מבזקיםפוליטי / מדיני

"העולם צריך להבין שהמשטר האיראני הוא סכנה קיומית"

שר הכלכלה והתעשייה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אלי כהן נפגש עם שליח הקוורטט למזרח התיכון ג'ון קלארק ושוחח איתו בנוגע לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי אותה מממנת ובה תומכת איראן בפעילות הטרור שלה נגד מדינת ישראל מתוך רצועת עזה.

"ישראל דרוכה ומוכנה לכל תרחיש ותעשה הכול על מנת לשמור על ריבונותה וביטחון אזרחיה בכל מקום שנידרש לו. אנו מצפים שכל מדינות העולם יבינו שהכספים שמעבירה איראן לרצועת עזה לא מיועדים לארגוני צדקה אלא רק לפעולות טרור. מנהיגי העולם צריכים לצאת מהסכם הגרעין עם איראן ולא להעלים עין מהסכנה הממשית הטמונה בו – צריך לעשות זאת עכשיו, כדי שלא נחזור על טעויות העבר", אמר השר כהן לקלארק.

עוד הוסיף השר כהן כי "הגיע הזמן לגדוע את היד האיראנית שמנסה להתבסס על גבולות מדינת ישראל ברצועת עזה ובגולן. הם מעוניינים בהשמדתנו והעולם צריך להבין שהמשטר האיראני הוא סכנה קיומית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן התייחס השר כהן לפיגוע הקשה והאכזרי שאירע בגרמניה ודיבר על האנטישמיות המתחזקת באירופה והחובה לחסלה מן השורש: "אני מציע לאירופאים בכלל ולמקרון בפרט לא לטמון ראשם בחול ביחס לפעילות של איראן כנגד ישראל, הבהירו את מדיניותכם באופן נחרץ".

עוד הדגיש השר כהן שראוי כי מקרון לא יחזור על טעויות העבר: "צרפת כבר עשתה קואליציות שגויות בעבר, כעת ראוי שמנהיגי אירופה יבחרו באיזה צד הם." השר כהן אמר למקרון: "אל תחזור על שגיאות העבר ותעשה קואליציה עם ציר הרשע בהובלתה של איראן, במבחן ההיסטוריה לא ישכחו את זה".

עוד ציין כהן את ההבלגה הבינלאומית הצורמת במיוחד על פעילות איראן בסעודיה ואמר: "ישראל היא המדינה היחידה שפועלת מול איראן, והיא תמשיך לעשות הכל על מנת לשמור על ביטחונה מול כל מי שידרש".

כמו כן, השניים שוחחו על שיתופי פעולה בנושאים כלכליים בין מדינת ישראל לבין הרשות הפלסטינית. השר כהן הבטיח שיבחן את הדברים ויקדם אותם כל עוד ישרתו את האינטרס הביטחוני והכלכלי של ישראל.

צילום: דוברות לשכת השר
Back to top button