צרכנות

חנויות אופניים חשמליים בישראל, איך בוחרים את החנות הנכונה?

למרות חצי הביקורת והאכיפה המוגברת, ענף האופניים החשמליים בישראל נמצא בתאוצה מתמדת. יותר ויותר חנויות אופניים "מאמצות" את המגמה ומשווקות אופניים עם מנועי עזר, וישנן גם לא מעט חנויות אופניים חשמליים אשר מציבות את הטרנד בפרונט.

מומחים מעריכים כי שוק האופניים החשמליים בישראל מונה כיום למעלה מ-200,000 אופניים חשמליות, והמגמה היא בכיוון חד למעלה (לשם השוואה, בשנת 2010 יובאו לישראל פחות מ-2,000 זוגות אופניים חשמליים). מכאן ברורה גם השאלה איך בוחרים חנות אופניים חשמליים בישראל ומהם הפרמטרים שאסור לכם להקל בהם ראש. ובכן, הנה כמה כללי אצבע לפני הדיווש החשמלי.

חנויות אופניים חשמליים מסוגים שונים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישראל יש כיום כמה מאות חנויות אופניים חשמליים אשר מתחלקות למספר סוגים עיקריים, כאשר לכל סוג חנות יש יתרונות וחסרונות ספציפיים. ראשית ישנן את החנויות הפרטיות אשר מציעות לרוב מספר מותגים מומלצים. חנויות אלה ידועות בשירות האישי ללקוח, בקשר הישיר שנרקם לאורך השנים (בתיקוני תחזוקה), ובמענה לטובת שדרוגים, טרייד אין, רכישת/מכירת אופניים חשמליים יד שנייה וכדומה.

עוד סוג של חנויות אופניים הוא הרשתות. בישראל ישנן כמה וכמה רשתות מובילות בתחום האופניים והספורט, אשר חלקן מציעות גם חנויות אופניים חשמליים. בין הבולטות ניתן למנות למשל את רוזן ומינץ, מצמן את מרוץ או עולם הגלגלים. בנוסף ישנן רשתות בתחום האלקטרוניקה והחשמל המשווקות דגמי אופניים חשמליות כמו רשת עולם הקולנוע שלה סניפים בפריסה ארצית רחבה.

שחקנים משמעותיים נוספים הם היבואנים עצמם. בדומה לשוק הרכב, גם באופניים החשמליים יש מספר יבואנים "חזקים" ומוכרים, אשר נוכחים בענף כבר תקופה ממושכת ואשר מפעילים סניפי רשתות מטעמם (לצד מפיצים ומשווקים מורשים). הרכישה בחנויות היבואן לעתים מוגבלת למותג או מותגים ספציפיים, אך מנגד עשויה לייצר שלל יתרונות. הן מבחינת המבחר והמענה, הן מבחינה הזמינות לשדרוגים, והן בתיקונים לאחר הקנייה. כמו כן, ישנם גם יבואנים המשווקים מספר מותגים.

רכישה מרשת המפעילה מספר סניפים עשויה לקפל בחובה יתרונות במספר אופנים. ראשית, אתם יכולים לקבל את השירותים הנוספים כמעט מכל סניף של הרשת, ובכך אינכם מוגבלים לחנות אחת בלבד. שנית, כמו בכל ענף, הרכישה מרשת מעניקה לכם סוג של "ביטחון" בכך שבחרתם לעבוד מול חנות אופניים חשמליות שהיא יציבה ובעלת "גב כלכלי". עם זאת, חשוב להדגיש כי גם החנויות הפרטיות מסוגלות בדרך כלל לספק לכם את כל השירותים, ולעתים השירות והיחס האישי שתקבלו בחנות "פרטית" יהיו איכותיים ונגישים יותר.

זאת ועוד, בחנויות הפרטיות אשר אינן מחויבות לאיש פרט ללקוחותיו תוכלו למצוא בדרך כלל מספר רב של מותגים, ולעתים אף תוכלו לבקש הזמנה אישית של דגם ספציפי. לעתים תיהנו אף מגמישות במחיר הסופי שאיננה בהכרח אפשרית בסניף של רשת או יבואן גדול.

מיקום, מיקום, מיקום?

הבחירה בסוג החנות תלויה לעתים במיקום הגיאוגרפי וההמלצה היא בדרך כלל לפנות לחנות באזור מגוריכם. זאת משום שאופניים חשמליים דורשים תחזוקה שוטפת, וקיים יתרון של ממש בקבלת השירותים הנ"ל בחנות שבה רכשתם את האופניים. במקרים אלה, ישנם לא מעט תיקונים שתוכלו לקבל גם ללא עלות או בעלות נמוכה (כמו, למשל, חיזוק בלמים ללא החלפת רפידות).

כמובן שלא תמיד הדבר אפשרי, שכן ישנם אזורים שאין בהם מספיק חנויות אופניים חשמליים (בעיקר בפריפריה). מנגד, במרכז הארץ התחרות גדולה וגם היקף החנויות בהתאם.

שירותים נוספים, בעיקר שירותי מעבדה

בבחירת חנות אופניים חשמליים חשוב לשים לב גם לפרטים כמו תיקוני מעבדה, דגמים אופציונאליים, רמת שירות, אביזרים ואפשרויות המשך (כמו טרייד אין במידת הצורך בעוד מספר שנים). שירותי המעבדה הינם משמעותיים ובדרך כלל חנויות אופניים חשמליים אכן מציעות את מלוא הפתרונות. החל מתיקונים קלים של תקרים בגלגלים ("פנצ'רים"), דרך חיזוק הבלמים, וכלה בבעיות מכניקה, אלקטרוניקה, שבר בשלדה וכדומה).

הדגם המתאים לכם

תחום האופניים החשמליים עבר בשנים האחרונות כמה וכמה מהפכות. היבואנים הוותיקים צברו ניסיון ומשווקים דגמים המותאמים לקהל הישראלי, ולצדם נכנסים לשוק גם שחקנים חדשים וחדשניים. מעבר לבחירה מדויקת בחנות האופניים הנכונה, חשוב מאד לערוך סקר מקדים ולבחור גם את הדגם המתאים ביותר.

הבחירה בדגם צריכה לכלול התייחסות לצרכים של הרוכב או הרוכבת. לדוגמה, אם אתם מתכננים לנסוע למרחקים ארוכים ברמה יומית/חודשית, כדאי לרכוש אופניים עם סוללה חזקה (לפחות V48) ועם אמפר גבוה (לפחות 12-13 אמפר). כך גם אם אתם מתגוררים בקומה שלישית ללא מעלית, מומלץ לשים לב למשקל האופניים.

ישנם היבטים ספציפיים הנוגעים לרוכב הספציפי. למשל, רוכבים נמוכים (בדרך כלל רוכבות) יצטרכו לבחור באופניים נמוכים, ובדרך כלל לכוון גם לאופניים עם שלדה מעוקלת (שלדת "בננה"). מנגד, רוכבים "כבדים" המחפשים יציבות גם בכבישים מאתגרים (כמו דרכי עפר), ואשר מתכננים לשאת על האופניים משקלים נוספים (למשל, שליחים או אנשי מקצוע), יוכלו לכוון לאופניים חשמליים עם גלגלים עבים.

 

 

Back to top button