מבזקיםפוליטי / מדיני

"דיברנו בינינו ואנו דבקים ומאמינים באחדות הימין כגוש אחד"

ראשי צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ׳ סיימו לפני זמן קצר (שלישי) את פגישתם. בהודעה משותפת של הצדדים נמסר כי הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה.

יורם טורבוביץ׳ ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

צילום: חיים צח/ לע"מ

יו"ר ימינה, איילת שקד, אמרה היום כי היא "מאחלת בהצלחה לנתניהו וגנץ בפגישתם מחר אצל הנשיא. נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הימין על השיחות,  אנו ראשי מפלגות הימין דיברנו בינינו ואנו דבקים ומאמינים באחדות הימין כגוש אחד של 55 חברי כנסת וסומכים על רה"מ שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפרסומים שמפלגת ישראל ביתנו מתאומת עם מפלגת כחול לבן ואמר כי "מפלגת "ישראל ביתנו" לא מתואמת, לא עם "כחול לבן", לא עם "הליכוד" ולא עם מפלגת "הפיראטים". המחויבות האחת והיחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שהצביעו עבורנו ונתנו בנו אמון ב- 17 בספטמבר. לכן, כל ההבטחות שלנו מלפני הבחירות הן התחייבות ברזל גם לאחר הבחירות.
 
כבר אמרתי לא פעם, שבעת הזו, כאשר מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים, אני מייחל להקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. למעשה, לשם כך שתי המפלגות הגדולות לא זקוקות לאף מפלגה אחרת. יחד יש להן 64 מנדטים."
 
"למען הסר ספק" אמר ליברמן, "אני סבור ש"ישראל ביתנו" צריכה להיות חלק ממשלה כזאת, אבל בשום תנאי ובשום נסיבות לא נשב עם החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי."
 
בנוגע לשאלת בחירת יו"ר כנסת או חקיקת חוקים מהותיים" אמר ליברמן כי "הדבר חייב להתבצע אך ורק לאחר שתתבהר התמונה לגבי הרכב הקואליציה וזהות ראש הממשלה. לגבי כל יתר הנושאים, ההתייחסות שלנו תהיה לגופו של עניין."

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
Back to top button