מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת "טלגראס": הוגשה הצהרת תובע נגד עמוס דב סילבר

משטרת ישראל סיימה פרק נוסף בחקירת הפרשה המכונה "טלגראס" – הצהרת תובע הוגשה נגד עמוס דב סילבר בחשד שהקים ועמד בראש ארגון הפשיעה "טלגראס".

ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בשיתוף ימ"ר צפון, יחידת יהלום ברשות המיסים ויחידת החקירות של כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים ובמחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מסיימים בימים אלה פרק נוסף בחקירת תיק "טלגראס". היום הוגשה הצהרת תובע נגד עמוס דב סילבר החשוד שעמד בראש הארגון.

התיק עסק בעיקרו בחשד לכאורה בעשרות חשודים החברים בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר בטלגראס שאיפשרה פלטפורמה למכירת סמים מסוכנים דרך אפליקציית הטלגראם. על פי החשד נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים מסוג MDMA ואקסטזי בנוסף לכמויות עצומות של חשיש ומריחואנה בשווי מאות מיליוני ₪ ובמשקל כולל של עשרות טונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במרץ 2019 נעצר סילבר באוקראינה לבקשת מדינת ישראל, ובמקביל עצרה משטרת ישראל שותפים רבים לעבירות ותפסה ראיות וחומרי מחשב, במסגרת מבצע מקיף וחובק עולם נגד הארגון ומנהליו.

בפברואר 2019 הגישה המחלקה הבינלאומית לרשויות אוקראינה בקשה להסגרתו של סילבר לישראל כדי שיעמוד לדין בגין העבירות האמורות. בית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו של סילבר לישראל, אלא שסילבר הצליח להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה בקייב ובתום מבצע חיפושים נחוש ומהיר, הוא נתפס, נעצר שוב והוסגר לישראל.

עם סיום החקירה, הוגשה היום הצהרת תובע לאחר שהתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות נגד סילבר, ובכוונת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה להגיש בימים הקרובים כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

עמוס דב סילבר, מייסד "טלגראס" נמלט במהלך הסגרתו לישראל

מייסד "טלגראס" עמוס דב סילבר שנמלט, אותר באומן ונעצר

מייסד "טלגראס", עמוס דב סילבר הוסגר הלילה מאוקראינה לישראל

הוארך מעצרו של מייסד "טלגראס", עמוס דב סילבר

פרשת טלגראס- עמוס סילבר יישאר במעצר

צפו בתיעוד: כך מייסד טלגראס נמלט משדה התעופה באוקראינה

החשד המרכזי הנו כי ארגון "טלגראס" פעל החל משלב מסוים כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, שבראשו עמד סילבר. סילבר היה בעל השליטה בארגון, כיוון את פעילותו ופיקח עליה, במישרין ובעקיפין. באמצעות הפלטפורמה של "טלגראס", אשר שימשה אלפי סוחרי סמים, נמכרו סמים בכמויות אדירות למשתמשים בישראל.

עמוס דב סילבר, מייסד "טלגראס". צילום: פייסבוק

לפני מספר חודשים הוגשו כתבי אישום נגד 28 נאשמים, כל אחד על פי חלקו, בעבירות שעניינן ניהול ומימון ארגון פשיעה, תיווך בעסקי סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה, ביצוע עבירות מס וכן עבירות נוספות.

החקירה התנהלה במשטרת ישראל בשיתוף פעולה עם רשות המיסים, מחלקת חקירות כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים ובליווי רציף של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כמו גם ליווי של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. כמו כן בוצעה הפעילות בשיתוף האגף ללוחמה בפשיעה המאורגנת ושחיתות של שירות הביטחון באוקראינה וגורמי אכיפה נוספים בארצות הברית, גרמניה ורומניה.

במשטרת ישראל אמרו כי חברי הרשת פעלו כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה ארוכה, כשהם מצליחים לתווך בסמים מסוכנים מסוגים שונים בהם: MDMA ואקסטזי בנוסף לכמויות עצומות של חשיש ומריחואנה, כשלכל חבר בארגון תפקיד ייחודי וברור שנועד לקדם ולאפשר את פעילות הארגון, להגדיל את היקפי הסחר, להעניק שירות למשתמשים ולהגדיל את ההכנסה הכספית ובכך להגדיל את השכר אותו הוא מקבל בעבור פעילותו. השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.

במשטרת ישראל ציינו כי "כחלק ממחויבותה של משטרת ישראל לשלום וביטחון הציבור, המשטרה תמשיך להפעיל מגוון אמצעים ויכולות מבצעיות ומודיעיניות במטרה לחשוף ולאכוף בשיתוף גורמי אכיפה ברחבי העולם תופעות פשיעה חמורה ומאורגנת במרחב הסייבר ומחוצה לו, לאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחים שומרי החוק ולמצות את הדין עם העבריינים."

Back to top button