חדשות הארץמבזקים

ראש לשכת עו"ד: הצלחנו לייצב את המערכת ולאחות את השברים

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "בימים האחרונים אני שומע וקורא על קרע בין מערכת בתי המשפט ללשכת עורכי הדין. אז אני רוצה להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: אין שום קרע, אין שום סדק ואין אפילו תחילתו של שבר".

הערב (שלישי) התקיים טקס פתיחת שנת המשפט במחוז ירושלים, במעמד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ויו"ר מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלרד.

בטקס שנערך בבית הפרקליט של מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, התייחס ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי למשבר שעברה הלשכה בשנה האחרונה ואמר: "זה לא סוד שעברנו שנה לא קלה ומטלטלת אבל לשמחתי הרבה הצלחנו לייצב את המערכת ולאחות את השברים. במהלך החודשים האחרונים ביצענו שורה ארוכה של צעדים משמעותיים ואנחנו נחושים לעשות טיפול שורש בבעיות שמטרידות את כולנו כאזרחי המדינה וכעורכי דין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על הנהגת השקיפות בלשכה אמר עו"ד חימי, "הוריתי על חשיפת הפרוטוקולים של ישיבות המועצה הארצית לכל דורש, וכן כל מסמך התקשרות ומכרז – לא היה לי, אין לי ולא יהיה לי מה להסתיר".

חימי הבהיר את יחסו לתקשורת בהצהרה חד משמעית והדגיש: "לא היססתי לבטל את התביעה של הלשכה כנגד עיתונאית מסוימת – גם אם הביקורת לא נעימה לאוזנינו, וגם אם לעיתים היא לא עניינית, לעיתים מוטה ולעיתים מוטעית – תביעה נגד עיתונאים לא תהיה בתקופת כהונתי!".

חימי דחה את הרמיזות למשבר כלשהו לכאורה עם מערכת המשפט ואמר כי "בימים האחרונים אני שומע וקורא על קרע בין מערכת בתי המשפט ללשכת עורכי הדין. אז אני רוצה להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: אין שום קרע, אין שום סדק ואין אפילו תחילתו של שבר. מערכת המשפט ובתי המשפט מאוד יקרים לליבנו. זה גם הבית שלנו. בית אותו אנחנו פוקדים יום-ביומו. מותר שיהיו חילוקי דעות. לא חייבים להסכים על הכל. מותר ללשכה ולעורכי הדין לבקר את מערכת המשפט! זה חלק משליחותנו הציבורית ואם לא נעשה זאת, נחטא לתפקידנו! וגם מותר למערכת בתי המשפט לבקר את הלשכה! אבל עלינו להקפיד כי הביקורת תישמר עניינית, שתושמע בצורה מכובדת ובשיח הולם".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, באירוע פתיחת שנת המשפט במחוז ירושלים.

צילום: יוסי זמיר, דוברות לשכת עורכי הדין

2 תגובות

  1. לא יעזור לכם עוכרי ישראל סופכם קרוב העמלקים ארורים יש בורא לעולם וסופכם קרוב מאוד מאוד

  2. אבי חימי .
    תדאג שהפקידות ובעלי התפקידים בלשכה יפעלו ברוח הדברים.
    בשקיפות,בהוגנות,באדיבות ובמכובדות.

Back to top button