צרכנות

חקירה משטרתית – כל השלבים

בין אם אתם חפים מפשע לחלוטין ובין אם הייתם מעורבים בעבירה פלילית, אין ספק כי להיחקר במשטרה זה לא מצב נעים. כך או כך, לכל פעולה ותגובה שלכם בזמן החקירה, ישנה משמעות מרחיקת לכת ולכן חשוב להבין כיצד מוטב להתנהג בזמן חקירה משטרתית ובעיקר – איך כדאי שלא להתנהג. כאשר אתם נדרשים לעבור חקירה, כדאי מאוד לקבל ייעוץ משפטי לאורך כל הדרך, לצורך שמירה מיטבית על זכויותיכם וניהול נכון של ההליך כולו. עורך דין פלילי אחראי על ליווי וייצוג במשפטים פליליים והוא גם מהווה את הכתובת הנכונה לפנות אליה במצב שכזה.

ממה צריך להיזהר לפני תחילת חקירה משטרתית

בעת שאדם נקרא אל חקירה משטרתית, יש להניח שבכל מקרה מדובר בסיטואציה מורכבת עבורו, שאינה נעימה לו ושאשר גורמת לו ללחצים רבים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא לקבל ייעוץ מעורך דין המומחה בפלילים, אשר יכול להדריך את הנחקר באשר לאופן ההתנהלות הנכון עבורו והדרכים להתנהג בצורה מושכלת, ללא אימפולסיביות הנובעת מהרגשות העזים. ממה, בעצם, אמור עורך הדין להזהיר את הלקוח שלו?

  1. מאמירת דברים שעלולים להזיק לו – שהרי גם אם ייאמרו דברים שאינם נכונים על ידי הנחקר, האמירות שלו יתועדו וייחשבו כחלק מעדות.
  2. מהתנהגות שאינה הולמת – או חלילה מהפעלת אלימות כלפי שוטרים או חוקרים.
  3. מחתימה על הסכמים ללא קבלת הסבר מעמיק והבהרת המידע הכתוב בהם.

כאשר חוקרים במשטרה מפנים שאלות לעבר הנחקר, חשוב שהוא יידע לא רק מה כדאי לו לענות להם, במיוחד בשלב כה התחלתי של הדרך המשפטית שלו, אלא גם כיצד לענות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנהגות רצויה בזמן החקירה

ראשית כל, בהיעדר היכולת לדבר ולענות באופן שיקדם את האינטרסים הברורים של הנחקר, בין אם הוא אשם או לא, מוטב לו להתנהג במהלך חקירה משטרתית כמי שאינו מסוגל לדבר, משמע לשמור על זכות השתיקה. עצה זו חשובה במיוחד עבור מי שעדיין לא שכר עורך דין פלילי לייצוג או שהפרקליט שלו עדיין לא יעץ לו כיצד להתנהג. שנית, חשוב לשמור על חשדנות בסיסית כשנחקרים במשטרה ולא להרגיש שהחוקרים הם "חברים", כיוון שמתן הרגשה נוחה היא אחת מהאסטרטגיות הידועות של הוצאת מידע מנחקרים.

ככלל, מוטב ברגע שניתן – ליידע את הפרקליט בכל השתלשלות האירועים ולבקש עצה ואינפורמציה באשר להמשך התהליך והדרך המושכלת והנבונה לעבור אותו, בלי שהנחקר "ישים לעצמו מקל בגלגלים".

החשיבות של ייעוץ משפטי לפני החקירה

השלב שבו הנחקר מקבל את הזכות להיוועץ בעורך דין עלול להגיע מאוחר מדי, לכן ככל שניתן – מוטב לשוחח עם פרקליט לענייני פלילים עוד בטרם תתחיל חקירה משטרתית. גם אם עורך הדין לא יוכל לתת שום מידע חדש באשר לראיות שקיימות או לא קיימות בידה של המשטרה, הוא יוכל לשער מה ייתכן ומתרחש מתחת לפני השטח ולתת הנחיות רלוונטיות ללקוח שלו.

Back to top button