בריאותמבזקיםמשפטי/פלילי

תביעה: בת 61 עברה ניתוח לב ובחברת הביטוח מסרבים לפצותה

ניסיונות חברות ביטוח לחמוק מפיצוי מבוטחים הופכים למתוחכמים יותר ויותר – כך לפחות נטען בתביעה אותה הגישו עוה"ד רפאל אלמוג ויואב גפני ממשרד אלמוג שפירא, בשם ירקנית מהוד השרון – נגד חברת 'מנורה'.

על פי התביעה לקתה האישה, בת ה- 61 באירוע לב חמור, פונתה לבית החולים מאיר בכפר סבא, ושם עברה ניתוח לב במהלכו הושתל בלבה תותב ביולוגי.

האישה, שרכשה מחברת 'מנורה' פוליסת ביטוח בריאות המבטיחה פיצוי במקרה של מחלות קשות, ובשל אובדן כושר עבודה, פנתה לחברת הביטוח בבקשה לזכות בפיצוי משני הרכיבים הללו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אך חברת 'מנורה' סירבה לפצותה בשני המקרים.

בנוגע לפיצוי עקב מחלות קשות, סירבה מנורה להעניק לה פיצוי בנימוק שהאישה כלל לא עברה אירוע לב על פי תנאי הפוליסה, וכי השתלת המסתם מן החי נעשה בלבה בשל מום ממנו סבלה מלידה.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

בנוסף, טענו במנורה, כי האישה הועברה לפוליסת ביטוח בריאות מסוג חדש שאיננה כוללת פיצוי בגין מחלת הלב בה לקתה.

לדברי עוה"ד אלמוג וגפני, המייצגים את האישה, זהו נימוק מקורי במיוחד, מפני שחברת הביטוח לא ביקשה את רשותה של המבוטחת לעולם לעבור לפוליסה חדשה ומפלה, ולראייה – 'מנורה' טרם העבירה אליו, למרות בקשותיו, את האישור למעבר פוליסה עליו חתומה האישה.

על פי התביעה, חברת מנורה סירבה להכיר גם באובדן כושר העבודה של הירקנית – בנימוק שהיא יכולה, במצבה, לעסוק בעיסוקים אחרים מירקנות.

בצר לה פנתה האישה לעוה"ד רפאל אלמוג, אשר הגיש בשמה תביעה במסגרתה הוא מבקש מבית המשפט להורות ל'מנורה' לפצות את האישה על מחלת הלב בה לקתה, השייכת לרשימת המחלות הקשות בפוליסה, וכן להכיר באובדן כושר העבודה ממנו היא סובלת.

עו"ד רפאל אלמוג. צילום: אפרת ספקטור

מומחה ברפואה תעסוקתית, ד"ר מריו סקולסקי, אשר חוות דעתו צורפה לתביעה, קובע כי התובעת סובלת מאובדן כושר עבודה מוחלט וקבוע, מפני שאיננה מסוגלת לעמוד במאמצים הפיזיים והמנטליים הנדרשים ממנה כירקנית, ובשל השכלתה הנמוכה – שלא מאפשרת לה לעסוק בעבודות משרדיות המתאימות למגבלותיה.

ד"ר רוברט הפנר, מומחה לקרדיולוגיה ולרפואה פנימית שבדק את האישה, קבע כי האישה לקתה באוטם שריר הלב בערב הגעתה לחדר מיון בי"ח מאיר.

"האבחנה של אוטם שריר הלב מושתתת על שלושת המדדים הרשומים במכתב של מנורה מבטחים: כאבי חזה אופייניים, שינויים חדשים בא.ק.ג ועלייה פתולוגית בטרופונין, כפי שהמפקח על הביטוח הגדיר", קבע ד"ר הפנר.

4 תגובות

  1. צודק אדוני, צודק, ושוב פעם צודק: זו מדינת דרדסים – הכנסת צריכה לתת ליבה לגזל שגוזלות חברות הביטוח את האזרחים.

  2. מה חדש ?
    חברות הביטוח הם נוכלים בחסות החוק !!!
    במקום לעשות ביטוח אני מפקיד כל חודש 2000 ₪ ואין לי ביטוחים פרטיים !
    חברות הביטוח משננות לעצמן כל הזמן את המשפט: ״פראיירים לא מתים – הם רק מתחלפים״ ועל פי המשפט הזה הם מתנהלים .

  3. חברת הביטוח הם חרות צריך להעלות את המקרה בפייס בוק ולגרום ללחץ עליהם לבקש מגיא לרר לעזור

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח