חדשות הארץמבזקים

הנשיא ריבלין ספד למאיר שמגר: "היית עבורנו מופת ואתגר כאחד"

נשיא המדינה השתתף היום (שלישי) בטקס האשכבה של נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) מאיר שמגר ז"ל, חלף על פני ארונו ונשא דברים לזכרו בטקס שהתקיים בבית המשפט העליון בירושלים.

"מאיר יקר, האדם הוא תבנית נוף מולדתו אך לעתים זוהי המולדת המתעצבת בתבניתו של אדם,״ פתח הנשיא ואמר: "המולדת, מאיר, התעצבה בתבניתך. בצניעותך, ודאי היית מוחה על האמירה הזו, אך ספק אם היית מצליח לערער עליה. כבר בצעירותך בבית משפחת שטרנברג הציוֹני והרביזיוניסטי השתרשה בך התשוקה לידע ולהשכלה. עבור בני דורי, מאיר, היית חלוץ של מצוינות לפני המחנה."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

״אתה היית עבורנו מופת ואתגר כאחד. הצלחת לשבור את כל תקרות הזכוכית. אויביך האידיאולוגיים קיבלו אותך בזרועות פתוחות. בזכות כישוריך, בזכות הישגיך. ואותנו הכרחת להיחלץ מתחושת הקורבנות והקיפוח ולפעול בכל העוז והמרץ, כדי להשתלב, להעז ולהתקדם,״ אמר הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

״בכל תפקיד שמילאת עבודתך הייתה כמלאכת האדריכל: הנחת יסודות וקביעת דפוסים תוך קשב מתמיד לאינטרס הציבורי ולמציאות המשתנה. גם כשנבחרת לשופט ולנשיא בית המשפט העליון המשכת להיות אדריכל, אדריכל החוק הישראלי. היית מסור להגנה על זכויות האדם ושלטון החוק. עמדת על חשיבות האיזונים והריסונים בין הרשויות. איזונים שמטרתם למנוע היווצרות של כח יתר שלטוני, באמצעות פיקוח ובקרה הדדיים. תפיסתך השיפוטית המחישה שוב ושוב את עמדתך ואמונתך כי אין ניגוד בין יהודי לדמוקרטי, או בין לאומי לליברלי."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"בכובעך השני פעלת כאדריכל ממש," אמר הנשיא והמשיך: "ועדות החקירה שהובלת, הבהירו ביד רמה את הסטנדרט המקצועי והאתי שבו על המדינה לעמוד בעתיד. יצאת נגד השחיתות הציבורית, חיזקת את ההגנה על הסובלנות ועל חופש הביטוי, ועמלת לקידום עליית בני קהילת הפלאשמורה."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"בספרך כתבת מאיר, כי הבמה המוגבהת המיועדת לשופטים באולמות בית המשפט העליון היא פרי רעיונך." אמר הנשיא וציטט עם סוף דבריו: 'אין מדובר בהתנשאות', הדגשת, 'אלא היפוכו של דבר. […] ממקום עומדו, השופט, יכול לראות את כולם, את העבריינים ואת הקורבנות, את התובעים והסנגורים ואת בני המשפחות והסקרנים. כך הוא מכבד אותם כאומר: אני רואה אתכם. אני שומע אתכם.'

"מאיר יקר. מאיר האדריכל העניו, חובב הג'אז, בעל החזון לעתיד וההומור המושחז. אנו כולנו רואים אותך, שומעים אותך, זוכרים אותך, מכבדים ומתגעגעים. יהי זכרך ברוך."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח