חדשות הארץמבזקים

איתמר צ'יזיק חזר לחיים: "האמת היא שהחזירו אותי מלמעלה"

בשעת ערב מאוחרת בחודש שעבר, לקה בדום לב המנכ"ל המיתולוגי של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה אל"מ במיל' איתמר צ'יזיק, כיום יו"ר חברת אצטדיון "סמי עופר" בחיפה. הוא איבד את הכרתו, ולאור עברו הרפואי, רעייתו ריקי הבינה מיד שמדובר באירוע לבבי, והזעיקה את מד"א בטלפון החירום 101.
 
את שיחתה של ריקי קיבלה החובשת במוקד מד"א מיכל צוריאל, ומיד כשהבינה שמדובר בדום לב, הנחתה את ריקי להתחיל בביצוע פעולות החייאה, ולהזעיק את שכניה מהדירה הסמוכה, על מנת שיסייעו לה. ברגעים הללו, צוותי מד"א כבר הוזנקו ונמצאים בדרכם למקום. פעולות ההחייאה הבסיסיות נמשכו במהלך הדקות הבודדות והקריטיות, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום.
 
כשהמלחמה על חייו של איתמר צ'יזיק בעיצומה, ומבוצעת בו החייאה בהדרכת מיכל החובשת במוקד 101, הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ של מד"א. פראמדיק מד"א מרק רוזמנוב והחובש הבכיר גבריאל כהן, שהגיעו למקום, ביצעו בצ'יזיק פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור. תוך כדי ההחייאה, וכשצ'יזיק עדיין במצב של מוות קליני, העביר אותו הצוות לניידת טיפול נמרץ, על מנת לפנותו לבית החולים. כעבור דקות ארוכות ומורטות עצבים, וכשהנסיעה לביה"ח בעיצומה, איתמר צ'יזיק חזר לחיים.
 
השבוע, בטקס הרמת כוסית בתחנת מד"א בחיפה, נפגשו לראשונה מאז המקרה איתמר צ'יזיק והאנשים שהצילו את חייו. החובשת במוקד 101 של מד"א מיכל צוריאל ופראמדיק מד"א מרק קוזמנקוב התרגשו לפגוש את צ'יזיק כשהוא בריא ושלם, וגם הוא ואשתו התרגשו לא פחות. עוד נכחו בטקס המרגש בני משפחת שקד, השכנים שבהדרכת החובשת במוקד מד"א, היוו חלק חשוב בשרשרת ההישרדות והצלת חייו של איתמר צ'יזיק. שי ומריאנה שקד קיבלו תעודת הוקרה ממנהל מרחב כרמל במד"א ארז גלר.

צילום: דוברות מד"א
 
ריקי, אשתו של איתמר צ'יזיק, שחזרה: "במוקד 101 של מד"א ענה לי קול מדהים מהצד השני של הטלפון, קול שאחז אותי ותדרך אותי. החובשת במוקד מד"א מיכל כל הזמן ליוותה אותנו ולא הרפתה".
 
שי ומריאנה שקד, השכנים שהגיעו לסייע, סיפרו: "מיד כשריקי קראה לנו, רצנו לדירה שלהם. ראינו את איתמר על הרצפה, וזה היה מאוד מפחיד. על פי ההנחיות של ריקי החובשת במוקד 101, התחלנו מיד בביצוע פעולות החייאה. למדנו בעבר הגשת עזרה ראשונה וביצוע פעולות החייאה, וזה מאוד עזר. ריקי החובשת שהייתה על הקו נתנה לנו המון ביטחון ורוגע, ואפילו הכתיבה לנו את קצב ביצוע העיסויים".

צילום: דוברות מד"א
 
פראמדיק מד"א מרק קוזמנקוב, סיפר: "היינו קרובים יחסית למקום האירוע, והגענו אל איתמר במהירות. הוא סבל מהפרעת קצב לב קשה, וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל, תרופות, עיסויים והנשמות. במקביל, דיברתי עם קרדיולוג בבית החולים, על מנת שיערכו לקבל אותו ולהמשיך את הטיפול הרפואי בו. שרשרת ההישרדות היא הדבר הקריטי, שבלעדיו לא ניתן להציל חייו של אדם. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אשתו של איתמר והשכנים לא היו מתחילים בביצוע עיסויי לב, טרם הגיענו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א
 
"האמת היא שהחזירו אותי מלמעלה, משכו אותי חזק למטה", אמר בדמעות של התרגשות איתמר צ'יזיק, "נפצעתי קשה במלחמת ההתשה, נפצעתי קשה במלחמת יום כיפור, הייתי במסעדת 'מקסים' בזמן הפיצוץ. אבל הפעם הייתי כל כך קרוב, שמשכו אותי למטה, וזה כמובן בזכותכם, בזכות אלה שהיו לצידי, האנשים שהצילו את חיי. ברגעים כאלה בן אדם מבין את המשמעות של החיים".

צילום: דוברות מד"א
 
"חזרתו לחיים של איתמר כלל איננה מובנת מאליה", אמרה מיכל צוריאל, חובשת רפואת חירום במוקד 101 של מד"א, "כחובשת במוקד 101 של מד"א, אני נתקלת במקרים של דום לב מדי יום, ורואה עד כמה קריטיות פעולות ההחייאה הראשוניות בליווי שלנו, עוד לפני הגעת הצוותים למקום. איתמר הוא הדוגמא החיה לכך שכל שנייה קובעת ומבדילה בין חיים למוות".

3 תגובות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח