טכנולוגיהמבזקים

כך תגנו על המידע בטלפון שלכם בחו"ל

חופשה בחו"ל לא אמורה לבוא על חשבון הפרטיות ואבטחת המידע שלכם באינטרנט. אז איך מטיילים בראש שקט ועם חיבור מאובטח לרשת? הנה המדריך המלא

טלפון נייד כבר מזמן לא משמש רק לטובת קבלת והוצאת שיחות. בגלל שהמכשיר הסלולרי הוא אמצעי התקשורת שלנו עם האינטרנט ועם העולם, הוא גם מלווה אותנו לכל מקום ונמצא בתיק גם כאשר אנחנו בחו"ל. עם זאת, ניסיון לשמור על המידע האישי מעבר לים עלול להיות משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב.

ראשית, מכשיר עם חיבור לאינטרנט חיוני להתניידות בין אתרי התיירות, לשיתוף תמונות ברשתות החברתיות ולהצגת מידע, קבלות ומסמכים בפני כל הגורמים הרלוונטיים. אם תוך כדי כל זה גם רוצים לשמור על המידע, צריך בראש ובראשונה לבחור בקפידה את הרשתות האלחוטיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמובן שרשת WIFI בחינם היא משהו מפתה מאוד, אבל רשת ציבורית עלולה להיות חשופה להאקרים או וירוסים. לכן, מה שעושים זה לתת עדיפות לחיבור סלולרי דרך כרטיס הסים או לפחות לרשת מאובטחת שדורשת סיסמא לצרכי התחברות.

מלבד עניין ה-WIFI, הדרך להגן על המידע בטלפון בחו"ל היא לא להשתמש בתחנות טעינה ציבוריות. גם כאן יש פער בין מה שהציבור הרחב יודע לבין מה שההאקרים יודעים, מה גם שהוא מנוצל לצורך גניבת פרטים אישיים והמון צרות אחרות. אם לא רוצים לסבול מעוגמת נפש, צריך להטעין את המכשיר רק עם הכבל שאותו מביאים מהבית ולא לקחת סיכונים מיותרים.

איך גיבוי בענן שומר עליכם?

צילום של הדרכון והעלאה של התמונה לענן תאפשר לכם להשיג כל הזמן גישה לעותק המבוקש. כמובן שאותה תמונה נשמרת על המכשיר הפיזי, אך השמירה שלה בענן היא זו שתפתור עבורכם את הבעיה אם חלילה תאבדו את הטלפון ותרצו לגשת אל הפרטים האישיים דרך המחשב בבית המלון או בבית הקפה.

גיבוי בענן גם שומר על המידע הרגיש שלכם עוד לפני שאתם יוצאים מהארץ. מהרגע שבו אתם מעלים את כל התיקיות הרלוונטיות לגיבוי, אין משמעות למחיקת הנתונים המכשיר. כמו כן, אתם יכולים לטוס לחו"ל עם מכשיר פשוט יותר מזה שיש לכם ולאחר מכן להתחבר לאינטרנט עם כרטיס סים כדי לשלוף בחזרה את המידע.

בלוטוס, תוכנת מעקב ואנטי-וירוס

אי אפשר לדבר על הגנת המידע בטלפון בחו"ל בלי להזכיר תוכנת אנטי-וירוס. אם עדיין אין לכם כזו, זה בדיוק הרגע להוריד תוכנה ולעדכן גרסה. יכול להיות שתוכנת האנטי-וירוס תעלה לכם כמה שקלים בחודש, אבל היא שווה את ההשקעה.

לבסוף, מומלץ לנתק את הבלוטוס בדיוק כמו שמתנתקים מרשתות WIFI ציבוריות ולא לשכוח להתקין תוכנת מעקב. במידה והמכשיר ייגנב, תוכלו להשתמש באפליקציה מיוחדת כדי לאתר אותו, למחוק מרחוק את המידע הרגיש או אפילו לצלם את הגנב.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח