מבזקיםמשפטי/פלילי

נורה למוות על טרקטור: נרצח שני בתוך יומיים בכפר קרע

האלימות במגזר הערבי נמשכת – רצח נוסף בכפר קרע בתוך יומיים. היום (שלישי) בשעה 14:18 הוזעקו צוותי מד"א ממרחב שרון לכפר קרע בעקבות דיווח על פצוע מירי.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את סלימאן מסרי בן 51 כשהוא בסמוך לטרקטור כשהוא ללא סימני חיים, עם פצעי ירי בגופו וקבעו את מותו.

פראמדיק מד"א תאופיק בסול, סיפר: "הפצוע שכב בשטח פתוח בסמוך למחפרון, סיפרו לנו שהוא ככל הנראה נורה בזמן שעבד עליו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלה קשה כתוצאה מהירי, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות המשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה ובמקביל חוקרי מז"פ אספו ממצאים בזירה. על פי דיווחים של תושבי הכפר הרצח אירע כנראה על רקע של "נקמת דם".

שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בשבת האחרונה נורה למוות קאסם מסעוד גאווי, בן 37 סמוך לסניף הדואר בכפר קרע. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות האירוע ובסריקות אחר חשודים במעשה.

הנרצח קאסם מסעוד גאווי

על פי נתוני מרכז אמאן (המרכז הערבי למאבק באלימות) מדובר נהרגו מתחילת השנה בחברה הערבית 79 בני אדם.

היום, ראש הממשלה הנחה על הקמת צוות בראשות מ״מ מנכ"ל משרד רה״מ רונן פרץ שיגבש תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בתוך 90 יום. הצוות יכלול את מנכ״לי המשרדים הרלוונטיים והמל"ל ויקיים דיאלוג גם עם ראשי הרשויות הערביות.

הוחלט בדיון גם על המשך פעילות מוגברת של המשטרה לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים. כמו כן, רה״מ הנחה לאתר את המקור התקציבי לפתיחת תחנות משטרה נוספות ביישובים ערביים.

ראש הממשלה אמר בדיון: "אנחנו מקיימים את הפגישה הזאת לאור הבעיות הקשות שהתפתחו בחברה הערבית, בתוך היישובים הערביים, של פשיעה ורציחות. זה גורם שם סבל עצום גם לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון הזה כבר החל על ידי הקמה, בפעם הראשונה, של תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, אבל אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל.״

צילום: איתי בית און/לע״מ

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ התייחס בחשבון הטוויטר שלו להקמת הצוות למיגור הפשיעה במגזר הערבי ואמר כי זהו "צעד חשוב בכיוון הנכון, אני מבטיח שאעשה הכל בכדי שנעמוד גם במבחן הביצוע".

צילום: אופק אבשלום

———–

* בכתבה זו שולבו חומרים שהופצו ברשת האינטרנט וכל ניסיון לאתר את בעל הזכויות עלו בתוהו. השימוש בחומרים נעשה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים. אם את/ה בעל הזכויות של המדיה או שידוע לך למי שייכות הזכויות – צרו עמנו קשר כאן

Back to top button