מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו החזיר את המנדט ותקף את גנץ, "שבוי של ליברמן ולפיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי החזיר לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את המנדט שקיבל להרכבת הממשלה. ראש הממשלה תקף, בסרטון שפרסם בעמוד הטוויטר שלו את יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ואמר כי הוא שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד.

"ערב טוב אזרחי ישראל. לפני זמן קצר הודעתי לנשיא המדינה שאני מחזיר לידיו את המנדט להרכבת הממשלה. מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה, זה גם מה שישראל צריכה אל מול האתגרים הביטחוניים שהולכים וגדלים מדי יום, מידי שעה" אמר נתניהו.

"במהלך השבועות האחרונים, עשיתי כל מאמץ להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן, כל מאמץ כדי להקים ממשלה לאומית רחבה, כל מאמץ כדי למנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. תחילה סירב למתווה הנשיא. אחר כך סירב להיפגש איתי. אחר כך סירב לשלוח את צוות המשא ומתן. שלו ולבסוף, סירב לדון במתווה הפשרה שהצגתי. הוא לא נותן לזה אפילו 5 דקות, שום דיון רציני. פשוט נתן תשובה אוטומטית שלילית. הוא התמיד בסירובו גם אחרי שקודם לכן נעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ"ל, שהציג בפניו את מכלול האיומים והאתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם." ציין נתניהו והוסיף, "לצערי, הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. לפיד שרוצה במפלתו, וליברמן שמונע משיקולים זרים שנוגעים לענייניו האישיים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור, הם מעודדים פילוג וחרמות. הם פוסלים את חובשי הכיפות. ואת מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת. הם מתואמים איתם כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל." הדגיש נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך הוסיף, כי "אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי כדי להחליפה במהירות. אבל עדיין לא מאוחר. אם גנץ יתעשת. אם הוא ישתחרר מהלפיתה של לפיד וליברמן, אם הוא יזנח את רעיון ממשלת המיעוט – נוכל להקים יחד את הממשלה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה בעת הזאת – ממשלת אחדות לאומית רחבה של כל אלה המאמינים במדינת ישראל כמדינה יהודית ומדינה דמוקרטית. זה היה הפתרון וזה נשאר הפתרון", סיכם נתניהו.

בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם ויודיע להם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם, ליו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק.

בהודעתו לסיעות יודיע מנכ"ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח״כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח״כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח״כ אחר.

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש."

2 תגובות

Back to top button