בריאותמבזקים

משרד הבריאות: שוקלים לאסור שיווק סיגריות אלקטרוניות בישראל

במשרד הבריאות בוחנים אמצעים לאיסור שיווק מוחלט של סיגריות אלקטרוניות בישראל ובאופן מיידי של סיגריות אלקטרוניות בטעמים.

בישיבה שכינס לאחרונה מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב והדרג המקצועי במשרד בעקבות הדיווחים האחרונים אודות תחלואה ותמותה כתוצאה משימוש בסיג"א והעליה הדרמטית בשימוש בסיגריות אלקטרוניות בארה"ב בקרב בני נוער, וההשלכות האפשריות לגבי בני הנוער בישראל, המנכ"ל הורה לבחון כלים משמעותיים יותר לאיסור שיווק מוחלט של סיג"א בישראל או הגבלות אחרות, ובראשן איסור שיווק בטעמים.

בתיקון לחוק אשר אושר בחודש דצמבר האחרון, נקבעו מגבלות ואיסורים על שיווק סיגריות אלקטרוניות ובכלל זה איסור מקיף על פרסום סיגריות אלקטרוניות, איסור מכירה לקטינים ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן איסורים הנוגעים לחובת אריזות אחידות, אזהרות לסיגריות אלקטרוניות ואיסור הצגת סיגריות אלקטרוניות למכירה. הוראות אלו ייכנסו לתוקף בינואר 2020.

בנוסף, נקבעו לחוק תנאים לייצור ולשיווק של סיגריה אלקטרונית, מחסנית וחומר מילוי, הכוללים איסור על שיווק סיגריה אלקטרונית, מחסנית או חומר מילוי בריכוז ניקוטין העולה על 20 מיליגרם למיליליטר.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

כעת ולאור הדיווחים האחרונים, משרד הבריאות בוחן החמרת המגבלות והאיסורים, לרבות באמצעות הטלת צו זמני לאיסור השיווק עד להשלמת הליכי החקיקה.

המנכ"ל הורה לא להמתין לחקיקה ראשית דרך הכנסת ועבודת הוועדות הפרלמנטריות, ולנסות לאפשר איסור מחמיר כגון איסור מוחלט לשיווק, עד שהדבר יתאפשר בחקיקה ראשית- דרך הכנסת, שתתכנס.

משה בר סימן טוב מנכל משרד הבריאות אמר: "אני קורא לציבור לא לחכות לצווים וחקיקה ופשוט להימנע מצריכה של חומרים מזיקים לבריאות כמו סיגריות לסוגיהן השונים ולא ללכת שולל אחר הבטחות לא מבוססות על נזקים מופחתים של סיגריות אלקטרוניות.

לצערי אנו עדים לסיכון של ממש לבריאות הציבור מהשימוש ההולך וגובר ברמה העולמית במוצרים כגון אלה. גל התחלואה האחרון בארצות הברית צריך לשמש תמרוק אזהרה לכל רשויות הבריאות בעולם לנהוג כלפי אמצעים אלה בחומרה המירבית."

2 תגובות

  1. הסיגריות הורגות כל יום אלף איש האלקטרונית הורגת עשר בשנה ותראו כל העשרים בלחץ

  2. לא הבנתי את רעיון האיסור: לדעתי זה יביא את המעשנים חזרה לסיגריות הרגילות. האם הן עדיפות או שמדובר במאפיה של חברות הסיגריות שהצליחו לשכנע בלובי שבכנסת לאסור מכירת סיגריות אלקטרוניות כדי שיוכלו להמשיך למכור סיגריות רגילות בלי התחרות של הסיגריה האלקטרונית.

Back to top button