טכנולוגיהמבזקים

כך תגנו על ילדיכם מתוכן מסוכן באינטרנט

ילדים חשופים לתוכן מסוכן באינטרנט כי הם ממהרים לשתף מידע, מתקשים לזהות זיופים ומנסים להוריד משחקים וסרטים בצורה פיראטית. אז מה אנחנו כהורים יכולים לעשות כדי להגן עליהם? הנה כמה הצעות

ילדים בארץ ובעולם חשופים לאינטרנט מגיל צעיר והם לומדים מהר מאוד לגלוש באתרים, לראות סרטונים ולצרוך סוגים שונים של תכנים. לצד כל היתרונות של האינטרנט, יש גם חסרונות וסכנות שרלוונטיות בעיקר לילדים.

בין היתר, הילדים של כולנו חשופים לתוכן מסוכן כי הם ממהרים לשתף מידע ומשום שהם מתקשים לזהות זיופים. בנוסף, הרבה ילדים מורידים משחקים וסרטים בצורה פיראטית וכך מגיעים מלכתחילה לאתרים מפוקפקים שהמודל העסקי שלהם בנוי על שאיבת מידע אישי ופגיעה בפרטיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החדשות הטובות – יש מה לעשות

הרצון של הורים להגן על ילדיהם מתוכן מסוכן באינטרנט מעודד מאמץ משותף. קודם כל, בישראל למשל מחויבות כל ספקיות האינטרנט להציע שירות סינון בסיסי בחינם וליידע לגביו את הלקוחות. השירות לא רק חוסם אתרים בעלי תכנים לא רצויים לילדים, אלא גם מאפשר להגדיר תנאי סף מראש ולפי העדפות אישיות.

בנוסף, בקרת הורים יכולה להיות מותאמת לגיל של הילדים ולאוריינות הטכנולוגית שלהם. כך למשל חלק מההורים בוחרים בחסימת אתרים מלאה, אך אחרים מתמקדים באפשרות לחסום דף ספציפי באתר אינטרנט או רק בקבלת התראה על התכתבות בעייתית בפייסבוק. כמו כן, הורים יכולים לבחור האם לסנן רשתות חברתיות וצ'אטים, מתי להגביל את זמן הגלישה היומי ואיזה דוחות והתראות לקבל.

הבקרה חלה גם על אפליקציות ועל המכשירים הניידים האישיים של ההורים. אם הילד עוד לא הגיע לגיל שבו יש לו מכשיר משלו אך הוא משתמש בזה של ההורים כדי לראות סרטונים ביוטיוב, צריך לוודא שיש הגנה מפני תוכן פוגעני ושניתן להוריד אפליקציות רק בהזנת קוד. בהמשך, צריך להסביר לילדים שהמחשבים בבית הספר משותפים לכולם ולכן לא בטוחים ושעדיף להימנע מלהזין אליהם פרטים אישיים.

איך נותנים דוגמא אישית?

ברמה הכללית יותר, מומלץ להגדיר מראש שעות ללא מסך ולתת דוגמא אישית כדי להראות לילדים איפה להניח את המכשיר בזמן שאוכלים, משוחחים או מבלים יחד. במקביל, מומלץ להבהיר בפני הילדים שהרשת היא לא מקום מתאים לסגירת שולחנות ולספר להם על האפשרות להתנתק מקשר עם מישהו שפוגע בהם.

הדרך להגן על הילדים מתוכן מסוכן באינטרנט הוא להפוך לשותפים שלהם ולכתובת הראשונה לכל חשש שהם מרגישים. במקום להפחיד אותם או לאיים עליהם בסנקציות כמו לקיחת הטלפון וביטול אפשרויות הגלישה, מה שצריך לעשות זה לעזור להם.

לבסוף, כדאי להנחות את הילדים לא לשתף אף פעם מספרי טלפון, כתובת מגורים וכתובת דואר אלקטרוני עם אנשים שהם לא מכירים ולהיזהר כמה שיותר עם לחיצה על קישורים.

תגובה אחת

  1. ממליץ להורים להתקין על המחשבים בבית את תוכנת "בקרת הורים גולשים בזמן" חפשו בגוגל.
    תוכנה ישראלית בחינם, מאוד עזרה לי עם הילדים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח