חדשות חוץמבזקים

חשד לפיגוע טרור בגרמניה: שני הרוגים מירי מחוץ לבית כנסת

שני בני אדם נהרגו באירוע ירי לעבר בית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה. המשטרה המקומית עצרה אדם אחד החשוד במעורבות באירוע והודיעה "לשמור על עירנות". על פי הדיווחים החשוד ירה מספר פעמים לעבר המקום באמצעות תת מקלע ונמלט.

כלי תקשורת במדינה דיווחו על שני מוקדי ירי, כאשר היריות החלו מחוץ לבית הכנסת, ובהמשך נורו יריות לעבר מסעדת קבב טורקית סמוכה.
מספר התוקפים אינו ברור אך בסרטון וידאו שהופץ ברשתות החברתיות נראה אדם לבוש בבגדים צבאיים כשעל ראשו קסדה עם מצלמה. ממשרד התובע הפדרלי בגרמניה נמסר כי נפתחה חקירה וכרגע מסתמן שמדובר בפיגוע טרור.

עד ראייה אמר לכתבים במקום כי שמע פיצוץ בבית הקברות היהודי הסמוך לבית הכנסת, וכי ראה את התוקף משתמש ברובה ציד ובמקלע.
הוא תיאר את התוקף כמי שנראה "לבוש כמו שוטר" עם בגדי מגן וקסדה, ואמר שהוא נמלט ברכב מסוג גולף פולקסווגן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיתון בילד דיווח כי התוקף השתמש בתת-מקלע וזרק רימון לעבר בית הקברות.

גורמים רשמיים בבית החולים המקומי בהאלה דיווחו כי שני אנשים טופלו כתוצאה מהירי, אחד מהם עבר ניתוח. אדם אחד נורה ונהרג כששהה מחוץ לבית הכנסת והשני נורה למוות ליד חנות קבב טורקית סמוכה.

צילום: רשתות חברתיות / טוויטר

דובר הקהילה היהודית המקומית אמר ל"דר שפיגל" כי "בבית הכנסת באותה שעה היו 80 מתפללים, אך אמצעי הביטחון בכניסה לבית הכנסת הצליחו לעמוד במתקפה".

כמו כן דווח על אירוע ירי נוסף, בעיירה לנדסברג הנמצאת במרחק של 20 דקות נסיעה מהאלה.

אנג'ה ורנר, ראש עיריית לנדסברג, אמרה לכלי התקשורת כי שני חשודים גנבו מכונית ונמצאים על הכביש המהיר שמוביל למינכן. המשטרה לא אישרה אם האירועים קשורים זה לזה.

צילום: רשתות חברתיות / טוויטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועי הירי בגרמניה ואמר כי "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות."

צילום: לע"מ

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ אמר בעקבות הרצח בגרמניה: "ליבנו עם הקהילה היהודית בהאלה, גרמניה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות."

גנץ הוסיף כי "רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח