מבזקיםספורט

מאות רצים מ-21 מדינות בעולם ישתתפו במרתון התנ"ך הבינלאומי

באירוע חגיגי ומרגש שנערך אמש (חמישי) במתחם שילה הקדומה בבנימין, מרתון התנ"ך הבינלאומי הושק לקראת התחרות שתיערך ביום שישי ב-18 לאוקטובר, חול המועד סוכות.

בטקס ההשקה נכחו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, מנכ"ל מרתון ישראל עופר פדן, מנהלת שילה הקדומה ליליאן זייטמן ומייסדי המרתון – מנהל תיירות חבל בנימין משה רונצקי, מנכ"ל עמותת "משכן שילה" דובי אודסר ועוד אישים רבים שפתחו את הערב עם הצגת המדליות והתארין המיוחדים שיקבלו זוכי המירוצים, בנוסף להכרזה כי השנה יהיה שיא מרשים של מאות רצים מ-21 מדינות מרחבי העולם.

מרתון התנ"ך הבינלאומי, או בקיצור מרתון התנ"ך, ייערך השנה בפעם החמישית ברציפות והינו מרוץ למרחקים של מרתון מלא של כ-42.2 ק"מ, חצי מרתון עם 21 ק"מ, ומקצים קצרים של 10 ו-5 ק"מ, המחדשים את הריצה ההיסטורית מאפקלשילה הקדומה לאחר תבוסת בני ישראל לפלשתים בקרב אבן העזר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות בנימין

בתחרות המחודשת, המירוץ מתחיל בפארק אפק בראש העין, נמשך דרך כביש 5 בשומרון עד לאריאל שם מקצה חצי המרתון מתחיל ומסתיים בשילה הקדומה שבחבל בנימין.

בסיום ערב ההשקה, הקהל נהנה מהרצאות על תזונה ובריאות טבעית מאת הדסה אדלר, מלווה ומנחה בתהליכי החלמה ושינוי תזונתי, והרצאה נוספת של המרתוניסט ואיש הברזל קובי גטניו.

את המרתון מובילים המועצות האזוריות מטה בנימין ושומרון, עיריית ראש העין ועיריית אריאל, כאשר את הפן המקצועי מנחים חברת מרתון ישראל.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "גאים ומרשים להוציא לדרך את המרתון הראשון בהיסטוריה ומשנה לשנה לשבור שיאים חדשים. המרתון נולד מתוך חיבור לאחת הריצות הראשונות המוזכרות בהיסטוריה האנושית, בתחילתו של ספר שמואל ומתאר לנו את איש בנימין שרץ בשילה ביום ההוא. אז כעת הימים שלנו הם ימי חול המועד סוכות שהם שמחה לישראל, וזכינו לקיים את תחרות הספורט הכי קדומה כאן בארץ התנ"ך. מאחל לכל הרצים בהצלחה רבה ושיהנו מתיירות חבל בנימין המדהימה עם נופים ירוקים, מדברים לצד מקורות מים ומסלולים מרהיבים".

מנכ"ל מרתון ישראל עופר פדן: "לפני חמש שנים כשאנשי בנימין באו להתייעץ את על מבנה האירוע, ישר הבנתי שיש כאן סיפור שמוסיף הרבה ערכים סביב הריצה עם פוטנציאל בינלאומי עצום ונרתמנו בכל הכוח בשותפות למיזם. משנה לשנה, המרתון גדל ובאים מכל הרבדים בארץ ובעולם, מכירים חבל ארץ שלא הכירו והמירוץ סמל להיסטוריה במורשת שלנו והאחדות."

פדן הוסיף כי "אנחנו עוברים השנה את רף למעלה ממאה רצים מעשרות מדינות שמראה לנו בבירור שמורשת ישראל עוברת דרך המרתון בכל העולם. מעבר לאתגר הפיזי, חווית העל של המרתון היא שאין אחד או אחת שלא יסיימו בשער הסיום בשילה הקדומה באווירה התנ"כית ולא יצאו עם מטען כמו אבותינו בימי המקרא. מודה לכל השותפים היקרים הפועלים למען המיזם המבורך של מרתון התנ"ך".

צילום: דוברות בנימין
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח