצה השמאלן המטורף הזה עם בעל הברית שלו גנץ ואמיר פרץ החבר של ברגותי המחבל הרוצח שונאי ישראל סמלאנים

  16. תקחו את האלטרנטיבה שאתם מציעים, עם המפלגות הערביות תומכות הטרור, יחד עם הרעיונות המטורפים וההזויים שלכם על אוסלו ב' ותשליכו לאסלה – שם מקומה ושם מקומכם.

  17. ניצן הורוביץ אתה קשקשן בלתי נלאה הסתת נגד אנשים דתים אין אפשרות להקים ממשלת שמאל אלא עם ערבים אתה מטעה ואתה סכסכן גדול אתה מדבר מישינאה וכולה קיבלת 5 מנדטים אםחיזוק של החבר של הפדופיל והאיפש גולין אז אל תקשקש לנו איש שפל וטאיפש

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח