חדשות הארץמבזקים

נחנכה אנדרטה לזכרו של החייל שון מונדשיין שנהרג בצוק איתן

ביום רביעי האחרון (18.9.19) התקיים בגינת "הסיטי" החדשה בגבעתיים טקס הנצחה לזכרו של החייל שון מונדשיין שנהרג יחד עם חבריו בנגמ"ש במהלך מבצע "צוק איתן". הטקס נערך במעמד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק וראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי ובהשתתפות בני המשפחה ההורים נינה ומנחם, האחים שיר לי ושחף, נציגי היחידה ואורחים רבים.

שון נולד נולד ב- כ"ז בטבת תשנ"ה 30 בדצמבר 1994. ילד שני להוריו נינה ומנחם, אח לשחף ושיר לי. ביום 21 ביולי 2013 התגייס שון לצה"ל כממשיך דרכו של אחיו הגדול שחף, כלוחם בחטיבת גולני, בגדוד 13. שון סומן כבעל יכולות גבוהות, אומץ, רוח הקרבה וחברות.

במסגרת מבצע "צוק איתן" נלחמו שון וחבריו לגדוד בקרב בשכונת שוג'אעייה בעזה וביום כ"ב בתמוז תשע"ד 20 ביולי 2014, נפגע הנגמ"ש שבו היו שון וששת חבריו נהרגו בתוכו.שון היה בן תשע-עשרה וחצי שנים בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנחלת יצחק שבתל אביב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין בטקס כי פסל "האדם החושב" המוצב בגינת הסיטי החדשה, במקום כה קרוב למקום מגוריה של משפחתו של שון הוא נחמה קטנה לאובדן הגדול של המשפחה. הפסל המרשים יהיה מעתה חלק מנוף הגינה והמשפחות והילדים אשר יבקרו בה יסייעו לשמר את זכרו של שון לעד.

בטקס הסרת הלוט נטלו חלק ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ההורים נינה ומנחם מונדשיין והנדבנית רותי עופר.

רודן היה פסל צרפתי ידוע בסגנונו הריאליסטי ובמיוחד בזכות פסלו המפורסם "האדם החושב .פסל האדם החושב" היושב במרכז מעל שתי דלתותיו של השער הוא בעת ובעונה אחת דיוקנו הדמיוני של דנטה וסמל רוחו החוקרת של האדם, דמותה אומרת כולה אותה פסימיות אינטלקטואלית שהייתה אופיינית לשנות השמונים של המאה ה-19.

צילום: דוברות עיריית גבעתיים
צילום: דוברות עיריית גבעתיים
צילום: דוברות עיריית גבעתיים
צילום: דוברות עיריית גבעתיים
צילום: דוברות עיריית גבעתיים
Back to top button