מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: ארב לחלפן הכספים, התנפל ודקר אותו למעלה מ-10 דקירות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד כפיר עטיה, בן 36 מנתניה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של חלפן הכספים דוד אגייב ז"ל בן ה-73. בנוסף, מואשם הנאשם בהפרת הוראה חוקית, נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף והתנגדות למעצר חוקי.

על פי כתב האישום, הנאשם ובתו של המנוח ניהלו מערכת יחסים זוגית בשנת 2000 ובתקופה סמוכה לכך. בשלב כלשהו, הודיעה בתו של המנוח לנאשם על סיום הקשר הזוגי. עם סיום הקשר הזוגי, החל הנאשם במסכת אלימות, הטרדות ואיומים כלפי בתו של המנוח ובני משפחתה, לרבות כלפי המנוח.

ב- 20.7.06 דקר הנאשם את בעלה דאז של בתו של המנוח בפניו. ב- 1.12.2009 ארב הנאשם למנוח בשעות ערב, בסמוך לביתו של המנוח, וכאשר המנוח הגיע, תקף אותו הנאשם באמצעות חפץ קהה בראשו, וגרם לו לחבלה חמורה. בגין כך ריצה הנאשם שנות מאסר ממושכות ושוחרר ב- 7.4.19.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להביא למותו של המנוח. ב- 09.08.19, החליט הנאשם לממש את ההחלטה להמית את המנוח ואמר לאמו כי מיום ראשון לא תראה אותו וכי היא "תבכה עליו דם".

המואשם ברצח כפיר עטיה

ב- 11.08.2019, במטרה לממש את ההחלטה, שם הנאשם פעמיו לעבר הבניין בו מתגורר המנוח, במטרה לארוב לו, ולהביא למותו. לשם כך הצטייד הנאשם בכלי חד.

בשעה 20:32 או בסמוך לכך, הגיע הנאשם לבניין וארב למנוח. בהמשך, נכנס המנוח ללובי הבניין. אז התנפל עליו הנאשם, ודקר אותו, באמצעות החפץ החד, למעלה מ-10 דקירות, לרבות בפניו, בחלק השמאלי של צווארו, בבית החזה, בבטנו ובגבו, וכן בגפיו העליונים, בכוונה לגרום למותו של המנוח.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם, המנוח נפטר.

בנוסף, מואשם הנאשם כי הפר הוראה חוקית בכך שהפר תנאי מעצר בית במועד ביצוע עבירת הרצח, נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף בעודו נמלט, והתנגד למעצר חוקי עם תפיסתו.

בבקשת המעצר כתבה עורכת הדין רוני שוהם עידן שהגישה את כתב האישום נגדו כי "…יודגש- מדובר במקרה בו המסוכנות הנשקפת מן המשיב הינה קשה, קונקרטית וחמורה במיוחד. מדובר במי שזמן קצר לאחר שחרורו ממאסר ממושך של כ-9 שנים בעקבות גרימת חבלה חמורה למנוח, לא הרפה מרצונו האובססיבי במותו של המנוח ובפגיעה בבני משפחתו, ורצח אותו באכזריות, במספר רב של דקירות… תעוזתו של המשיב מתבטאת עוד בכך שהרצח בוצע בשעות ערב, בבניין מגוריו בו מתגוררים תושבים רבים נוספים, ולאחר תכנון קפדני, שתחילתו מספר ימים לפני כן, ובהמשך בהצטיידות בכלי נשק, מארב למנוח, ביצוע הרצח בכניסת בניין מגורים, והימלטות מהמקום בתום ביצוע זממו…".

עוד הוסיפה כי "…נגד המשיב קמה עילת מעצר מובהקת של חשש להימלטות מן הדין, לאור העובדה שהמשיב ביצע את העבירות תוך הפרת מעצר בית, וכן כי נמלט לאחר ביצוע הרצח, ואף התנגד למעצר חוקי עם תפיסתו. בנסיבות דנן, בשילוב בין עברו הפלילי הקשה והרלוונטי של המשיב, לבין מעשיו החמורים האכזריים והאלימים, אשר כוונו כלפי קשיש חסר אונים בן 73, אין חלופה שיש בה כדי להבטיח את מטרות המעצר, ועל כן מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מעצר המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

זירת הרצח. צילום: שלומי מרצ׳ביאק, תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button