חדשות הארץמבזקים

פרקליטי נתניהו במשרד המשפטים, "עסקת טיעון לא על הפרק"

היום (רביעי) החל הליך השימוע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרקליטיו של נתניהו ובראשם, עורכי הדין רם כספי, יוסי אשכנזי ועמית חדד התייצבו הבוקר במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט.

בכניסה למשרד המשפטים אמר עורך דינו הבכיר של נתניהו, רם כספי, "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג לא רק במערכת המשפט בישראל אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה ובראשם מר שי ניצן, פרקליט המדינה והגברת ליאת בן ארי המשנה לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. בהכירי אותם אישית אין לי ולו ספק קל, שבמסגרת הליכי השימוע היועמ"ש יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים. אני מייחס חשיבות רבה להליכי השימוע ועל יסוד תוצרי החקירות והחומרים הנמצאים ברשותי וברשות צוות ההגנה, אני סביר שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים כפי שהם עולים מדבר החשדות".

"ולסיום", אומר עו"ד כספי ומוסיף, "למיטב ידיעתי תהא זאת הפעם הראשונה מאז קום המדינה שמערכת היחסים שבין גורמי ממשל או עובדי ציבור לבין התקשורת נבחנת בהיבטים פליליים. יש לזכור שחזקת החפות של כל אדם, באשר הוא אדם מהווה ערך חוקתי עליון וכולנו מצווים למסור עליו. ראש הממשלה אינו מעל החוק אבל הוא גם לא מתחת לו וכפי שחונכנו ולמדנו כולנו שווים בפני החוק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הנושא של הסדר טיעון או חנינה לא עלה אפילו בשיחות הפנימיות. נתניהו לא רק שהוא לא חושב, זה לא עלה לדיון אפילו", הדגיש עו"ד כספי.

ארכיון. נתניהו ומנדלבליט. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בהמשך, התייחס גם עו"ד עמית חדד לשימוע בפתח הכניסה למשרד המשפטים הבוקר ואמר כי "אנחנו הולכים לבוא ולהציג גם את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות. אנחנו בטוחים שכשנסיים להציג את הדברים שלנו לא יהיה מנוס מלסגור את התיק. אנו מאמינים בהליך השימוע, אנחנו לא מדברים על עסקה, אנחנו מאמינים ויודעים שבסופו יום שלושת התיקים האלו חייבים להיסגר" והבהיר כי "עסקת טיעון לא על הפרק".

היום ומחר יעסוק השימוע בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) ובו ראש הממשלה נתניהו חשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. כזכור, היועמ"ש מנדלבליט נעתר בשבוע שעבר לבקשת סנגוריו של ראש הממשלה לפרוס את השימוע על פני ארבעה ימים במקום יומיים ובהתאם לכך, השימוע בתיקי 1000 (פרשת המתנות) ותיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס), בהם נתניהו חשוד במרמה והפרת אמונים, ימשכו ביום ראשון ושני בשבוע הבא.

אתמול הגיעו לכיכר גורן ברחוב העצמאות בפתח תקווה, מחוץ לביתו של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט מאות תומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו שמחו על ההליך המשפטי נגד נתניהו וציינו כי מדובר "ברדיפה". המפגינים קראו "לעשות משפט צדק" עם נתניהו ולסגור את תיקי החקירה נגדו.

הבוקר, הגיעו מספר מפגינים בודדים שקראו ליועמ"ש להמשיך את ההליך המשפטי כנגד ראש הממשלה ובאחד השלטים שהונפו במקום נכתב, "האמת והחוק ידברו, באנו לחזק אתכם במאבק בשחיתות".

במקביל לשימוע, במשרד ראש הממשלה החלה פגישת ראש הממשלה נתניהו עם ראשי סיעות המחנה הלאומי.

Back to top button