העולם הערביחדשות חוץמבזקים

מנהיג דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדי חוסל, יורשו – עבדאללה קרדאש

ארצות הברית רודפת אחר מנהיגי הטרור במזרח התיכון ומחסלת אותם בזה אחר זה. בשנת 2006 חיסלה ארה"ב את אבו מוסעב א-זרקאווי, טרוריסט ירדני שהיה מנהיג שלוחת אל-קאעידה בעיראק שהיה נחשב לחזק אף יותר מאוסאמה בן לאדן.

מספר שנים לאחר מכן, בשנת 2011 חיסלה ארצות הברית בפקיסטן את אוסאמה בן-לאדן, טרוריסט סעודי ממוצא תימני-סורי שהקים את ארגון אל-קאעידה ונחשב אז לטרוריסט המסוכן והמבוקש בעולם. בן לאדן היה אחראי לפיגועים רבים ברחבי העולם ובהם פיגועי 11 בספטמבר (אסון התאומים), בהם נרצחו אלפי בני אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלילה הגיע תורו של אבו בכר אל-בגדאדי שייסד במאי 2010 את ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע"ש). במבצע מיוחד שיזם הצבא האמריקני שנמשך למעלה מ-3 שעות בעיירה בארישה בפרברי אידליב בסוריה השתתפו עשרות לוחמים (בין 50 ל-70 חיילים) מיחידת "אריות הים" בצבא ארה"ב, בדיוק אותה היחידה שחתומה על חיסולו של אוסאמה בן-לאדן. על פי הדיווחים לפחות 8 מסוקים אמריקנים נכנסו למרחב האווירי הסורי, לאחר שהמריאו מבסיס אינג'ירליק שבדרום טורקיה.

טראמפ צייץ הלילה במקביל לתקיפה הנרחבת כי "קרה הרגע משהו ממש גדול". מאוחר יותר לאחר בדיקת די-אן-איי אישר הנשיא טראמפ כי מדובר בחיסולו של מנהיג דאע"ש בסוריה, אבו בכר אל-בגדאדי.

בהצהרה בבית הלבן אמר הנשיא טראמפ: "הלילה היה לילה נהדר עבור ארה"ב ועבור העולם. רוצח אכזר, אשר גרם לכל כך הרבה מצוקות ומוות, חוסל באלימות. הוא לעולם לא יפגע שוב בגברים, נשים וילדים חפים מפשע. הוא מת ככלב, הוא מת כפחדן. העולם הוא מקום בטוח יותר כעת."

התקיפה הנרחבת בוצעה לאחר חודשים ארוכים של איסוף מודיעין על בכירים בארגון דאע"ש. רשת CNN דיווחה כי המבצע יצא אל הפועל לאחר קבלת מידע מודיעיני מה-CIA. על פי דיווחים זרים, המוסד הישראלי היה שותף באספקת מידע מודיעיני על מיקומם של בכירי הארגון.

בכירים בדאע"ש הדגישו כי מותו של מנהיג הארגון לא ישפיע על פעילותו ומסתמן כי יורשו של אל-בגדאדי יהיה עבדאללה קרדאש (אבו עומר) הידוע בכינויו "אלמודמר", שבעברו שירת כקצין בצבא עיראק בתקופתו של סדאם חוסיין. יש לציין כי אל-בגדאדי הזכיר את שמו רק בחודש אוגוסט כיורשו הפוטנציאלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחיסולו של אל-בגדאדי ואמר "אני מבקש לברך את הנשיא טראמפ על ההישג המרשים שהביא לחיסולו של ראש דאע״ש, אל-בגדאדי. זה משקף את הנחישות המשותפת שלנו, של ארה"ב ושל כל המדינות החופשיות, להילחם בארגוני הטרור ובמדינות הטרור. ההישג הזה הוא ציון דרך חשוב, אבל המערכה עדיין לפנינו."

Back to top button