חדשות חוץמבזקים

מחוות יום הולדת להורים: סמנכ"לית פייסבוק תרמה 2.5 מיליון דולר

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק תרמה תרומה אישית של 2.5 מיליון דולר לליגה נגד השמצה. התרומה היא מחוות יום הולדת להוריה, הכסף ישמש לתוכניות חינוך בתחום המאבק בשנאה ובדעות קדומות, למחקר ולקידום הנושאים מבחינה ציבורית בארה"ב ובאירופה.

"אנחנו חשים כבוד גדול לקבל את מתנתה הנדיבה של שריל ומודים לה על מחויבותה למאבק בשנאה בכל צורותיה", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט.

"אנחנו בצומת דרכים קריטי בכל הקשור במאבק בגזענות, משום שיידרשו יותר ממילים על מנת לפתור את הבעיה המסלימה הזו. המתקפה הנוראית ביום הכיפורים בהלה, גרמניה, אשר הביאה למותם של שניים, שבה והדגישה כי הזמן לפעול הוא עכשיו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצהרה שפורסמה בדף הפייסבוק האישי שלה, הסבירה סנדברג כי היא החליטה לפעול בעוד שנודע כי בשבוע שעבר ביום כיפור, היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי, הותקף בית כנסת בהלה, גרמניה, במתקפה אשר הותירה שני הרוגים ושניים אחרים פצועים. הרשויות בגרמניה אישרו כי לאירוע הטרור היה מניע אנטישמי. סנדברג תיארה גם כיצד הוריה נחרדו מעליית האנטישמיות, במיוחד מאז המתקפה האנטישמית בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג, כאשר 11 מתפללים משלושה מניינים נרצחו בבית הכנסת ושישה נוספים נפצעו, כולל ארבעה שוטרים. בין שני אירועי הירי הנוראיים הללו, היו פיגועים נוספים המונעים על ידי שנאה, כולל המתקפות בכריסטצ'רץ ', פאווי ואל פאסו. אירועים אלו הם עדות למגמה בלתי ניתנת להכחשה ומטרידה מאוד, לעובדה כי האלימות האנטישמית היא כיום הנפוצה ביותר מזה עשורים.

"כשישבתי בבית כנסת עם הוריי ביום כיפור, דעתי נדדה לאירועים המוקדמים יותר באותו היום, כשראיתי את הידיעה כי אדם חמוש באקדח ותחמושת תקף את בית כנסת בהלה ביום הקדוש ביותר בשנה היהודית", אמרה סנדברג. "לא יכולתי שלא לחשוב שהמצב יכול היה להיות גרוע בהרבה אלמלא ננעלה דלת בית הכנסת. ימי ההולדת ה -75 של ההורים שלי מתקרבים ופשעי השנאה מתגברים ומתמשכים, בבית ובאירופה. הרגשתי מחויבת לתמוך בליגה נגד השמצה ולהכיר בעבודתה הבלתי נלאית ובמחויבותה למאבק נגד קיצוניות ושנאה".

בפוסט שלה, סנדברג גם מעודדת אחרים לפעול על ידי השתתפות בפרויקט " 11 פעולות כנגד 11 חיים שנגדעו" של הליגה נגד השמצה, קמפיין ברשת החברתית לעידוד אמריקאים מכל תחומי החיים להשתתף בפעולה משמעותית אחת כדי לעזור להנציח את מלאת שנה לטרגדיה בפיטסבורג.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח