טכנולוגיהמבזקים

הישג בינלאומי: קיבלו אישור ביטחוני מיוחד וייצגו את ישראל בדובאי

הישג עולמי לנבחרת תיכון מועצה אזורית מגידו: מקום שני ומדליית כסף באליפות העולם ברובוטיקה שהתקיימה בדובאי בהשתתפות נבחרות בני נוער מ- 191 מדינות • הישג חסר תקדים – לנבחרת תיכון מגידו שייצגה את ישראל באולימפיאדת הרובוטיקה הבינלאומית של FIRST.

קבוצת תלמידי תיכון של Israel FIRST מתיכון אזורי מגידו קיבלה אישור ביטחוני מיוחד לייצג את ישראל ולהשתתף באולימפיאדת רובוטיקה שהתקיימה בדובאי. הקבוצה זכתה במקום הראשון בקטגוריית הדירוג הגבוה ביותר מבין 191 מדינות, כמשלחת היחידה עם מאזן ניצחונות מושלם.

משלחת הרובוטיקה של Israel FIRST הפועלת בחסות הטכניון, זכתה במדליית כסף באולימפיאדה העולמית Global Challenge FIRST שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בדובאי. בתחרות השתתפו 119 משלחות המייצגות 119 מדינות. המשלחת הישראלית המורכבת מחמישה תלמידי תיכון אזורי מגידו, לקחה חלק בתחרות העולמית והעפילה לשלב הגמר כראש הברית, הכוללת משלחות מאיטליה, אוגנדה ואוסטרליה. נבחרת ישראל זכתה ב-4 מדליות סך הכל: מדליית כסף במשחקי הגמר, מדליית כסף בניקוד הכולל בתחרות וזאת לאחר שסיימה את שלב המוקדמות בדירוג הניצחונות הגבוה ביותר, היחידה עם מאזן ניצחונות מושלם של 9 משחקים , על כך דורגה במקום הראשון. בנוסף, קיבלה הנבחרת מדליה מיוחדת עבור עזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: זיו ברק

ביום רביעי ה- 23 באוקטובר בשעות הלילה, לאחר שקיבלו אישורים בטחוניים מתאימים לנסיעה, יצאה משלחת המייצגת את ארגון Israel FIRST לתחרות האולימפיאדה ברובוטיקה- FIRST Global Challenge בדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות. חמשת בני הנוער, שייצגו את הארגון ואת מדינת ישראל – נעה דומן, יובל פרי ורון פרי מרמות מנשה, איתי זיו ממרחביה ועומר ברעם מיקנעם-עילית, לוו על ידי שני מנטורים – אסנת דומן וניסים לוי ובאבטחה אישית צמודה על מנת להבטיח את שלומם בדובאי.

המשלחות מכל רחבי העולם התחרו באמצעות רובוטים פרי פיתוחן בכדי להתמודד עם אתגר איסוף פסולת מאוקיינוסים ושמירה על הסביבה, וצברו ניקוד על סמך יכולתן ללקט כמה שיותר פריטים מזירת התחרות. המשלחת יצאה לדובאי בחסות משרד החינוך, בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה, המועצה האזורית מגידו וחברת Tama ובסיוע משרד החוץ.

איציק חולבסקי ,ראש המועצה האזורית מגידו: "ההשתתפות באולימפיאדה מרשימה מאד והדרוג במקום השני (מתוך 191 נבחרות) הוא הישג מדהים ונפלא לנבחרת המצוינת של תיכון "מגידו" ומועצה אזורית מגידו שייצגה את ישראל. עצם קיום האולמפיאדה בדובאי מרגש במיוחד.

זהו עוד הישג נפלא למערכת החינוך המעולה של המועצה. נבחרת הרובוטיקה של תיכון מגידו וההישגים המדהימים מביאים כבוד ענק למועצה לתושבים ולמדינת ישראל . תודה גדולה למפעל "תמה" (משמר העמק וגלעד) על תרומתם . הנבחרת שהשתתפה בתחרות היא דוגמא ,השראה ,גאוה ומופת לכל מדינת ישראל. "
תחום הרובוטיקה בתיכון מגידו זוכה להצלחה הודות לסיוע וקידום מועצה אזורית מגידו ומפעל "תמה" השותף למימון הפרויקט, מנטורים מלווים מהמפעל ותמיכה מרשימה של משפחות התלמידים . בימים אלה מועצה אזורית מגידו מקדמת הקמת מרכז טכנולוגי "מגידוטק" כדי להעצים ולקדם חינוך טכנולוגי ,יזמות וחדשנות איכותיים לתלמידים ולכלל התושבים ..

האלוף (מיל') אביהו בן-נון, יו"ר Israel FIRST: "אני גאה ומעריך את הקבוצה ואת רוח התחרותיות שהפגינו, ההתמדה והמקצוענות. הישגי המשלחת מהווים מקור גאווה וכבוד ל -Israel FIRST ולכל מדינת לישראל. אנו מודים לשותפינו במשרד המדע, משרד החינוך והמועצה האזורית מגידו על תמיכתם. הבעת אמונם בנבחרת משקפת את ההשפעה החיובית של ארגון Israel FIRST על הצלחתה הטכנולוגית של מדינת ישראל".

צילום: זיו ברק

ארגון FIRST, הוקם בארה"ב בשנת 1989 ע"י היזם דין קיימן, במטרה לקרב ילדים ונוער לתחומי המדע והטכנולוגיה. הארגון משתמש במודל של תחרויות ספורטיביות בהן יש קבוצות שמתחרות זו בזו בהתמודדות עם אתגר, ומקיים תחרויות בין רובוטים שנבנו על ידי ילדים ובני נוער. בתוכניות FIRST ברחבי העולם משתתפים מעל 570,000 ילדים ובני נוער.

FIRST Israel פועל משנת 2005 כמלכ"ר בחסות הטכניון ובראשו עומד האלוף (מיל') אביהו בן נון. בארץ משתתפים מעל 14,000 ילדים ובני נוער מגן חובה ועד גיל 18 מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים.

ראש המועצה איציק חולבסקי ,מנכ"ל המועצה אברהם אזולאי , משפחות וחברי התלמידים קיבלו את התלמידים והמנטורים הנרגשים בשובם בשדה התעופה ובתיכון מגידו נערכה קבלת פנים חמה ומרגשת .

תגובה אחת

  1. כל הכבוד , ובתיקווה שמדינות נוספות שאינן מקיימות קשרים עים מדינת ישראל , יקחו דוגמא של מערכות יחסים חיוביים מדובאי , וזה יתרום לעתיד איכותי של הדורות הבאים שלהם .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח