בידורמבזקים

הוענקו פרסי סוקולוב ודוש לשנת 2019

הערב (שלישי) נערך טקס הענקת פרסי עיריית תל אביב-יפו במעמד רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו וגיורא יהלום מנהל אגף התרבות, ובהשתתפות חבר השופטים, כלות וחתני הפרס.

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית יוענק השנה לרינו צרור ויעל דן.

פרס סוקולוב לעיתונות כתובה יוענק השנה לרוני לינדר וליוסי ורטר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרס דוש לקריקטורה יוענק השנה לאסף חנוכה.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "הנה עומדת פרשה גדולה לפתחנו, ואנו מצויים ערב הכרעת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשאלה אם הטיה של סיקור עיתונאי בתמורה לטובות הנאה מצד השלטון באמצעות חקיקה, הגבלת מתחרים או הטבות רגולטוריות בסכומי עתק היא שוחד. האחריות איננה רק על כתפיו של היועץ המשפטי לממשלה. הסיפור הזה מדגיש כי דווקא בימים אלה ישנה חשיבות עליונה לסיקור עיתונאי מקצועי ונטול פניות, המשקף לציבור את המתרחש כאן. בעידן הפייק-ניוז, העיתונות שלנו חייבת להיות מגדלור של היצמדות לאמת העובדתית ולטובת הציבור- ולא לאינטרסים של פוליטיקאים ובעלי הון או לחנופה למוקדי הכח.

בכך חשיבותו של הפרס שאנו מעניקים הערב. הפרס הזה, משקף את הערכים האלה, שאנחנו שואפים לראות בגופי התקשורת שלנו. הוא חוגג את המצוינות של אותן עיתונאיות ושל אותם עיתונאים, שפועלים ללא מורא והוכיחו נאמנות ללא פשרות לאתיקה המקצועית ולחופש העיתונות.

אלה הם גם ערכיה של העיר תל אביב-יפו, המעניקה את פרס סוקולוב מאז 1956, ואת פרס דוש מאז 2002. כעיר המקדשת את חופש הביטוי והדעה, את חירות היצירה והמחשבה ואת הפלורליזם החברתי והתרבותי של כל הקבוצות בחברה הישראלית – אנחנו גאים להוביל את הפרס החשוב בישראל בתחום התקשורת. במובן זה – האירוע הערב הוא חגיגה – חגיגה לדמוקרטיה."

צילום: יעל צור

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית:

חברי ועדת השופטים: (יו"ר) פרופסור רפי מן, אלונה בר און, ליסה פרץ, סימה קדמון ורן רזניק, החליטו להעניק את פרס סוקולוב לעיתונות אלקטרונית לשנת 2019 לרינו צרור וליעל דן.

רינו צרור- עיתונאי לוחמני המציב בעקביות מזה עשרות שנים בחזית העשייה סדר יום חברתי, תוך התמקדות ומתן תשומת לב מיוחדת לפריפריה החברתית, הפוליטית והגיאוגרפית. סדר יום זה בא לידי ביטוי בתכניתו היומית בגלי צה"ל, בסדרות הטלוויזיה הדוקומנטריות ששודרו בערוצי הטלוויזיה השונים ובסרטי תעודה. פרס זה מוענק לו על סיקור עקבי ומעמיק של נושאים אשר לא זכו קודם לזרקור תקשורתי.

יעל דן- עיתונאית גלי צה"ל שתכניתה היומית "עושים צהריים" מובילה סדר יום חברתי ומלא חמלה תוך שימת דגש על המאבק בפגיעות מיניות בעיקר בילדים ובנערות צעירות. במהלך השנים הגישה מגוון תכניות רדיו וטלוויזיה, בהן "תצפית", "יומן תרבות" ו"שטח פרטי". הפרס מוענק לה על היותה נושאת דגל בחשיפת כשלים ומחדלים במערכות הציבוריות ובהעלאת המודעות לטראומות כתוצאה מפגיעה מינית.

פרס סוקולוב לעיתונות כתובה:

חברי ועדת השופטים: רותי יובל (יו"ר), גל גבאי, רביב דרוקר, גלעד טוקטלי וד"ר ציפי ישראלי, החליטו להעניק את פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה לשנת 2019 לרוני לינדר וליוסי ורטר.

רוני לינדר- כתבת הבריאות של TheMarker- על סיקור מקצועי, חדשותי, תחקירי ופרשני, של תחום הבריאות בתוך הקשריו הכלכליים והפוליטיים. לינדר הכניסה לעיתונות את תחום כלכלת-הבריאות והרחיבה את התחום, שסוקר עד אז בעיקר מהזווית הרפואית, אל הזווית המערכתית של מדיניות הבריאות והשפעתה על האזרח. בין הנושאים שבטיפולה: מערכת הבריאות על התמריצים והעיוותים שמתקיימים בה, סל הבריאות וסל התרופות והטכנולוגיות ומחיריהן המאמירים בארץ ובעולם, האיזון בין רפואה פרטית וציבורית ואי השוויון בבריאות, מערכי האשפוז הכללי והפסיכיאטרי, מהפיכת סימון המזון והכוחות המנסים לטרפד אותה, המאבק סביב חוק העישון ועוד. במסגרת עבודתה העיתונאית לינדר לא הסתפקה בחשיפות ודיווחים אלא גם יצרה קמפיינים, סיקור אינטנסיבי מכוון של נושאים, בניסיון להוביל שינוי.

יוסי ורטר- פרשן פוליטי בעיתון הארץ- על סיקור מקצועי רב שנים של התחום הפוליטי והפרלמנטארי ועל פרסום סיפורים בלעדיים וחשיפות מאחורי-הקלעים של הסצינה הפוליטית שבה הנסתר עולה בחשיבותו על הגלוי. ורטר נכנס לתחום בראשית שנות התשעים (בעיתון "חדשות") ומאז 1996 הוא משמש כפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון "הארץ". למרות שנותיו הרבות בכיסוי המערכת הפוליטית, שמר על גישה ביקורתית כלפי נושאי הסיקור שלו, אופוזיציה וקואליציה כאחת, כשהוא מקפיד לתמוך את ביקורתו בעובדות. ורטר מאופיין בקול ובסגנון כתיבה ייחודיים ההופכים את הפרשנות הפוליטית שלו למרתקת ונגישה, הן עבור ציבור הקוראים והן עבור הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות.

פרס דוש לקריקטורה:

חברי ועדת השופטים : פרופ' ענת קציר (יו"ר), ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, דניאלה לונדון דקל ונמרוד רשף החליטו להעניק את פרס דוש לקריקטורה, לשנת 2019 ליוצר אסף חנוכה.

אסף חנוכה- מיוצרי הקומיקס המובילים והמקוריים בישראל. עבודותיו נוגעות בהוויה המקומית מתוך זווית ראייה אינטימית ומשפחתית, המקבלת משמעות חברתית-אקטואלית ונעה בין הריאליסטי לסוריאליסטי. יצירתו מצטיינת באיכותה הגרפית ובצבעוניות מחושבת ומתוחכמת המדגישה את המסר הסיפורי.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס סוקולוב ע"ש נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה והתקשורת האלקטרונית. כמו כן, העירייה מעניקה את פרס דוש לקריקטורה ע"ש קריאל גרדוש ליוצרים מצטיינים אשר תחום עיסוקם המרכזי הוא הקריקטורה הפוליטית והחברתית, ובכלל זה קומיקס וספרות גרפית. הפרס, בסך 18,000 ₪, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 29 באוקטובר 2019, במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי ובהשתתפות השופטים והזוכים בפרס השנה.

צילום: יעל צור
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח