חדשות הארץמבזקים

"מתנצל מעומק ליבי": הסיר את הציוץ המכפיש והתנצל

מתמודד המחנה הדמוקרטי מוסי רז פרסם לפני זמן קצר (ראשון) התנצלות לרכז בטחון בשומרון וזאת בעקבות ציוץ בו הכפיש את רכז הביטחון. ההתנצלות מגיעה לאחר התערבות ארגון עד כאן שאיים על רז בתביעה. רז בציוץ ההתנצלות "העלתי כאן את תמונתו עם כיתוב שלא שיקף את הסיטואציה הנכונה. התמונה נלקחה מתוך פיגוע טרור אותו מנע יאיר רכז הביטחון הצבאי של היישוב קרני שומרון, ופעולתו לא רק שלא יצרה אלימות אלא מנעה אותה."

בעקבות פניית ארגון עד כאן למועמד המחנה הדמוקרטי ואיש השמאל מוסי רז, מחק רז בשבוע שעבר ציוץ בו הכפיש רכז בטחון שמנע פיגוע בשומרון. וכעת (א') הוא מתנצל בפני רכז הביטחון.

לפני זמן קצר העלה רז בחשבון הטוייטר שלו את ההתנצלות לרכז הביטחון "לקראת יום כיפור ברצוני להתנצל בפני יאיר טרבלסי על שפגעתי בו. העלתי את תמונתו עם כיתוב שלא שיקף את המצב. התמונה נלקחה מפיגוע טרור שמנע יאיר כרבש"צ היישוב, פעולתו לא יצרה אלימות אלא מנעה אותה. לא חשבתי שהכיתוב יתפרש כאילו אני מאשים אותו באלימות. אני מתנצל מעומק ליבי ומבקש את סליחתו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר כי בשבוע שעבר (רביעי) פרסם מוסי רז תמונה בחשבון הטוויטר שלו בו נראה רכז הבטחון של המועצה המקומית קרני שומרון לפני כשנתיים, כשהוא מכוון את נשקו לעבר נער ונערה ערבים. בציוץ הראשון שהעלה כתב רז: "האלימות היא כרסום יסודות הדמוקרטיה", והתכוון לכאורה לתקוף את המתנחלים על האירוע המצולם.

צילום: באדיבות ארגון "עד כאן"

אלא שמתברר כי רז גזר תמונה חלקית מתוך סרטון המתעד אירוע בטחוני חמור זאת על מנת לקדם את עמדתו הפוליטית. מדובר בקטע מתוך סרטון שתיעד השתלטות של אנשי הבטחון של היישוב קרני שומרון על שני מחבלים ערבים שהגיעו לכניסה ליישוב וניסו לדקור את אחד התושבים. התמונה אותה פרסם רז הינה מהרגעים שקדמו להשתלטות על המחבלים והם עדיין אוחזים בסכינים אותם הסכימו להוריד רק לאחר שבוצע ירי לעברם.

בארגון עד כאן הפועל להגן על שמם הטוב של אנשי הביטחון המוכפשים על ידי ארגוני שמאל קיצוני התגייסו לטובת הרבש"ץ. עו"ד צור פלק, יועצו המשפטי של ארגון עד כאן פנה אל רז במכתב התראה חריף. במכתבו תיאר פלק את השתלשלות האירועים בזמן אמת אשר גרמו לרכז הבטחון לכוון את נשקו על השניים. יש לציין כי האירוע כולו תועד במצלמות האבטחה של היישוב ותחקירי צה"ל ומחלקת הבטחון של קרני שומרון לא ראו כל דופי בהתנהגות הרבש"ץ.

בנוסף ציין כי רשת תקשורת ערבית לה 400,000 עוקבים צייצה מחדש את הציוץ של רז והתמונה עם הכיתוב המעוות נחשפו לרבבות אנשים.

מוסי רז. צילום: מתוך פייסבוק

במכתב ההתראה של עו"ד פלק כתב עורך הדין כי על רז למחוק את הציוץ עד ליום שישי בשעה 12:00. כמו כן הוא התבקש לפרסם התנצלות בעמוד הטוויטר שלו למשך חודש וחצי ולפרסם התנצלויות בעיתונות. באם לא, כתב עו"ד פלק מ'עד כאן', הוא יתבע את רז. ביום חמישי שעבר, זמן קצר לאחר שמכתב ההתראה נשלח אל מוסי רז מחק רז את הציוץ מחשבון הטוויטר שלו. והיום כאמור מתנצל רז בפני רכז הביטחון.

מארגון עד כאן נמסר "שמחים שההכפשה נגד איש כוחות הבטחון הוסרה, ומוסי רז הבין את טעותו והתנצל, בתיווכנו. אנו נמשיך לעמוד לימין חיילי צה"ל ואנשי כוחות הבטחון בהגנה על שמם הטוב, כדי לאפשר להם להתרכז בניצחון על אויבינו. לצערנו, למדינת ישראל ישנם מספיק אויבים חיצוניים, וטוב יעשו כלל הגורמים הפוליטיים אם ישאירו את כוחות הבטחון מחוץ לשיח הפוליטי, וימנעו את תדלוק הדה לגיטמציה הבינלאומי נגד ישראל במניפולציות פוליטיות זולות".

6 תגובות

  1. שמתם לב שבשמאל קודם מכפישים ואחר זה מתנצלים וזאת לא בפעם הראשונה וגם התקשורת עוזרת להם ההכפשות על ידי כתבים באותו הצורה

  2. מוסי רז התנצל אבל זו היא למעשה השיטה של אירגוני השמאל להכפיש את צה"ל ואת ישראל. לוקחים קטע קטן שמשרת את המטרות שלהם מאירוע כלשהו ומפרסמים אותו בעולם. עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות.

  3. מוסי עזוב לא צריך שתתנצל. אתה אדם בוגר ששונא את העם שלו ויעשה הכל לפגוע בו. האובססיה שלך נגדנו היא ברמה של רפואה. אבל זה בסדר, גם אני אם הייתי חי את חיי הבוגרים בשקר הייתי כנראה מתוסכל. אני יודע שמזמן כבר הידיים שלך לא רועדות כשאתה תוקף יהודים למען ערבים. תגיד מוסי, כל הקיום שלך בנוי על מודל של "דו- קיום" עם ערבים. הייתי שמח שתראה לי מודל אחד בעולם שבו יהודים חיו עם ערבים וזה לא נגמר ברדיפת ורציחתם של היהודים. תקשיב מטומטם, הדו קיום שאתה כ"כ כמהה לו יכול להתקיים רק כשיש רוב יהודי שמגן על עצמו מגרורות צפויות מהדו קיום שלך. נכון, יש פה ערבים ואנחנו לא אכזריים כמוהם אבל לקדם אותם בינינו …אין מצב. פה זה לא צרפת אוויל משריש

Back to top button