בריאותמבזקים

עישנה נרגילה והובהלה לבי"ח במצב קשה, "לא נוגעת יותר בנרגילה"

לפני מספר ימים שוחררה מבית החולים רמב"ם בחורה צעירה, תושבת הצפון בשנות ה-20 לחייה, שאושפזה במצב קשה לאחר שעישנה נרגילה. הצעירה שמתארת עצמה כבחורה בריאה בדרך כלל, עישנה במשך שעה, ולפתע קרסה והחלה לפרכס. היא הובהלה לרמב"ם, טופלה שלוש פעמים בתא הלחץ בבסיס חיל הים הסמוך לבית החולים על מנת לסלק עודפי חד תחמוצת הפחמן שהצטבר בדמה, ויצאה מכלל סכנה.

מעט לפני שהשתחררה מהמחלקה בה טופלה במשך 10 ימים, סיפרה הצעירה כי יש לה נסיון בעישון נרגילה. אך הפעם, כך סיפרה, היא עישנה פרק זמן ארוך מהרגיל וכל מה שהיא יודעת הוא שאיבדה את הכרתה והתעוררה בבית החולים. הלקח שלי ברור היא אמרה – אני לא נוגעת יותר בנרגילה.

ד"ר עמי נויברגר, מומחה פנימי מרמב"ם שטיפל בצעירה מסביר שבזמן שאיפת נרגילה עולה מאוד ריכוז חד תחמוצת הפחמן בדם. פגיעה מסוכנת כזו רואים בדרך כלל באנשים ששהו בבית בוער או בחדר סגור עם תנור, ללא אוורור תקין. במקרים כאלה התופעה מובילה פעמים רבות לצורך בטיפול בתא לחץ ולעתים מסתיימת במוות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לגבי השימוש בנרגילה, מסביר ד"ר נויברגר כי "נזק כה חמור הוא נדיר יותר, אך במקרה של הבחורה שאושפזה ברמב"ם, הסיפור היה יכול להיגמר ברע. יש דיווחים בעולם על הרבה מקרי הרעלת CO מעישון נרגילה, אם כי רק מיעוט קטן של המקרים מסתיימים בצורה כה דרמטית. מה שברור, אומר ד"ר נויברגר – עישון נרגילה הוא בוודאי לא יותר "בריא" מעישון סיגריות רגילות."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

Back to top button