חדשות הארץמבזקים

גנץ: אנו תחת איומים אמתיים, איראן ממשיכה לפתח נשק גרעיני

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, התייחס היום (שלישי) בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לאתגרים הביטחוניים שעל הפרק ולצורך בממשלת אחדות.

"כפי שאמר לאחרונה הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אנו נמצאים תחת איומים אמתיים, בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה" ציין גנץ והוסיף, "כמי שהכין את צה"ל לאתגר הגרעין האיראני, אני מודע לאתגרים האסטרטגיים הקיימים ומדגיש, שישראל תמיד תעדיף את האופציה הדיפלומטית, אבל תמיד גם תציב על השולחן אופציה צבאית עצמאית בכדי להגן על עצמה. גם בשל האיומים האלו, ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת. ממשלת אחדות רחבה וליברלית, כפי שאמרתי מרגע כניסתי לפוליטיקה. זו הממשלה שאזרחי ישראל צריכים, זו הממשלה שהם בחרו."

צילום: אופק אבשלום

גנץ הדגיש כי "כחול לבן היא הסיעה הגדולה ביותר בכנסת. לחברי ההנהגה שלה יש למעלה מ-100 שנות ניסיון ביטחוני. אני באופן אישי מכיר את הצרכים, הסיכונים והתגובות האפשריות לתרחישים הביטחוניים שעל הפרק. הטיפול בהם צריך לכלול פחות דיבורים ויותר מעשים. באמצעות צינורות דיפלומטיים, בערוצים החשאיים ואם יהיה צורך, גם בפעולות מבצעיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "הציבור הישראלי וגם העולם חייבים לדעת שהנהגת המדינה פועלת בקור רוח, עם יד יציבה על ההגה, עבור טובתה של ישראל. ולא חלילה לאור נושאים אישיים ומשפטיים כאלו ואחרים. אנחנו נעשה כל מאמץ להבטיח שנקים ממשלה אחראית הנשענת על אמון רחב של הציבור, ולהימנע מבחירות בפעם השלישית בתוך שנה".

גנץ התייחס גם לקשר בין ישראל ליהדות התפוצות ולאירועי האנטישמיות האחרונים ואמר, כי בכוונתו לעבוד ולפעול ביחד עם כל המדינות הרלבנטיות בכדי להבטיח לשמור על ביטחון יהודים בעולם. גנץ הוסיף, כי כראש ממשלה הוא יהיה בקשר עם כל הזרמים ביהדות, וכי יקדם את יישומו של מתווה הכותל".

צילום: אופק אבשלום

6 תגובות

  1. אז עם מי גנץ רוצה לנהל את האיומים
    עם המהנתן לפיד
    עם בוגי שפוחד מנחשים ואומר שהטילים יחלידו
    עם אשכנזי ששונא אשכנזים
    כולם חסרי נסיון וינס
    ו ללמוד על חשבונינו
    אולי בגץ ינהל את המלחמה הבאה הרי הכל שפיט

  2. גנץ אתה צריך עוד לינוק הרבה חלב מביבי ,אתה פרי בוסר . אתה מנסה לשדר לציבור שצריכים לדבר אים אויבנו אבל אתה עיוור גמור הם רוצים לפגוע בנו ויש להם תוכנית סדורה וזמן תתעורר טמבל בושה לדרגות שלך רואים שאתה ממש לא מבין בבטחון איך קיבלתה רמטכ"ל צהל ???

  3. מר גנץ, אתה אינך אותנטי, אתה בובה על חוט, כלי ביד יוצר (הא ותו לא!) , של יועצים נבזים ושפלים שמבקשים אותך להתחקות אחר אופיו ודרכו של נתניהו.
    הן באופי ההצהרה שלך נושא הכותרת, הן בשפת הגוף שאתה מתחיל לסגל לעצמך הן במומנט והן בלבוש על גזרתו ועל צבע עניבתו – בכל.
    דבר אחד יאמר לזכות יועציך – סבלנותם רבה עליהם, בגיך כך שאתה אינך תלמיד בעל יכולות, התפישה והתפיסה שלך איטיות מאוד, הקצב שלך איטי , ובכלל – יכולות קוגניטיביות מוגבלות מאוד.
    ברם – דומה ששנאתם ליהדות על לאומה ועל דתה באצטלא של שנאה לנתניהו גרידא, היא להם למרץ(תרתי משמע).

    הציבור שעיניו בראשו רואה זאת, שלא תהיינה אי הבנות.
    אינך אלא חסר אישיות, חדל אישים שאינו יודע את ימינו ושמאלו ומה שביניהם.

  4. בגלל האיומים הרבים גם מאיראן , וגם מאירגונים איסלאמיים קיצוניים , צריך לתת עדיפות לממשלה יציבה , בלי להציב קשיים ודרישות מוגזמות .

Back to top button