מבזקיםרצועת עזה

מרכז אל-מיזאן לזכויות האדם: 326 פלסטינים נהרגו בצעדות השיבה

מרכז אל-מיזאן לזכויות האדם פרסם היום (שבת) כי מאז החלו צעדות השיבה בגבול המזרחי של רצועת עזה ב-30 במרץ 2018 נהרגו 326 פלסטינים על ידי כוחות צה"ל.

בהצהרה של הארגון נמסר כי "ההרוג האחרון בצעדות השיבה הוא עלא ניזאר עייש חמדאן בן 28 שנורה אתמול בחזהו על ידי חיילים ישראליים בגבול המזרחי בצפון רצועת עזה."

עוד נטען בדיווח כי 16 גופות מוחזקות בידי ישראל, כולל 3 ילדים. על פי הנתונים, 216 נהרגו במהלך השתתפותם בצעדות השיבה, 46 מתוכם הם ילדים, 2 נשים, 9 אנשים עם מוגבלות, 4 חובשים ו-2 עיתונאים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

18,460 נפצעו, מתוכם 4,649 ילדים, 826 נשים. 9,243 מכלל הנפגעים נפצעו כתוצאה מירי חי, 2,000 מתוכם ילדים ו-184 נשים.

בדו"ח ציין ארגון זכויות האדם כי "כוחות הכיבוש הישראלים ממשיכים לפגוע במכוון במפגינים שלווים לאורך גדר ההפרדה ממזרח לרצועת עזה גם ביום שישי ה-77 בו נעשה שימוש בכוח מופרז וקטלני. אנו מגנים את המשך הפגיעה במשתתפי צעדות השלום והשימוש בכוח המופרז והקטלני על ידי הכוחות הישראליים, במיוחד כלפי ילדים ונשים, הצוותים הרפואיים והעיתונאים."

עוד טען הארגון בדו"ח שפרסם כי "המשך שתיקתה של הקהילה הבינלאומית והתנערות מהתחייבויותיה החוקיות הינם גורם מעודד להמשך ההרג בלי שום חשש מתביעה. הארגון קורא לקהילה הבינלאומית לפעול בדחיפות להפסקת ההפרות החמורות שביצעו כוחות הכיבוש הישראליים, ולסיים מיידית את "החסינות" ממנה נהנים כוחותיו ומפקדיו, ולהעמיד לדין כל מי שנחשד במעורבות באחת מההפרות החמורות, כדרך יחידה להבטיח את הכבוד לחוק הבינלאומי ולצדק באזור זה ובעולם כולו".

הארגון הדגיש את הצורך הדחוף לסיים את כיבוש המצור בעזה, לטענתו, "מכיוון שהוא מהווה הפרה חמורה של כללי המשפט הבינלאומי, וממשיך לדרדר את המצב ההומניטרי וזכויות האדם".

נדגיש כי אתמול היה יום אלים במיוחד של "המשתתפים השלווים בצעדות השלום" במהלכו נזרקו לעבר כוחות צה"ל מאות מטענים, בקבוקי תבערה ומטענים. לפחות בשני מקרים הייתה פגיעה ישירה בג'יפים של הצבא ולמרבה המזל האירועים הסתיימו ללא נפגעים לכוחותינו.

 

עוד נציין כי אתמול היו לאורך גבול רצועת עזה כ-6,000 פלסטינים שלקחו חלק בצעדות, אך מדובר בקומץ של מאות מחבלים שמבצעים טרור קשה כנגד תשתיות הביטחון ולוחמי צה"ל. בהתחשב בכמות הגדולה של המחבלים שמבצעים את הטרור מידי שישי מדובר בכמות נפגעים יחסית קטנה שממנה ניתן להבין כי נעשה שיקול וכל אירוע טרור נבחן בזמן אמת על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע או בכזו שהיא ללא צורך. לא נגזים אם נאמר כי במקרים רבים חיילי צה"ל אף מסכנים את חייהם בכך שהם עוצרים את עצמם מלפעול. ראינו לא מעט אירועים שמחבלים פועלים באופן ישיר כדי לפגוע בחיילי צה"ל והחיילים נמנעים מתגובה.

מומלץ לקריאה – לחצו לקריאת הכתבה:

טרור בגבול עזה: עשרות מטענים ורימונים נזרקו לעבר הכוחות – צפו

תגובה אחת

  1. לא הבנתי מהכתבה, הנפגעים היו הנופש, צעדו להנאתם או התפרעו ואיימו על חיילי צהל ובטחון מדינת ישראל. אם ישנה אפשרות להירג מדוע הולכים לשם.

Back to top button